Hektiska dagar....

Gubben åkte precis till jobbet. Han hade glömt ett livsviktigt papper... det man inte har i huvet får man ha i bensintanken;)

I morgon måste han till köpenhamn... ännu livsviktigare.
Måndag och Tisdag ska jag på kurs i Halmstad...

På Tisdag och Onsdag har pojkarna tema-dagar. Yngste sonen ska ha cykel en utav dagarna.
Va, bra att jag satt ut cyklarna till försäljning då....  vad ska han cykla på.
Jag har lovat honom en dirt-bike sedan länge.... hur ska jag ha råd med det? Och dessutom, hur ska jag hinna fixa det?

Den store pojken ska ha ha livräddning i simhallen. Men jag är osäker på om han ska va med på det, han är dunderförkyld och varit hemma halva veckan.
Då får jag höra att det är viktigt för det är betygsgrundande för gymnastiken!??!?
Men allvarligt, hur kan temadagar ligga till grund för betyg?
Om någon inte har en cykel, för att nån familj inte har råd, får man IG i gympa då???

Trams....
image327

Vet inte hur jag ska hinna lösa allt, när jag inte ska va hemma..... image328

Samtidigt har jag tagit med mig en stol från dagis, som ska målas.
Jag fick frågan för ett tag sedan, för dagiset är några år, och behöver rustas. Just nu kände jag att jag verkligen behöver något annat, därför tog jag med mig första stolen hem.
Dom enda gångerna huvet är tyst och stilla, är när jag målar... därför passar det bra just nu känner jag.

När jag nu ska hinna de....
image329
Borde slita mig från datorn då till o börja me....


Alla dunderkommentarer
A har skrivit detta:

Det låter helt sjukt att det skulle vara betygsgrundande =O. Hade skolan begärt att mina barn måste cykla hade jag sagt att de fick ta med cykel..... Så har jag gjort när det gällt b.l.a. lucia.... Jag kan inte gå och köpa dyra luciakläder som bara används en gång bara för att skolan fått för sig det. Skolan ska inte kosta och har man inte råd till cykel måste skolan fixa en och låna ut. Jag hade blivit vansinnigt arg. Måla du stolen nu och skingra tankarna =)

jayne har skrivit detta:

Ja du... vi har haft dessa diskussioner på mitt jobb...när jag innan jobbade i skolan. Skridskor..."alla barn har väl skridskor".. men nej det hade de inte. Då tyckte läraren, som inte har barn, att de som har kan låna ut sina så får alla åka... VA...sa jag då.. Varför ska vi tvinga barn att låna ut sina saker....eller tvinga barn att låna? av kompisar? Antingen får VI fixa detta (hyra till de som ej har) eller så få vi ha fler aktiviteter.... va vet jag.
Vi fick också veta denna terminen att temadagarna nu är betygsgrundande.Kan man inte få eleverna till skolan... ja då hotar man...
Måla stolen... andas och bara njut...
Kram

2008-04-26 @ 10:10:34
http://jayne.blogg.se är min hemadress
vicke har skrivit detta:

Oj, ni har fullt upp hela veckan ser jag, det där med cykeln tycker jag är fel, alla har ju inte en cykel idag, det måste finnas något annat att göra för dom som inte har det
Vicke
ps, det är många gånger som det inte går att lämna en kommentar hos dig

majsan67 har skrivit detta:

jag funder nu ännu mer efter era kommentarer, på om det verkligen är rätt att propsa på att barnen ska ha med cykel, dessutom ska dom ha matsäck oxå, och det VET jag skolan inte har rätt att kräva egentligen. Men orkar någon bråka???

men vi accepterar ju snällt detta varenda gång. Vi gör matsäck, vi köper luciakläder osv.... ingen klagar, och skulle man nu klaga, i vilken dager ställer man sig själv då... man lär ju bli rätt ensam..hmmm

Vicke:
Det verkar vara ett problem på hela blogg.se med kommentarerna, vet inte vad som är felet faktiskt Vi får hoppas sånt löser sig efter flytten.... funderar på att flytta bloggen helt o hållet ändå.... fast jag orkar inte just nu ;)

2008-04-26 @ 21:23:25
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Skolan vet om att det finns föräldrar som inte kan betala och då ska dessa inte behöva betala..

2008-04-27 @ 15:45:03

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen