HAAA jag vet var luslådan bor

nu har jag avslöjat dom, nu vet jag var dom kommer ifrån ;) ;)

Ja, jag hoppas ju det åtminstone.

Så mycket som jag har kammat dottern, så är det ORIMLIGT att det dyker upp nya. Dom sista dagarna har jag haft nära till tårarna, VAD gör jag för fel???

Utan att riktigt förstå så har jag undrat hur det kan finnas vuxna löss dagen efter kamningen.
Idag vid frukosten så kände jag mig helt uppgiven. VAR kommer dom ifrån, VEM är det som förser min dotter med dessa odjur hela tiden??

Jag står över handfatet o kammar av mig  själv håret varje dag, sambon kammar sig varje dag, vi kammar så gott vi kan på yngsta dottern varje dag. Yngste sonen går igenom hårstrå för hårstå med fingrarna var 5:e minut ;)
den äldste ser vi inte så han kan då inte ha några ;)
Så varför har då dottern hela tiden VUXNA löss i håret ???? Detta tyder på ny smitta.

I förmiddas så slog det oss. Hon sitter vi frukosten o kliar sig, jag hittar 2-3 st vuxna eländiga djur,  efter frukosten så kammar jag, strax efter jag kammat så går hon o lägger sig i vår säng på samma kudde hon legat på innan frukosten...  sådär har det hållt på nu i 3 veckor.
Därför tar det liksom inte slut. Idag låste vi vårt sovrum, slängde oxå ut alla sängkläder i kylan. Jag HOPPAS att vi nu fått slut på de.

Idag skulle jag hjälpa äldste sonen med hans rum, ett RIKTIGT röj behövs.
Men jag hade visst glömt att räkningar ska betalas, så det tog av nån jävla anledning halva dan. Sen drog gubbe o yngste sonen iväg för o köpa raketer. Och då jag hade tjejerna plus en kompis hemma så blev det inget gjort hos sonen.
Men i MORRON då ska vi ordna rummet.

Det sa jag till gubben oxå, att vi tar hela dan i morron.

Meeeen........ plötsligt får jag info om att han ska jaga i morron?!?! Okej... 
Ja, men det hade han ju sagt häromdan, att om han inte kunde jaga i söndags så kunde han jaga på nyår..
Jo det är möjligt att han sa.... men varför sa han inte det då innan jag lovade sonen??
Jo, jag vet, för att han inte visste om han skulle jaga. För han ringde o kollade det SEN!!!

Nä hörrni, hur kunde jag missa det, HUR kan jag va så DUM!! så jag lovar bort mig på annat, när sambon MÖJLIGEN kunde kanske tänka sig att det är MÖÖJLIGT att han ska jaga, NÅN dag inom det närmaste?!?!?

Jag frågade sambon förut, hur mycket kassaskåpet som står i sonens rum väger (ja ett kassaskåp som han lovat i 5 år att flytta från sonens rum)
Jag fick svaret att det väger MYCKET, ca 200 kilo.

Va bra, då kan du kanske ta hand om det sen svara jag, för det står numer utanför sonens rum, för jag slängde ut det där.

?????
sambon blänger på mig.
LYFTE du ut det, ja då väger det väl 75 kilo då....!?!?
jahapp...

Okej, jag är väl inte så stark då trots allt ;)

men så arg blev jag, när mina planer gick i stöpet, så jag for ner som ett skållat ollon i sonens rum och bad honom lyfta på arslet och hjälpa mig för NU ska här röjas minsann....

Inte lyfte han på så många rompor, han flinade mest åt mitt ursinne, och glad blev han dock då det där kassaskåpet ÄNTLIGEN lämnade hans rum ;)

jag röjde och härjade, hittade ett xbox-360 som sonen prompt skulle ha och köpte för egna pengar för nåt år sen, det hamnade på sängen sålänge. När jag fick tag i dammsugarn, och var ute efter taket i min jakt på damm så hoppade jag upp i sängen o oooooj, vad högt ett xbox kan studsa minsann ;)
rakt ner i golvet for de, och nääääeee va INTE-glad sonen blev för det kostar ju PENGAR..

Jag förklarade lugnt o sansat att det minsann inte va nån fara, det håller för sånt för min dator fick nämligen vingar i linköping för ett par månader sen och for i golvet med en skräll.
!!!!, oj, kanske va det därför den aldrig mer blev som den skulle ;)

Men sonen var fast besluten om en ersättning för fadäsen med tv-spelet, och skulle minsann genast koppla in den o kolla om den funka, o shit va kul han fick då, det funka utmärkt, så nu har jag fått han o släppa datorn en stund, bra jobbat morsan..

gäääsp, måste nog faktiskt lägga mig på kudden nu, har pratat i telefon en stund ;)
Gonatt miccis ;)
hoppas du sover gott nu, när jag satt griller i huvet på dig ;)

Nu kan jag nog dessutom sova, då yngste sonen landat på kudden. Jag bad honom STÅ STILL förut.. ja KANSKE svara han..... i morron.... ?!?!?

Ja, man kunde ju alltid hoppas ;)

natti natti

Alla dunderkommentarer
Vicke har skrivit detta:

Jag önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt År

Ewa S har skrivit detta:

Vem grillar vem av er två egentligen? Miccis elller du? SKulle vara kul att vara en liten fluga och höra era samtal någon dag:-D.



Vi ses imon:-D

2008-12-31 @ 15:50:27
AtDeHyDi har skrivit detta:

Gott Nytt år!!

2008-12-31 @ 17:28:59
http://atdehydi.blogg.se/ är min hemadress
dampmamma har skrivit detta:

Kanske imorgon hahaha...

Jag tycker du ska vara nöjd med det svaret, visar ju att han tänker efter och menar vad han säger... inte bara slänger ur sig det du vill höra.

Ja, han kommer nog stå still, minst i två minuter.



O sambon... herregud, planerar du inte hela ditt liv efter om han möjligtvis har andra planer?!? Du får helt enkel gå en äkta HUSMORSkurs och lära dig att alltid ha en standardplanering och en gubben-är-möjligtvis-upptagen-planering.

Eller så får han lära sig att planera och kommunicera... hmm undra vilket det skulle kunna bli;-)



Stor GOTT NYTT ÅR-kram till alla



PS Om nån har några liter impulsivitet över så får den gärna slängas hit, min har rymt och jag saknar den.

Kan inte bestämma om jag ska börja kursen i jan lr inte, väger för- och nackdelar, precis som om jag alltid varit en oerhört genomtänk typ som alltid tänker igenom alla små beslut. Det SUGER vilken tid sånt tar. Tålamod e ingen dygd...





2008-12-31 @ 20:01:24

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen