en vän är en vän, är alltid en vän....

en vän är ingen "vän" (som någon skriver i en kommentar lite längre ner) en vän, är en VÄN.

En vän behöver inte alltid hålla med i det man säger och tycker. Men man kunde åtminstone förvänta sig, att en vän inte ger en kalla kårar, där man får en känsla av att det man delat tillsammans har spridits vind för våg, eller stjäl en bit utav det man försökt bygga upp.

Jag fick en dikt skickad till mig, som beskriver detta väldigt bra...

Jag delar med mig denna här:

"Jag trodde du var min Obelix, min bäste vän

Men du var min Brutus och stack mig i ryggen

Du la en tistel på mitt huvud istället för den rosen krona jag förtjänade..


Detta svek stack mig inte bara i hjärtat, det var gift i mitt vin


Ack detta grymma öde när den man trodde var en vän, blir en fiende mitt ibland oss

Författare: IC Truth


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag fattar ingenting. Jag hoppas bara att den vänskapen som fanns mellan dig, mig och Annica, npf-gänget finns kvar även om vi alla är som yriga höns och inte har någon aning om någonting.



Vänner behöver inte hålla med varandra, men respektera att man tycker olika, och man tycker om varandra för det. Fast jag har ingen aning om vad du tänkte på när du skrev inlägget, jag ser bara konspirationsteorier överallt.



Gah...slå in en påle i huvudet på mig så jag slocknar. Jag ska inte vara ute och surfa så här sent.



Hur vet man vem som är ens vän om man inte vet vem som är ovän, och det är ens vän? filosofiskt fjoskler

jayne har skrivit detta:

oj....där fick man tänka till...så här tidigt på morgonen...

vänskap är fint, men ja det kräver ärlighet!!

Ha en bra torsdag

2008-06-26 @ 07:48:31
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
nethan har skrivit detta:

Wow, vilken häftig blogg du har. Gillar färgen och formatet. Du som kan så mycket :) vet du hur jag ska få in musik på min blogg? Jag tänkte sätta ut när min dotter sjunger på skolavslutningen.

kram till dig Agnetha

2008-06-26 @ 09:14:51
http://www.metrobloggen.se/atenga.se är min hemadress
soffie har skrivit detta:

Va fint du gjort det här.

Bra inlägg om vänner.

Jag hade en vän trodde jag vi va vänner i många år men hon tog all energi från mej allt jag gjorde va fel hon klankade på allt jag gjorde sen i julas har jag ej haft kontakt med henne och det känns skönt energitjuvar behövs inte bland vännerna.

Hoppas du får en bra dag











2008-06-26 @ 10:22:22
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress
Bakombrillorna har skrivit detta:

Och så finns det vänner som man tror att man tappat, men som finns där och allt känns som om man träffades igår.



Höger marginalen - kan ta en skärm-dump så du får se vad jag menar. Kan skicka i mail till adress????

2008-06-26 @ 12:34:45
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Jag säger idag är jag inte en bra vän...för jag orkar knappt med mig själv.

Men de vänner jag har borde vi det här laget veta att jag är upp och ner.

Kroppen avgör min dagsform.Tyvärr.

Å andra sidan berättar jag det om någon undrar varför jag är avig...

Tur att mina riktiga vänner inte är så många.

Bekanta är desto fler.

2008-06-26 @ 12:41:37
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

BRA svar på den underliga kommentaren därnere. Äkta vänner är vänner i vått och torrt MEN alltid lojala mot varandra är mitt inlägg i debatten runt vänskap då. Men dikten var bra svar på kommentaren om att vi är dina "vänner" som sagt va. Jag är baske mig VÄN till dig i alla fall!

2008-06-26 @ 16:50:10
jayne har skrivit detta:

har utmanat dig på min blogg

2008-06-26 @ 20:41:23
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
annika har skrivit detta:

Hej , hittade din blogg av en tillfällighet,är väldigt eng i psyk vård , både vuxna o barn , ger dig en varm kram Annika

2008-06-27 @ 13:02:09

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen