Värmeslag

Det är VARMT... men jag ska minsann inte klaga, hade jag inte tänkt ;)
Man får lov att hålla sig i skuggan helt enkelt.
Det är värst för barnen. Dom brukar dock välja att vara inne alldeles självmant när det är som varmast.

Men ibland hjälper det inte alltid. Jag tror vår minsta har blivit överhettad.
Igår kväll somnade hon efter ett hysteriskt utbrott klockan sex. (hon hade krökt en spik på en liten båt hon skulle bygga, och det var så fruktansvärt.

Jag vaknade inatt att hon ropade. Hon sa att hon mådde illa, och ville ha vatten. Hon svepte en hel mugg.
Vid halv 5 ropade hon igen, ville ha mer vatten, När jag är på väg att hämta, så kräks hon ner sängen. Men hon svepte en mugg vatten till efter det.

Hon var nog vaken i drygt 1,5 timme, somnade om först 6. Jag är TRÖTT idag lugnt säga. Värmen hjälpe ju int direkt till.
Men lillan har dock varit på gott humör större delen av dan. Hon har druckit en hel del, och oxå petat i sig lite mat.
Men hon somnade för ett par timmar sen, vaknar och är jättelessen. Hon byter bara sängplats i princip och sover igen en kvart senare.

Hon har ju varit vaken en del i natt, och är trött förstås, och har hon blivit dålig av värmen, så bidrar ju det oxå till tröttheten.

Ska försöka peta i henne lite räkor när hon vaknar, hon älskar räkor, och det är bra med salt.

Man blir orolig för dom minsta, för dom klarar ju inte lika mycket som vi andra.

Är det någon som kan sånt här när det gäller barn? När är det läge att bli orolig?

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag tror inte det är någon jättefara. Så länge hon dricker mycket så är det bra. Aptit har nog ingen i den här värmen. Trött blir man ju också, men ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig eller om hon blir sämre. Svala bad är bra om hon är överhettad.

niki har skrivit detta:

Du, jag har varit precis likadan. Jag tror inte det är någon fara egentligen, sålänge hon får i sig väldigt mycket vätska. Hela tiden ska man ha någonting att dricka. Hoppas det blir bättre. KRam

2008-07-26 @ 17:42:09
http://nikuws.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

Jag tror inte du behöver vara orolig ännu. Jag minns inte hur gammal hon är, men det låter som hon vet vad hon själv behöver. Salt behöver man också i värme, så kan du få i henne vätskeersättning så är det ännu bättre än bara dricka. Finns på apoteket (eller recept på egen på nätet).

Kram

2008-07-26 @ 19:38:05
tuta har skrivit detta:

hm, ja mina har inte fått värmeslag direkt nånsin, men sen är ju ja en hysterisk morsa som tvingar dom att dricka hela dagarna.. hahaa

klämmer i dom vattenmelon o sånt som innehåller massa vatten och som ungar gillar. gör isglass av sockerfri saft så odm får i sej västkan men inte massa socker. så tyvärr, har inte så koll.

finns ju västkeersättining o sånt oxo på apotek om det skulle behövas..

hoppas de löser sej för pluttan :)

kram

2008-07-26 @ 20:06:48
http://metrobloggen.se/tutas är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen