Cykelköp - - del 2

Jag kan ju inte avsluta den där boken hur många gånger som helst. Det finns väl bara ett slut. Så jag får helt enkelt börja på en ny.... *suuuck*

Jag har idag hävt cykelköpet pga det sista mailet jag fick från leverantören.
Dom har full rätt att ändra priset på frakten som det behagar. Det är heller inte möjligt att skicka tillbaks cykeln då dom inte tar emot returer. Vad händer då om det är något större fel på cykeln?? Då står vi där....

Jag brukar alltid säga att man ska lita på sin magkänsla, men är ofta dålig på att göra det, då huvet säger något annat.
Men jag tror bestämt att magen har mer rätt än huvet många gånger.

Någon konstig molande känsla i magtrakten sa mig att detta inte skulle bli bra, det kändes olustigt, då det inte fanns någon returrätt. Väldigt osäkert.
Det hade blivit katastrof om något blivit fel med cykeln och den inte gick att använda, sonen hade ju dött.

Så vad mitt huvud än sa, att det nog inte är nån fara, så lyssnade jag på olustkänslan i magen, den tog över, och jag annulerade köpet.

Nu får jag vänta 1-5 dagar på att "få tillbaks" pengarna som reserverats från mitt konto.... blir sååå trött.

Så ja, då börjar vi på nästa bok, Del 2 - kapitel 1..
Börja om från början.... börja om på nytt... tra la lal a......

åh ge mig styrkan att berätta detta för sonen när han kommer hem efter en hel dags cykling..... *andas andas*

Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Hoppas verkligen att ni snart får tag i en cykel.. Men jag tror faktiskt att du gjorde rätt i att avboka den. Ha en bra kväll....

Ewa S har skrivit detta:

Tänk vad min magkänsla hade rätt när din tystnad i bloggen handlade om cykelköpet. Lita på dig själv här och ta smällen med sonen för att inte ta tillbaka en såpass dyr cykel om det är fel på den skriker det ju om.

2008-07-21 @ 18:13:42
jayne har skrivit detta:

Men...hur kan man inte ha returrätt...då kan man ju få ett hjul bara...för alla pengar...och vad kan man göra åt det..

Nej du gjorde rätt...alldeles rätt. Förstår att din son kanske inte ser det så nu...men.. ja det är ju mkt pengar.

Hoppas hoppas hoppas ni hittar ngn snart!!!!

2008-07-21 @ 20:44:34
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta av det du skriver. Utmattad av att läsa blir jag iaf.



Kram Linda

2008-07-21 @ 22:09:44
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
soffie har skrivit detta:

nej men fyy va krångligt det verkar.

hoppas att ni till slut får cykeln.

Vad är det för bok du läser?

ha de'

2008-07-21 @ 22:15:31
http://soffie69.blogg.se/ är min hemadress
Frk F har skrivit detta:

Ånej, Majsan!



Åk till SPORTEX med din kille och förklara att så här mycket pengar kan vi handla för. Köp den mest lämpade cykeln och om det inte blir exakt så som din kille vill, så får han iallafall lära sig att kompromissa. För så här kan ni ju inte hålla på, jag blir helt snurrig!





Jädrans fräcka leverantörer.



Vad jag lider med dig.

2008-07-22 @ 09:12:36
http://frkf.wordpress.com är min hemadress
A har skrivit detta:

Här hittar du sitemetern jag har =)

Den är jättebra...

http://www.sitemeter.com/

2008-07-22 @ 15:34:32
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
My har skrivit detta:

Oj då, låter mysko med ingen returrätt! Hoppas det ordnar sig..

Hittade hit via Soffie69, trevlig blogg du har :)

2008-07-22 @ 15:58:34
http://myilivet.blogg.se/ är min hemadress
A har skrivit detta:

Hahahaha... Inte lätt att minnas allt =)

2008-07-22 @ 16:32:33
http://amittilivet.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

herre guuud! Fy fan! ja skäms, hur jävla trög är inte ja! en riktigt jubelidiot! hahahaaa! ja fattade NU!! NUU!!! att de går att scrolla på din sajt och att ja har missat en jävvla massa inlägg!! hahaa, trodde de var lixom slut då de vart en reklam i "slutet" hahahahaaa. så undrade jag att vart i hela världen försvinner dom onläggen innan.. försökte klicka på "knapparna" där uppe i headern.. men nej,, icke då..usch! ja e ju korkad! lägger huvet i sanden och är "osynlig" nu har ja en massa att ta igen..! hahaa.. fyyy!

kram/ häls jubelidioten!

2008-07-22 @ 16:46:36
C.V har skrivit detta:

det var ju inte så kul

majsan67 har skrivit detta:

hej du jubelidiot ;)



jag trodde man kunde scrolla på alla sidor hihi...



Men jag blir ju så väldans nyfiken på vem du är. Mycke för att jag vill veta om det är något som inte funkar på sidan, som länkar o så ;)



2008-07-23 @ 20:53:25
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen