C:FORMAT!!

visst fanken, hade ju precis glömt en sak, jag skulle ju formatera om datorn.
hrmpf, fast nu för tiden skriver man ju inte sådär längre, man stoppar ju bara in skivan och bootar om med den.
jaaa, jag skaaaa, men jag har ångest för att jag glömt spara nåt viktigt, därför drar skjuter jag på det.
Jag skulle göra idag, efter jag tvättat, och varit ute med barnen, och latat mig lite, och ätit, druckit lite glögg... åh shit är klockan redan halv 7??? Jaja, får väl ta det i morron då ;) ;)

Jag tror aldrig jag varit så lugn nån julaton nånsin.
Jag hade ju lusbehandling på mig själv kvällen innan, och smetade in huvet med apoteketes medel som ska värka i 12 timmar.
På morron var julklappsletning, (som nog mamma tycker är roligast, då jag gör det svårare o svårare för grabbarna för varje år, oerhört frustrerande för dom med en bild i handen som mamma bearbetat i photoshop, hehhehehe)

När vi åt frukost, och dottern fortsätter sitt frenetiska kliande så får jag bara SPAAADER!!!
Jag kollar i hennes huve och upptäcker snabbt en ettrig liten nymf.
Så det blir ju inte så farligt lång väntan på tomten, då man kan kolla på två pippi-filmer som låg under granen i morse, samtidigt som mamma går igenom alla huven i huset, inklusive sig själv. Det tog tre timmar :/
6 st kläckta ägg var allt jag hittade i dotterns huvud, var den där lusen gömt sig har jag ingen aning om, men det märker vi väl snart ;)
Ingen annan hade nåt oroväckande i håret.

Mest stressad av alla var nog gubben igår, då det plötsligt hade bestämts att byta tomte, och han skulle va tomte hos en annan granne i utbyte mot att den grannen kom till oss.
Snopet även för pojkarna, som blängde på den "vanlige" tomten som kom på besök i kostym på julafton ;)
Guuud va de e kul att skoja till de.
Höjdpunkten blev väl ändå vår knasigaste katt, som kom in strax före tomten, och strategiskt placerade sig på ett julpapper med tuggbara snören precis intill tomten och väntade tålmodigt på sin julklapp.
När den väl kom var han inte sen att anfalla våldsamt för att få tag på den ;)
Förstår absolut inte vilken planet den katten kommer ifrån.

Jag har några goa bilder, men då även photoshop plötsligt slutat fungera, så får jag bjuda på dom bilderna när datorn är rensad och återfödd.

Idag har det varit sååååå lugnt, vi har inte gjort någonting, förutom att jag var tvungen att köra en halvtimmes luskamning på mig själv, så fanken heller att det ska återfödas några gnetter i mitt huve.

Jag har varit dödstrött i dag, då min äldste tvingade mig att vara uppe till kl 1 inatt. Han satt i soffan hela kvällen, trots att han fick en ny 22" dataskärm i julklapp som måste varit intressant. Vi läste fräckisar i en bok, som jag dumt nog gav yngste sonen i julklapp (jag hade inte läst tillräckligt i den när jag köpte den tydligen). Vi skratta så vi tjöt, och så kollade vi på några komediserier. Det sista vi gjorde var att roa oss med att sno dotterns brio-tåg med lyftkran som vi petade i näsa o öron på sovande gubbe, och låg dubbelvikta i soffan när han i sömnen jagade den där envetna "flugan"... hahahaha

Tidigare på kvällen roade jag mig att gnälla högljutt med ankan anki i näven som äldste dottern fick, och med en röst som kan sänka vem som, så fick jag ungarna att nästan kvävas av skratt. Nä, jag blir nog aldrig vuxen minsann ;)

Jag bjuder på en fräckis från boken, så kanske ni kan skälla på mig sen för att jag va så omdömeslös i mitt val av julklapp ;)

Gamle Rune blev nidist på äldre dar och gick med i en nudistförening. Första dagen på föreningens koloni får han se en liten nätt och snygg tant, och får erektion. Tanten kommer direkt fram och frågar:
- Är det mig du kallar på??

Rune blir lite osäker och undrar vad hon menar. Damen förklarar för Rune att om man får stånd så är det den närmaste damen man kallar på för att ha sex. Mycket trevlig klubbregel, håller Rune med om och så går de lösa på närmaste filt.

Efteråt vill han fräscha upp sig och går in i anläggningens bastu. När han sätter sig råkar han bränna av en fjärt och gubben intill honom säger:
- Är det mig du kallar på?
- Jag är ny här, så jag förstår inte riktigt vad du menar.
Gubben förklarar att när du släpper dig kallar du på närmaste herre, varpå han sätter på Rune i bastun.
Efter det kan Rune inte snabbt nog få på sig kläderna och sticka därifrån.Vid ingången säger han till receptionisten att han inte längre villl vara medlem.

- Varför inte? Du har ju bara varit här i några timmar.
- Visst, men jag är 76 år gammal. Jag får en erektion i månaden, men jag fjärtar ett par gånger i timmen.

Japp,fortsatt god jul, nu ska jag blåsa datorn ;)


Alla dunderkommentarer
m i @ har skrivit detta:

haha den var ju rolig, stackarn!!!



Hoppas ni får en underbar juldag och glöm inte KÖRSLAGET i morgon kväll...



//m i@

Vicke har skrivit detta:

Vad har du för problem med datorn?

Robban har skrivit detta:

ASG!!Vad sjukt (fräckisen)..Ha en underbar dag!

2008-12-26 @ 09:11:29
http://sopkvasten.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

ASG nej vi är nog två som aldrig blir vuxna men den julklappen var ju häftig:-D. Vicke problemet med hennes dator är att det är en speciell sort som jag inte vill nämna namnet på här men som har väldigt speciella problem. Men jag kan ju skriva så mycket som att den börjar på F och slutar ujitsi.....Förlåt Majsan kunde inte låta bli!!

2008-12-26 @ 09:34:28
Vicke har skrivit detta:

Det var ju inte så bra, har du fått ordning på det hela nu

AtDeHyDi har skrivit detta:

God Jul lilla Majsan!



Bättre sent än aldrig

2008-12-26 @ 15:33:25
http://atdehydi.blogg.se/ är min hemadress
dampmamma har skrivit detta:

Låter som ni haft en bra jul trots de hemska lössen.



Men jag blir ju nyfiken... vad fick DU i julklapp?!?



Stor julkram till alla

2008-12-26 @ 15:35:09
Alina har skrivit detta:

Hoppas du får en bra dag! :)

2008-12-26 @ 15:37:58
http://emmiealina.blogg.se/ är min hemadress
jayne har skrivit detta:

OJ.... ha ha ha ha VILKEN bok sonen fick... ha ha ha ha.

Du...hoppas du blåst datorn nu...och lösen på samm gång.. en gång för alla. usch usch...



Menar du att tomten kom klädd som en kostymnisse?? Ja att Fantomen ibland går klädd som en vanlig herre det hade jag hört.. men tomten??? Sån luring.



Ha nu en sköööööööön lördag..kanske med en snabbare dator?

2008-12-27 @ 12:35:28
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Hej,

Jag hörde ditt medelande. Allt är bra, men jag orkar inte engagera mig i något som inte har med studierna att göra. Jag uppskattar dock ditt initiativ.

Gott nytt år!

2008-12-27 @ 17:00:08
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Vicke har skrivit detta:

Inget nytt på denna front

jayne har skrivit detta:

Hej på dej

REA...ja du.. jag kan gå om jag går själv.. då står jag lättare ut.. kan styra det själv. Men om jag går med andra folk så blir jag stirrig och hjärtat slår... MEN jag älskar att handla BILLIGT..så.. jag får stå ut.. bara är så.

Såg att Guitar hero nu finns på REAN...



Bra tips med avmaskningen..vi har ngt liknande som tar bort skabben. Elvis åt upp sin mat igår.. han älskar kladdmat..så det ska nog gå bra den vägen... två dagar till bara.

Ha en bra dag nu...hoppas verkligen att lössen fattar vinken snart!

2008-12-28 @ 10:13:27
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen