MAAAMMMAAA jag vill ha en dirt NUUUU

japp, det vill han. Och jag har lovat han en dirt (en cykelsort då för er som vet lika lite som jag)
Det var en jääävligt dyr muta, eller som man ska säga positiv förstärkning.

Jag anmälde honom till
FMT i höstas, funktionsinriktad musikterapi.
Han var helt vansinnig, men jag trodde så mycket på detta, att jag drog till med en sjuhelsikes positiv förstärkning ;)

Han har HATAT det, men OJ vilken utveckling han gjort. Dom spelar in varje lektion, och det är en sån skillnad på pojken från han började  tills nu så man tror inte det är sant.
Hållning, kordination, koncentration... ja ALLT.
Det är så roligt att se.

Tyvärr kunde vi inte infria vårt löfte som vi trodde.
Min sambo blev blåst av en kompanjon i företaget på ett antal miljoner, och han har inte kunnat ta ut lön alla månader detta året.
Nu väntar han bara på att kronofogden säger stopp, dom vill ha pengar, så måste han stänga igen.
Det kanske handlar om en månad drygt, så är konkursen ett faktum.
Han tänker dock aldrig mer ha företag ihop med andra, för tydligen kan man inte lita på någon, även om man känt en person i många många år. Sorgligt men sant.

Dom har rörelse i norge, danmark, finland. Dom har kursat norge och danmark, pga denna "kollegan".
Att sverige hänger kvar beror endast på att min sambo var den enda som inte hade några skulder till leverantörer, och alla papper i ordning.
Men eftersom dom har företagen ihop, så är det en tidsfråga innan fogden kastar sig över sverige oxå...

JAHA... en dirt?? just de, det pratade vi om

Vi har kollat på nätet, men vi kommer inte överens. Om priset.
Vi har sagt MAX 5000:-
Men han är sååå förbannad, för man kan inte köpa en dirt för det.
Dom kostar minst 10.000 mamma!!!

Jaså.....
Skit på dig.... ALDRIG att han får en cykel för 10.000... GLÖM!!
Saken är den, att vi har tjafsat om detta i ett halvår, och han förstår inte. Det är helkört, jag är dum i huvet som inte fattar att en cykel för 5000 är helt kass.
För honom handlar det om priset, hur bra den är. För det har hans kompisar sagt.

Nu har han ändå kunnat tänka sig en begagnad för att kunna få det märket han vill ha, det blir ju lite billigare. Liiiite billigare.... vi har kommit ända ner till 7000:-

Suuuuck...
Jag ringde på en cykel idag. Helt ny, köpt 27/6-08 för 7495:-. Försäkring i 12 månader finns.
Japp, kanon... vi kan få den för 5000:-..
Problemet är att jag tycker det är skumt.
Jag bad om en bild på cykeln, för att bilden som dom har i annonsen är tagen från en annan sida på nätet.
Men oj så mycket bortförklaringar, kameran var sönder, sonen var i finland och bla bla bla...
Han VILL ha den, och ja, det är rätt pris... MEN varför säljer du en helt nyinköpt cykel för 7495:- för 5000;- 3 veckor efter du köpt den???Och dessutom, dom har köpt den på hobbex?????
Det FINNS inga cyklar på hobbex, vi har letat, men det finns inte. Dom bad oss kolla bild på sportex på cykeln, men varför ska jag om den finns på hobbex????


Läs annonsen själv, vad tycker du, är det verkligen möjligt???
http://www.blocket.se/vi/16949491.htm?ca=15_s

(blev ett jäkla snurrigt inlägg, men jag har en hoppande son i soffan framför en dator och jag får SPAAAADER)))

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

ok...cyklen. Så här tycker jag. KÖP den.

Är dte skäligt att käpa en ny cyket för 5000 kronor ? Ja om kvitto verkligen finns så... Vad mer kan man begära?? KÖP



Ja..du min dag.. jag fattar icke det själv... helt otroligt.. men så är jag trött nu. Syrran ringde innan... ska till stan med kollega imorgon... ville jag följa med?

Eh... nej sa jag... inte en dag till...nepp.... ha ha ha...detta får räcka för mig.



ha dte bäst...kram

Lillaviola har skrivit detta:

Ser du cykeln och det då känns rätt KÖP!!!!

Det är din son värd och du oxå.



Men visst, prova den ( eller sonen) så att det känns ok. HAn vet säkert vad han söker. MIn son hungrar efter ngt liknade...Men han ät inte så i härdig att han förtjänar den.

Jag bad honom göra lite för att ens vilja diskutera det.

Men nej, han gör inget så han får vänta.

Kram

2008-07-12 @ 00:07:39
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
vicke har skrivit detta:

Det var ju tråkigt med gubbens företag, det är bedrövligt att folk kan göra så

Anonym har skrivit detta:

VISST säger magkänslan stopp men jag tycker ändå du skall köpa den. Kvitto finns så den är knappast stulen. En teori kan vara att den är köpt på kredit så att de behöver ha loss pengar snabbt. Men det är bara en teori. Så länge det finns kvitto så klarar ni ju er faktiskt

2008-07-12 @ 11:05:05
Micaela har skrivit detta:

Kvittot?? Jag skulle absolut inte köpa något utan att de visat kvittot när de beter sig så.

2008-07-12 @ 11:30:20
Ulla har skrivit detta:

Det verkar hela tiden hända saker hos er. Jag skulle vara tveksam ang. cykelköpet. Fast när det gäller handel över nätet är jag en bakåtsträvare. Hoppas det löser sig. Både med cykel och mannens företag. /Kram!

2008-07-12 @ 11:41:27
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

hej på dej.

Ja du.... jag har ofta sett samma färg och mönster på tex blusar i olika affärer.. Så helt klart tror jag det är samma fabriker som syr upp dem!!!

Idag kan man handla ganska fina reagrejer i de olika affärerna. Maken köpte jeans på JC för halva priset... ja 500 kronor mot 1000 kronor. Sen kan man ju tycka att 500 är ganska mycket ändå.. men han har svårt att hitta rätt så...



Ta det lugnt... vad är det...?? Jag är som sagt rastlös av mig ibland. Jag stannade hemma..lite... rensade ogräs...sen frösvann solen så då gick jag och handlade, behövde lite inför kvällens måltid...

Men NU är jag placerad i fåtöljen framför tv:n och här kommer jag stanna ett tag.



Kram på dig

2008-07-12 @ 19:26:24
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
C.V har skrivit detta:

Den skulle inte jag köpa, det låter som stöldgods


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen