vi överlever nästan ;)

I alla fall har vi överlevt hittills.
Frågan är om vi orkar ännu en kväll, eller om jag går av på mitten.... många hysteriska gapskratt blir det.

Det är fullspäckat på programmet, och huvet exploderar snart.
I pauserna förväntas man gå runt och titta på alla utställares bord, men efter en timmes föreläsning orkar åtminstone inte jag ta in mer utan måste ut och vila hjärnan lite och dessutom behöver jag osa ner västerås lite... o då menar jag inte med metangas utan... *harkel* banangas... nää.. nikotingas image296

Helt underbart att se och höra publiken under föreläsningarna, ja faktiskt, dom ska  ju inte höras, alltså en publik bör sitta ner tyst och stilla och lyssna till den som föreläser.

Behöver jag berätta att det inte funkar så här riktigt ;)
Plötsligt somnar någon, intrycken blev för många.... (sneglar på Nickan)
Någon får plötsligt ett enormt behov av att lämna platsen för att sprida sina nikotingaser på utsidan.
Någon blixtrar plötsligt till över något som sagts, och hojtar rätt ut  i protest mot det fruktansvärt dumma som föreläsarn "kanske" sagt....
Ett hysteriskt gapskratt skär genom luften, över nån lustighet man uppfattade, eller för allan del nån lustighet som grannen bredvid plötsligen kläcker ur sig.

Alltså jag bara älskar det här.
Här är alla dom dom är, ingen förställer sig,....
Som han som kom fram till ett bord till middan igår, och frågade om dom som satt där var npf:are....
Han fick nej till svar, och då säger han från hjärtat, då vill jag inte sitta här *asg*

I LIKE!!! ;)

Eller den högljudda stockholmaren, som vrååålar 50 meter bort... du maaaajsaaaan, va vad de nu han saaa din son, DET SUUUUUGER, SÄRSKOLAN SUUUUGER!!! HAAAAAAA HAAAA rungar han gapskrattande

Gode gud, överlever jag detta så finns det INGA hinder sen.
Helt underbart....
image297

Det bästa av det bästa såg vi idag, Per Fosshaug, känd bandyspelare satt tillsammans med författare och journalist Annica Sundbaum Lundin.

Annica har fått diagnosen ADHD, Per Fosshaug är under utredning och väntar på svar från denna.
Vi behöver många fler som vågar träda fram och berätta om sina liv. När personer som faktiskt har lyckats och kommit långt på vägen berättar om sina funktionshinder, det är då jag tänker att vi börjar komma nånstans, till acceptans av denna problematik.

Dom improviserade hej vilt och lockade till många goa gapskratt bland publiken, förf gjorde intervju av Per, och dom drev med sig själva och diagnoserna, sina beteende så man vred sig av skratt.
Frågan är dock om det hade blivit lika många skratt i ett annat forum... kanske, kanske inte.
Merparten kände ju igen det dom pratade om, och det är  så underbart att få höra om "sitt eget liv" utifrån ;)

Per svarade på en fråga om han inte lärt sig att tänka efter före, innan han handlar...

Jooo, jaa det är klart att man ska göra det, och det har jag blivit bättre på, men va fan om man ska gå omkring o tänka efter först hela tiden, så förbannat tråkigt livet hade varit då ... *s*

Han har så rätt så rätt ;)

Jag skulle kunna stanna en vecka till här i detta underbara sällskap, men det tar på krafterna ;)

Ska berätta som avslutning att min äldste son ringde mig idag, han hade fått resultatet på andra nationella svenskaprovet.
Uppsats var det, och han hade tydligen valt den svåraste uppgiften, att skriva en krönika.
Bara att han hade valt den svåraste säger en del, det skulle han ALDRIG gjort förut.
Han fick MVG, på detta provet oxå.

Jag blev så glad så tårarna trängde fram, jag har ju fått lära mig här i västerås att det är helt okej att gapa rätt ut när man har lust, så jag vrålade i telefon, "du e bara såååå bäääääst"...
(Behöver jag säga att folk tittade, men bara för en sekund,.. precis som.. jaha okej, attention-folk minsann) *s*

Precis som förra gången undrar en lärare, varför han sitter i lugna rummet... suck och dubbelsuck
Och återigen, så undrar jag varför man har inställningen att dom som sitter i lugna rummet o gör sina prov är "mindre begåvade".
För det är faktiskt det man säger egentligen.
Får man MVG bör man väl inte sitta där..

Men det är ju just därför han får MVG!!! För att han får sitta där i lugn och ro, och får använda dator!!

När ska dom förstå detta!
Nu har jag fått ideér till hur man kan föreläsa, jag känner att det börjar bli dags att jobba för att vända dessa attityder....

punkta sluta

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Uttrycket Änglar finns har man ju hört talas om. Kanske ni skall mynta uttryckte NPF:are finns?

2008-04-04 @ 18:57:58
Linda har skrivit detta:

Ni verkar ha roligt. Tänk på mig när jag ligger hemma i feber och hostar som om inälvorna ska hoppa ur.

jayne har skrivit detta:

Ha ha ha ha...låter himla roligt!!!
Jag förstår dina tårar när det gäller sonen...GRATTIS till honom...
Ha det nu så kul..och njut av varje sekund.

2008-04-04 @ 23:24:49
http://jayne.blogg.se är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

och jag tror knappast att han sitter där utan att någon håller koll på honom...

Om han sitter där utan att någon håller koll på honom, då förstår jag varför de undrar. När jag gjrode nationella provet i svenska b så blev de alls inte förvånande över att jag behövde lite extra hjälp. Det var ingen som hade en sån attityd som de lärare som du beskriver hade.. Det var ingen som frågade mig varför jag behövde extra hjälp. Jag fick vg vilket var det högsta på den uppsatsen. Jag skrev om mamma.

2008-04-05 @ 05:48:37
Perlen har skrivit detta:

Låter som om ni har toppen. Jag är väldigt avundsjuk faktiskt.
Du behöver nog lite semester efter detta.
Stort grattis till äldste sonen!

2008-04-05 @ 08:05:20

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen