kräsna ungar??

I Måndags köpte jag allväders-stövlar till tjejerna. Kunde ju köpt fodrade gummistövlar, men det är ju inte riktigt så bra värme i dom om det är både kallt och blött ute.

Det hade kommit nåt nytt, stövlar i crocs-material?!?! Dom vägde absolut ingenting...
Tyckte mamma va bra, lätta att gå i med tanke på alla tjocka tunga kläder dom måste släpa runt på denna årstid.

Röda fick den stora, gula till den lilla.
Jupp..

Dom va jättegoa o mjuka mamma säger den stora.

I går när vi skulle till dagis skulle hon minsann inte alls ha dom.... "ja ska slänga dom i sopnekastet"..

Oookeeej.... "de e inget på dom, ja vill ha blommol, o en papegoja"

Dumma dumma mamma, köpa stövlar UTAN mönster... suuuck...

Sen kommer denna..." du ska måla på dom, blommol o papegoja"

??!?!?!?

Sjääälvklart lilla dockan, ska mamma måla... *guulp

Sagt o gjort, jag målar.... om det håller är en annan femma... skulle färgen o lacken trilla av, får jag väl jaga ut efter färg som aldrig försvinner... eller nåt....
Naturligtvis var jag ju tvungen att måla bägge tjejernas stövlar... o så här blev resultatet ;)

 
 
Va gör man inte för sina älskade ungar :)

Alla dunderkommentarer
Perlen har skrivit detta:

Dom blev jättefina! Är det vanlig målarfärg eller?

2008-01-09 @ 17:56:19
Linda har skrivit detta:

Du skulle kunna leva på din konstnärliga förmåga. Hur gick det, rann färgen av eller satt den kvar?

Ewa S har skrivit detta:

Gah att man inte kan öppna firma med dig???

2008-01-09 @ 20:25:42
http://skewaewa.blogg.se är min hemadress
lindel0u har skrivit detta:

Åh,vad fiint! Hur har det gått med färgen?

2008-01-12 @ 22:35:48
http://lindel0u.blogg.se är min hemadress
Robban.P har skrivit detta:

Hur cooooola som helst!!Inte funderat på å bli Barnkläddesigner, allvarligt?


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen