poolrengöring

det är inte "bara" att ha en pool, nä minsann.
En gång i veckan måste filtret rengöras, vid behov behöver poolen dammsugas.

Ett filter klarar sig ca en månad med rengöring, sen behövs ett nytt. Inga stora pengar, det kostar 69:- ;)

Denna veckan har det BLÅST och REGNAT, och då blir det lite mer poolgöra än annars.
Hur mycket frömjöl finns det???
Inget farligt att bada i, för jag har haft i klor hela veckan för o hålla den fri från bakterier o alger.
Men idag fick jag göra en insats, för solen kikar ju fram, och barnen badar för fullt. Temperaturen sköt upp till hela 22 grader idag.... ;) i poolen alltså....

Så här såg filtret ut innan rengöring (och det var inte tillnärmelsevis så skitet som det brukar va efter en vecka)

yääärk....
Efter lite jobb med vattenslangen kunde jag lugnt stoppa tillbaks det igen ;)
skinande vitt

Dags för dammsugning, såg det ut så här ;)
bruna pluppar på poolbotten

Och påsen fylldes med detta:
bottenskrap
Men fint blev det ;) vecken på botten är för att frigoliten under har delat på sig. Frigoliten har vi lagt dit för att ingen ska skada sig, för jag kan lova vi har tokiga ungar som älskar vatten, dom landar i alle fall mjukt ;)

skinande blankt ;)

Intresseklubben antecknar, hur intressant är det på en skala att kolla in min rena eller skitiga pool?
Men alltid retar det nån ;)

Sen skulle jag önska att nån ville förklara för mig, hur jag kan komma ihåg, och sköta om poolen, när så mycket annat i vardagen inte funkar???
Men sköter jag inte poolen blir det en hälsofara och sånt som är fara för liv o hälsa har jag inga som helst problem med att hålla koll på.... men ändå??

Alla dunderkommentarer
IZZAH SVARAR har skrivit detta:

hehe okej ..

själv tycker jag hon har blivit riktigt ful .. hehe .. :D

jag längtar oerhört tills nästa säsong börjar .. hehe .. :D



jo blogg e värkligen ett heltidsjobb :D

men ingen lön får man :( hahha ..

jayne har skrivit detta:

oh...så duktig du varit !!

Du....vissa saker bara komme rman ihåg...för man måste...de får liksom ta sin plats.

Jag är en männsika som har svårt för att sätta igång... svårt för att få saker gjorda. Skjuter på det..ska fixa det och det..ok..imorgon..eller...ehh

Jag måste tex ominstallera skrivare, Timex klockan och andra saker på vår stationära dator... som vi fick virus på.

ÄN har jag inte gjort det.MEN jag vet att så snart skolan börjar så bara fixar jag det, nästa helg.

MIN sons skola har fått prioritet 1, hans lärare tycker att jag har sån koll, sån organistationsförmåga.... japp... har jag när det gäller honom.

Kram

2008-08-09 @ 23:43:37
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Skönt att läsa i din blogg om poolen idag när jag har visserligen haft det bra i Köpenhamn först men- försenade trettio minuter pga frågvisa människor som blev arga när vi bad dem gå av och kastade dålig karma på oss:-D,blev ännu senare när vi blev fast i tullen, en lång kö pga trafikolycka, fler frågvisa människor, fyllegubbar som flirtade med granntanterna, folk som försökte åka gratis för att de inte ha pengar till biljetten....synd att jag inte är du. Du hade gjort ett strålande blogginlägg om min mardrömsresa hem med Säfflebuss. Kom hem en timme försent

2008-08-09 @ 23:54:36
Bakombrillorna har skrivit detta:

Jag tror att det funkar så här, du ser poolen hela tiden och blir påmind dagligen om att den ska skötas om för att den inte ska vara hälsofarlig för dina barn. För hur det än är så tar du ju hand om dina barn. Allt annat må klicka (som du tycker) men aldrig när det gäller dina barn, vad det än må vara. Möten om barnen, mat till barnen, kläder, cyklar (;-D). Gäller det barnen så gör du det som krävs. Så enkelt tror jag att det är.

Kramar

2008-08-10 @ 18:26:01
http://bakomrillorna.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen