Solsting???

Det sa min gubbe att jag fick igår...

Men inte vet jag..
Dödsångest mer i så fall.

Vid 7-tiden igår så blev jag plötsligt yr huvudet, och fick svimningskänslor. Var tvungen att bara sätta mig ner.
Jag skakade i hela kroppen och frös. Det var ju inte direkt kallt så hur man kan frysa är ju rätt knas...

Det gav sig inte heller. Men då kom jag på att jag bara druckit en dricka sen 11-tiden och självklart glömt o äta.. *harkel*

Först gick jag o stoppa hela huvet i poolen, sen gick jag in o tryckte i mig lite pizza som blivit över sen gårdagen.
När jag stod i köket så kändes det som jag inte var där, dom andra kändes långt bort och det surrade i huvet.
Det var så jäkla äckligt.

Jag satte på mig fleece-jacka, kröp ihop i soffan invirad i ett  tjockt täcke och en filt.
Sen somnade jag som en klubbad säl.
Jag blev väckt en timme senare för maten var klar. När jag vaknar dryper jag av svett, var helt dyngsur i hela huvet.

Jag åt och åt och åt, var nog förbannat hungrig ;)
Sen kröp jag ihop i soffan igen, och somnade direkt.
Men... inte nog med det. Pizza två dar i rad gillar inte min mage. Så en timme senare vaknar jag med MAGKNIP med stort MAGKNIP..

Efter 1½ timme kunde jag äntligen få sova för natten, då gick det över...
Jo, jag kan va ynklig jag med ;) ;)
Tyckte allt lite synd om mig då...



När det är varmt behöver man svalka sig, det är åtminstone barnen duktiga på. Yngste sonen vågade inte bada igår, men han ville så gärna så till slut fick han ett infall och kastade sig över kanten med kläderna på, till tjejernas stora förtjusning.. haha, hjälp va dom skrattade...

Här är min lilla simmerska
Hon simmar flera meter under vattnet..

Pappa är livrädd för att ramla i vattnet och håller krampaktigt i madrassen... hihi
pappa och barn åker madrass

Ha en solig söndag ni alla ;)

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

huj.... hoppas du mår bättre idag!! Glöm inte att äta och dricka idag!!! Kepsen på...aja baja!!!

Sandra har skrivit detta:

Usch. Det är inte roligt med solsting. :/



Apropå magknipet så kan ju boven i det hela vara att du inte ätit något på hela dagen, så det behöver ju inte vara för att du ätit pizza i 2 dagar i rad. ;)

2008-06-08 @ 10:34:49
http://barnstugan.wordpress.com är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Ta hand om dig nu! Det är en order och inte en önskan. Det finns bara en Majsan! Det finns roligare saker att dricka än vatten om du inte vill ha det:-D

2008-06-08 @ 12:13:47
Linda har skrivit detta:

Ja dricka i värmen är ett måste. Jag slarvar något oerhört med det. Vill du kontakta mig så är min mailadress [email protected] Kram och ta vara på dig i sommarn.

2008-06-08 @ 12:27:07
http://lin79da.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Där ser du..pizzan kom till nytta även om du fick magknip så slapp du laga mat. Visst är det bra???

2008-06-08 @ 12:42:36
Micaela har skrivit detta:

Obs, glömde att jag har en blogg nu rodnar

2008-06-08 @ 12:49:26
http://www.gbgstudent08.wordpress.com är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

jayne:

aj aj kapten ;O) kepsen har suttit på hela dan, likaså solglasögon. Har hållt mig i skuggan så mycket som möjligt. Druckit MINST 3 liter vatten, men ändå fick jag dyka ner i poolen då jag på eftermiddan kände mig helt matt... måste va nåt fel alltså ;)



Sandra:

jo... jag är laktosintolerant och borde inte alls knö i mig pizza, inte bra ;) Jag åker på magknipet ibland när jag fått lite för mycke laktos. Fet mat är inte heller så käckt när man inte tål laktos.

Men men, jag får skylla mig själv, går det så går de ;)

sonen reagerar efter 20 minuter, men för mig kan det ta ett dygn, så jag har ingen riktig koll ;)



Ewa:

jaaa, jaaa jaaa... tjat tjat tjat. Jag tar hand om mig (tror jag) ;)

Kunde ju inte budgetera med sånt där larv, inte kunde jag veta att jag skulle tappa fattningen...

Vet att det finns roligare saker att dricka än vatten... men tyvärr så är det inte så bra för vätskebalansen, så det fick allt bli is-vatten hela långa dan ;)



Miccan:

jaaa du har helt rätt, jag slapp laga både middag och kvällsmat.. haha... lite magknip får man väl stå ut med då ;)

... inte ska du väl skämmas för att du skaffat blogg ;) eller glömt o berätta menar jag... du har ingen anmälningsskyldighet till någon, inte ens till mig ;)

kraaam

2008-06-08 @ 22:19:52
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Hej!

Med min STORA kunskap av solsting har jag nu lärt mig att äta SALT gurka eller få i mig salt i annan form. Inte så gott men det hjälper. JAg och dottern får solsting ett par gånger varje år.

Fast jag använder hatt och jag tycker jag dricker.



Sen har det säkert en viss inverkan av all turbulens som varit. Hoppas att du kan anan ljuste i tunneln.



Min son har släppt tanken just nu på dyr mobil. Ansvar var ett tråkig bit;-)

Kram och ha en så bra du kan!

2008-06-09 @ 10:04:08
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Ulla har skrivit detta:

Hur har det gått med samtalet från rektorn? Har hon/han hört av sig ang assistentens avhopp? Vilken tur att du mår bättre nu.

2008-06-10 @ 19:49:19
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Hej

Hur är det med dig nu??? Mår du bättre?? Hört ngt nytt från skolan...???

Kram på dig

2008-06-10 @ 22:55:17
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Diana har skrivit detta:

Hej! Jag mår ruttet, har varit i Cairo en månad, dagen innan jag skulle resa hem igen verkade jag vara lite onykter:-( trots ingen alkohol...hmmm Svimmfärdig, mår kanske lite dåligt, det är det där yrandet jag är orolig över (kan ju vara en hjärntumör på balanssinnet??) har nu varit yr i 3 dagar, det kommer å går, men nu är det riktigt yrsel i huvudet. Kan det vara solsting? Drack nog vatten, kanske inte tillräckligt förståss, hade inget på huvudet, dessutom har jag utsatt min kropp för 45 graders värme i en månad. Vad tror ni? hur länge i så fall att det är solsting kommer jag att vara yr i bollen?

2008-07-04 @ 15:39:49
http://[email protected] är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Det där låter som vätskebrist. Om det är fruktansvärt varmt så dunstar vätskan innan du hinner svälja den ;)



Men eftersom du gått med den yrseln i 3 dagar, så skulle jag råda dig att uppsöka läkare. Kanske är det någon bakterie du drabbats av.



Nån hjärntumör tror jag inte du har, det brukar inte komma sådär plötsligt.

Solsting vad jag vet, brukar inte hålla i sig i flera dagar.... en keps eller hatt på huvet är aldrig fel när det är varmt ;) eller att hålla sig i skuggan, det brukar vara ett säkert kort ;)

2008-07-05 @ 22:15:27
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen