Cykelköp - Kapitel 3

Jag har börjat på en ny bok, den ska heta "allt om dagen, före dagen, efter dagen vi köpte cykel"

Det värsta är att det inte kommer bli nåt slut, för det kommer aldrig ta slut. Så är det.

Han var vansinnigt sur igår då jag bromsade köp av cykel utan dämpare på framgaffeln.
Ner på sitt rum och tjura.
Fick gå ner prata med honom.

Jag frågade varför han helt plötsligt ska köpa en annan cykel, som han egentligen inte vill ha.
Han är bestämd med att man kan byta framgaffeln, sälja den gamla och köpa en ny... suuck

Nu har jag lovat honom idag, att åka till dirt-banan, och försöka få tag på nån av dom äldre killarna som cyklat några år, och fråga dom vad rekommenderar.
Men han ska INTE följa med, för guuuuud va pinsamt, morsan på dirt-banan. Jag kan ju göra bort honom.
Jag lovar, ska inte säga att jag känner honom.
Blir ändå rätt svårt, då jag tror dom ser att vi är släkt så att säga ;)

Han blir i alla fall på bättre humör, kommer upp o tittar vidare på cykel.
Han är tilbaks till den han ville ha från början. Klart han ska köpa en cykel som han vill ha.

Då kommer det fram varför det blev så fel.
Hans kompis sa att han inte fick köpa en cykel som han tänkt köpa, för kompisen vill inte att någon ska ha en likadan.

Åååh hjälp.
Jag försökte förklara att ingen kan förbjuda någon annan att köpa det den vill ha.
Jag kan inte säga till mina kompisar att dom inte får köpa en röd bil för jag vill ha en röd bil för mig själv.
Om du nu hinner köpa en cykel innan din kompis, så får väl din kompis leta efter en annan cykel då om han nu inte vill ha en likadan... eller hur ;)

Jo, det tyckte han ju faktiskt, och blev på ett strålande humör, mamaaa då köper vi den NUUU...
Okej, 5500:-, det funkar. Samma cykel kostar mellan 7-8000:- i butik.
Men det sket sig. Frakten låg på 1500:-... det är bara för mycket.
Då kan vi ju likväl köpa den här hemma.
Men nu har jag sagt ett pris till honom, och då får jag hålla mig till det.

Han mår inge bra idag, kom upp från sitt rum och rasade ihop på golvet och kräktes. Lille gubben.
Får se om det var nåt tillfälligt, tänkte vi skulle åka iväg till ett megastort cykellager och kika lite.
Hoppas att han piggnar till snart.
Han vill så gärna ha sin cykel, fan att dom ska va så förjordat dyra....

Fortsättning följer :::: ;)


Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Morrn...

Nja, det är redan försent....

Det var jag på bilden ;)

Dumt av mig att inte skriva det..

Ha bästa dagen.

A har skrivit detta:

Jag igen =).

Känner igen det där med att ta det näst bästa bara för att man vill ha genast... Har tre barn som é såna.... Tänker jag efter så är jag nog sån själv... Fast jag har erfarenheten att det brukar vara dumt att göra så..... Vilken tråkig kommentar kompisen kommit med då... Typiskt ungar. Hopas ni snart hittar en cykel åt honom till ett bra pris och hoppas att han snart mår bättre.

2008-07-13 @ 11:38:30
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Men..herregud...vilken kompis...säger jag!!!!

ja du... att vilja ha ngt och ha det nu...tyvärr är jag likadan...tyärr...kan bara säga att dte är jobbigt att vara sån...men.. vad kan man göra??

Jag hopaps verkligen att ni hittar cyklen nu...cyklen med stort C..och att sonen kommer vara helnöjd... så ni alla kan andas ut.



ölen..mmm.. smakade gott... alltid gott med öl och lite samkväm...

ha det gott

2008-07-13 @ 12:14:52
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Jag önskar att jag kunde ge dig massor av råd, för jag behöver ditt.



Luftpistol ska jag viss ha lovat sonen..( troligtvis)

Han ska bara ha! Nu vill han inte med på semestern!

Sen ska han ha en skatebord, för 3500:- Vi har grusväg i Norrland!



Ge mig styrka,så får du den tillbaka...!

Kram

2008-07-13 @ 14:03:23
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
BloggOraklet har skrivit detta:

ja det skulle nog bli en storsäljare

2008-07-13 @ 14:51:59
http://bloggoraklet.blogspot.com/ är min hemadress
Sandra har skrivit detta:

Jag hade gärna hjälpt till. Jag ska till GBG (för det var väl där cykeln var?) 25 juli, men iofs vet jag inte vart ni bor och cykeln kanske redan är såld då. :/

2008-07-13 @ 14:53:33
http://lantluft.wordpress.com är min hemadress
C.V har skrivit detta:

Jag väntar spänt på fortsättningen

Ulla har skrivit detta:

Spänningen stiger. Vad kommer det att bli i slutändan? Den som väntar på något gott... Skynda dig att skriva så fort det händer något L

2008-07-13 @ 19:48:46
http://ulla67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen