funderingar, på alltet...

och kanske oxå på intet.. vad vet jag.

Många tankar just nu.

Jag ska svara på
Larry Söders kommentar lite längre ner. För det vill jag ;) men inte idag.
Jag måste ju ge en eloge till att en politiker faktiskt tar sig tid att svara på befolkningens funderingar, och oxå vad jag tycker verkar ta till sig det som skrivs.
Dock ska jag direkt kommentera en mening som fick mig att brista ut i gapskratt: skolan använder inte pengarna som Majsan vill"... hahah
nä minsann, det gör dom inte. Men sorgligt nog, så är det inte bara majsan som anser det, utan majoriteten av föräldrar till barn med särskilda behov upplever detta. Och dessutom, inte att förglömma, så använder inte heller skolan pengarna såsom lagen hänvisar. Lagen har ju inte majsan bestämt, med dock så försöker majsan följa lagen så gott det går, ja faktiskt ,)

Jag funderar på min äldsta dotters hörsel. Jag ringde öronmottagningen idag, (jo jag försöker att få gjort saker som gnager i skallen, för att lätta på trycket)
Hon frågar ibland samma fråga 4-5 gånger o man svarar, o till slut så undrar man om det är möjligt.. men haaallååå, jag har ju svarat.
Förskolan frågade i våras om vi tyckte hon hörde dåligt, men jag har inte upplevt det så.
Men i alla fall, så får vi en egenremiss skickat till oss, och det är inte alls omöjligt att hon har vätska i örat, vilket inte alls är ovanligt. Så vi ska köpa en otoventballong, eller va sjutton de nu hette på apoteket, för att tryckutjämna öronen. Det ska kunna hjälpa till.

och jag funderar vidare.... KAN det nånsin möjligen nån gång någonsin, vara helt BRA!!!???
Det MÅSTE liksom vara nåt hela tiden. Men nåja, större problem har man väl stött på, minst sagt än vätska i öronen ;)

Jag glädjer mig oxå i mina funderingar över alla heja-rop jag får i mina kommentarer. Fina mammamumrik som sätter pricken på allt, och som får en att blänka till, när det blåser. Jag är glad för ALLA goa kommentarer som hejar på mig i min vilda framfart.
Jag är glad för alla fina kommentarer där dom flesta tänker på vad som dom skriver. Att värna om varandra, att skydda varandra, trots att vi i många fall inte "känner" varandra, må vara det viktigaste. För det är väl viktigt ändå, att vi som "känner" varandra tänker oss för, vad vi lägger för kommentarer till varandra? Jag menar, man kan ju veta en hel del om personen bakom bloggen, och kan stjälpa den rejält om man inte väljer sina ord.

Nu blev jag kryptisk, och kan nog inte förklara så mycket mer, utan att skriva rent ut vad jag menar, och det vill jag inte. För vi skulle väl värna om varandras intregitet ;)  Typiskt mig, att säga något som jag sen inte kan förklara, men nåja. Jag vet ju ändå att många vet vad jag menar, och dom som inte vet, får väl fråga då, och kanske hoppas på ett svar ;)

nån gång...

Jag funderar ihop ett brev jag skall skriva till läkarn i morgon. Äldste sonens läkare, som har såna stora problem med att skriva ett läkarintyg så han kan få körkortstillstånd. Han har medicinerat sen december, och näää, vi hade så bråttom med att vilja ha körkortstillstånd. Tja, ett halvår efter han fyllde, väldigt bråttom *fnys*
Nu har hon ringt o bett om anstånd till länstyrelsen tom november. Ja, så sonen kommer att få vänta ett år extra på att få börja köra, bara för att hon har problem med att skriva intyg?!?!??
Jag tycker det är bra, med den nya regeln som är nu, att det krävs läkarintyg. Ja, det gör jag, och det står jag för oxå. Men om det inte finns några som helst indikationer tillbaks i tiden på att bilkörningen kommer att påverkas av diagnosen så VAD är då problemet???
Tja, fördomar, och okunskap enligt min mening. Jag vet inte för vilken gång i ordningen hon talat om för mig att jag omöjligen kan ha AS?!?!? Det är precis samma sak, som jag skulle säga att min yngste omöjligen kan ha autism, för han sitter ju inte och gungar fram o tebax på golvet eller bankar huvet i väggen....
För såna fördomar råder oxå, han HAR väl ändå inte autism??? Han som är så rar o snäll o social?!?!?.
Nä, jag kan titta läkarn i ögonen, jag kan prata, ..och vad jag nu mer kan enligt henne, som gör att jag då automatiskt inte kan ha AS....
Dessa funderingar ska hon få i ett brev av mig. Sonen har för jösse namn kört moppe i 1½ år. Ingen mänska frågade om han hade några hinder för att framföra detta fordon. Och jag lovar dig, en tonåring på moppe är livsfarlig med eller utan ADHD.... (i dom flesta fall, pga omognad)

nu blev det tomt i skallen, eller tilt som jag brukar säga... och nu ska jag snarka kudden, (eller nä, inte snarka, det klarar gubben så bra själv) men jag ska sova åtminstone.

Denna veckan, ja.... bara liiite för mycke kan jag känna.
Trots det fick jag iväg medlemsinbjudan idag till föreningen, och uppdaterade hemsidan oxå, förde in nya medlemmar i registret.
Det tog dock bara en kvart, för jag satte timstocken att ringa, så jag inte skulle fastna i nån korkad detalj, så då gick det undan. Sen somnade jag faktiskt. Tur hade jag då, att gubben kom hem tidigt, och hämtade tjejerna, för jag var pigg.

Men..."varför är du så trött"....
Ja, HUR kan man va så trött, när man gör ingenting på dagarna, jag är ju bara hemma....??
(behöver jag säga vem frågan kom från??)
jag orkar inte ens förklara längre..... man FÅR inte va trött, om man inte jobbat en hel dag, så är det bara..

natti







Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag förstår. Ber om ursäkt. Tänker mig inte alltid för.

Ewa S har skrivit detta:

Kram Majsan klart vi hejar på dig!

2008-08-22 @ 08:17:50
Malin har skrivit detta:

Min äldsta dotter fick också lov att ha intyg på att hon fick köra en bil. Jag var livrädd innan vi varit till läkaren, fast jag visste att hon om nån är väldigt lämplig att framför en bil. Våran läkare skrev ett intyg rätt så snabbt men han tyckte att det var synd att hon inte cyklade. För då fick man mera trafikvana. Så jag tycker, nu när din son kört moppe i 1,5 år så har han ju en väldig trafikvana och då ska det väl inte vara några problem för läkaren att skriva ett intyg. Dåligt av henne tycker jag. Att vissa ska krångla till enkla saker så mycket....

2008-08-22 @ 08:41:45
http://www.malinakrocko.blogspot.com/ är min hemadress
Larry Söder har skrivit detta:

Hej igen.Vad gäller lagen så vet jag att majsan inte bestämt den,men majsan kanske kan förändra den. En blogg som är läsvärd som din nu är en bra början...man vet aldrig vart det slutar....

2008-08-23 @ 23:37:35
http://larrysoder.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen