poolen behöver nog chock-kloreras idag..

vi har hastigt bestämt oss för att åka till Astrid Lindgrens värld i morgon.
Vi lånar en stuga, de där jaktstugan som gubben brukar åka till. Mitt i skogen, ingen jävla ström = ingen dator .. muuuhäääää
Mörkt är det, kallt åh åh åh..... nääääeeee... ville nog hellst hyrt en stuga i vimmerby jag.

Men åter till poolen, den ska ju stå oanvänd tills på söndag. Grannarna kollar efter huset i o f.

Poolen består nu av en skimmer, som är sååå förbannat bra. Köpte den i ett paket med pooldammsugare och hela kittet för 299:- i leksaksaffärn faktiskt ;)

Den drar in vartendaste litet djur eller löv som tänkas kan smyga sig ner på ytan. Så jag behöver aldrig nånsin gå med håven minsann.
Filtret spolade jag rent igår, så det klarar sig. Fullt med insekter o annan skit var det dessutom.
Jag gör rent det en gång per vecka. Det är ju livsfarligt att låta alger växa i poolen, sånt kan man bli döds-sjuk av.

Mitt enda problem är då poolduken, som jag skulle vilja dra på. Men det kan jag inte göra, för jag har en katt som älskar vatten. Den enda gång jag la på duken, så fann jag honom skuttandes ovanpå och plaskade.
Vill ju inte att han ska gå igenom, för då kommer han inte upp igen.

Jag tror jag kastar i dubbelt klor, så den säkert klarar sig till på söndag. Det borde räcka. Jag tillsätter klor varje dag, så det blir väl ungefär samma sak.

Jag hoppar i MINST en gång i veckan, trots att det ibland är sviinkallt, och känner runt i hela poolen efter glatta ytor =tecken på alger. Hittintills har det varit såå strävt o fint...

Nu ska jag ta in tvätten från linan innan den blir blöt igen ;)

Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen