Föreningspapper ivägskickade...

pust säger jag bara så mycket onödigt arbete.

Jag fick lov o återskapa alla papper, för originalen är ju som sagt försvunna ..hmmm..

Som tur är, så hade den förra kassören kvar revisionsberättelse o ekonomisk rapport i sin dator.
Jag fick hämta dom, åka till revisorn för påskrift. Nu ligger dom på lådan, på väg till Attention Riks. Jag har oxå mailat allt så dom kan börja kolla på dom.
Nu har jag sparat alla papper i ORIGINAL, dom ligger oxå i säkert förvar på ett usb-minne. Hoppas allt slippa problem med papper som plötsligt inte finns i fortsättningen.

Idag har jag och en väninna (TACK för din hjälp) varit på auktionsverket och lämpat av lite grejer, det dom inte kunde sälja dumpade vi av på Emmaus. NU ska här rensas ut. Gubben e helt knäckt o ska minsann aldrig lämna grejer på auktionsverket igen, för tavlorna jag lämnade va ju värda såååå mycke pengar...
Yeah right.... bara för att det är en känd konstnär, behöver det faktiskt inte innebära att det är värt så mycket.
I detta fallet så fanns det alldeles för mycket tavlor i omlopp av den konstnären, och därför är dom således inte värda så mycke heller.

Just nu är det viktigast för mig, att få ut skiten ur huset, så det inte står i vägen, och drar energin ur oss. För det gör det, saker som bara står, tar kål på en. Bättre nån annan får användning för de.
I förra veckan körde jag iväg 2 sopsäckar leksaker och gosedjur, en bärkasse med böcker, Det körde jag till tjejernas förskola. Dom får ju inte köpa in alltför mycke grejer, så likväl som lämnar till insamling kan jag skänka det dit.

Nu är jag dödstrött, men det är för att jag har flängt lite för mycke idag ;) Jag känner mig 3 kilo lättare efter allt jag burit ut från huset.

Jag har också varit o scannat på en förskola och en skola i annan kommun. Tänkte göra en jämförelse med vår kommun, då mycket funkar bra mycket bättre i den andra kommunen. Kan ju bli intressant
Det gäller maten främst på förskolan, och skolan ska jag undersöka hur dom jobbar med barn behov av stöd.
All info man kan skaffa sig är bra att ha i bakfickan.... eller i tidningen oxå för den delen *s*

Nu ska jag surfa runt o vila lite innan hämtning på dagis. Snart är det full rulle igen ;)

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

oj....jag blir imponerad av dig....WOW... bra jobbat Majsan!!!

Ang att vakna mitt i natten..jag antar att man då får gå upp och fixa det... bara måste vara så...hmmm.

Hopaps då inte man tänker på :Jag måste köpa två lådor till hallen, att ha halsdukar vantar i. DÅ måste man inte bara gå upp, man måste handla två lådor.. var gör man det mitt i natten???

Allvarligt Såna här sake rmåste man väl skriva upp på listor,så får man ta itu med listan direkt på morgonen????

Ewa S har skrivit detta:

Håller med Jayne! MYCKET bra jobbat Majsan:-D.

2008-08-11 @ 16:00:51
rosvikstjejen har skrivit detta:

Visst är det befriande när man renasat ut allt som bara stått och skräpat i flera år! (eller iaf för länge). Vi gjorde allt sånt innan semesterna började.



Hm, spännande arbete. Jag själv arbetar i en skola och vi pratar mycket om barn m behov av stöd. Går inte att prata för mycket om det, men det ska ju hända något oxå.....

2008-08-11 @ 19:22:56
http://minsidafnos.blogspot.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen