en stol påbörjad ;)

sent i eftermiddags påbörjade jag dagis-stolen.
Slipade den hårt, för o få bort den gamla lacken, annars fäster ju inte färgen.
Trots idogt slipande (självklart med maskin , vad annars) så fäste inte grundfärgen ordentligt, så det blir till att måla en gång till innan jag börjar själva målandet ;)

Nu har jag hittat ett tema, som ska genomsyra alla stolarna... (4 st då närmare bestämt)
Men så ska det ju till en målning på ytterväggen på förskolan oxå, när man kommer in på parkeringen, och nu vet jag precis hur jag ska gå vidare med den ;)

Dessutom letar jag vidare på ideér till gårdsfesten i slutet på maj... förra året målade jag på två plywood-skivor, en barbamama, och en barbapapa. Med hål i bägge blev det bra pajkastar-tavlor ;) Föräldrarna blev måltavla då barnen fick hysta bakelser med grädde o sylt..
http://majsan67.blogg.se/kreativt.html

 Dessa bägge hänger på väggen på dagis numer, och nu känner ju personalen att det varit väldans roligt att få två nya såna att spika upp på väggen ;),

Jag älskar verkligen o måla, och idag när jag satt med stolen, så stannade jag upp och försökte fånga mina tankar,.... under tiden jag målade.
Men..... det fanns inga.... ?!??!?!?
Det visste jag ju innan, att målningen får min hjärna att vila, men idag när jag kände efter blev det så påtagligt, det ÄR verkligen TYST.....

I full koncentration målar jag, och då finns det inte plats för annat.... och det är så SKÖNT... .

Varför tar jag mig inte tid för denna vila lite mer???
I dom flesta fall så tror man att vila, är just vila, på rygg eller sittande i soffan... men för mig är det ingen vila, för mig är det snararde tvärtom..... sittande i soffan gör mig totalt utslagen, för hjärnan har fritt spelrum, och det själ min energi.

Målar jag, om jag så målar 15 timmar i sträck, så är jag ännu piggare när jag är klar?!?!??!

Jag visste nog det här innan, men idag blev det extra påtagligt, då jag kände efter. Det var bra, för nu vet jag än mer vad jag borde prioritera.
Jag ÄLSKAR att måla.... ;)

Nu ska den bara grundas en gång till, sen så kan jag börja med det roliga, måla figurer på stolen ;)
tjohoooo....
Men det får jag börja med i morgon.

Det enda jag försöker tänka på nu, är att inte fastna i detaljer, utan försöka göra det så enkelt som möjligt men ändå så jag blir nöjd...*harkel* det är svårt, men träning ger färdighet...

nu ska jag sparka tonåringar i säng....  jag e faktiskt trött.... o jag KAN ju inte sova förrän alla ligger på kudden, en störning jag har....

sen ska jag sova... natti natti natti...

Alla dunderkommentarer
Ulla har skrivit detta:

Jag håller med dig om att vila inte nödvändigtvis behöver betyda att lika raklång på soffan. Jag tar mig såna dagar någongång, men gud så trött jag blir av att göra ingenting. Måla på!!! *L*

vicke har skrivit detta:

Då blir dom nog tacksamma på förskolan när du lägger ner så mycke jobb åt dom
Vicke


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen