Vad är detta för konstig djur-ras?

Alltså jag trodde ju att det var en katt naturligtvis, men jag börjar tvivla...

Helt klart är att han kommer drunkna om han inte skärper sig...

   

Dessutom så trodde jag bestämt att det var hundar som ägnade sig åt att gräva djupa hål i marken för att sedan köra ner hela huvet i det samma.... hmm.....  genmanipulerad katt ...



Det är inte bara små katter som gillar vatten, även små barn tycker det är spännande ;)

 

Jag har bildbevis nu, ska skicka till kommunen som inget gör åt tuggande odjur i trädgårdarna här.
Dom här varelserna äter ALLT... inklusive syrenknoppar... hur ARG blir man inte då, syrener som är så fint, så käkar dom upp mina blommor.

 

Har väntat länge på den flaxande svanen, för att kunna ta ett kort. YES... äntligen lyckades jag ;)




Bilder kan man alltid roa med, när man har tilt i huvet för övrigt. Är väldigt rörig just nu, och kan inte skriva så mycke vettigt alls känner jag.
Men kort kan jag ta ;).....

Alla dunderkommentarer
Annelie har skrivit detta:

Jag fattar inte,. det är väl en katt? :/

Robb4n har skrivit detta:

Rofl!Knaskatt, jätte kul att du fångat denna ovanliga art på bild;)Man måste ju bara älska bilden när den går i vattenbrynet!

2008-04-17 @ 07:37:00
Linda har skrivit detta:

Det förstår du väl att det är skillnad mot att bli tvingad till att bada mot att undersöka och plaska med tassen själv. Jag tycker verkligen du fångar "själen" i dina bilder.
Du kanske ska bli fotograf?

2008-04-17 @ 07:54:30
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Fredetta har skrivit detta:

Fina bilder! Jag kan inte så mycket om hur katter är men det verkar vara en nyfiken krabat iaf :-)

Angående rådjuren - ring till stadsjägaren..en sådan bör ni väl ha (har vi i Sthlm iaf)....som kan skjuta av en del av stammen. Förutom att de sabbar i trädgården så är de ju bärare av miljontals med fästingar...

Ha en bra dag!

2008-04-17 @ 08:29:43
majsan67 har skrivit detta:

Annelie.... jag vet i sjutton om det är en katt, helt ärligt... men det ser ju helt klart ut som en ;)

Robban.... du får sluta rulla runt på golvet, haha... han ääälskar verkligen vatten, han springer i vattenbrynet och daskar med tassen, sen far han upp som en tok och kastar sig runt i sande.. hmm... ÄR det inte en hund???

Linda: men han är konstig, ingen av dom andra katterna gillar vatten, dom HATAR vatten... men han står o skriker utanför badrummet när någon duschar, han vill väl oxå duscha...
jaaa bra idé, jag ska bli fotograf... önskar ju mig en ny kamera faktiskt... fast då får väl arbetsrehabiliteraren utrott på mig, om jag ändrar inriktning igen ;)

Fredetta:
Hela grannskapet på 2 kilometers radie har ringt och bett att få dom avskjutna, men icke sa nicke...
dom får gå här o tugga i sig folks trädgårdar... Dom bryr sig ju inte om folk heller, står bara o blänger på en.... nästintill tama...
nåja, tids nog är det väl nån jägare som tröttnar.. o tar saken i egna händer... hmmm

2008-04-17 @ 15:34:28
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Jayne har skrivit detta:

alla sätt att kommunicera är bra.... undrar vad det kan vara för djur...

2008-04-17 @ 17:38:16
http://jayne.blogg.se är min hemadress
vicke har skrivit detta:

Det var många fina bilder, och rådjuren måste ju få äta dom med
Vicke

Ewa S har skrivit detta:

Säger som Perlen de där barnen känner jag igen
:-D.....

2008-04-17 @ 20:25:38
stars in heaven har skrivit detta:

Oh vilka fina bilder.
Och katten verkar ju bara för go :)
Kram

2008-04-17 @ 21:02:05
http://tessiiie88.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen