NU drar jag fanimej ner rullgardin!!!

Jag har hjälpt "någon" (vill inte säga mer) med dennes ekonomi i ett par månader.
Trodde inte det skulle få såna följder det fick, för personen fick plötsligt uppleva den tuffa vägen vad det innebär att faktiskt betala sina räkningar.

Sen va pengarna slut......
Jag har vid sidan om kampen för min son, fört en kamp för denna "någon"... ansökt om bistånd, sökt förhöjda bidrag hit och dit, fått avslag, skrivit överklagan, pratat med politiker i den gällande kommunen, skrivit ytterligare överklagan, skrivit insändare i kommunens lokaltidning osv osv osv osv....

Japp.....
Ikväll ringde denna "någon"..... säkert hade det samtalet en djupare mening..... och den djupare meningen begrep jag när jag lagt på.
Denna "någon" berättade att h*n ringt sitt barn och sagt att h*n inte längre klarar av sin föräldraroll, så nu får barnet klara sig själv, och söka upp någon annan vuxen att prata med.

GE MIG STYRKA....!!! snälla dååå...

Barnet studerar på annan ort, och är således helt utlämnad.

Jag ringer omgående upp barnet efter jag pratat med denna "någon".

Barnet grät otröstligt i dom 20 min jag talade med barnet.


Jag lovade dyrt och heligt att barnet kommer att bli uppringd av någon, vem som helst, och jag ska fixa detta under morgondagen. (alltså varför ska jag alltid ta på mig att fixa allt????)

Men det är bara så enkelt, jag KAN inte sitta här och veta att ett barn far illa någonstans.

Det finns massor av barn som far illa, men om jag VET OM det, så kan jag inte låta det bero.


"någon" fick "matpengar" i fredags..... från.. ja.. ni förstår... 1274:-.. för en och en halv vecka.

Jag fick i uppdrag idag att föra över 300:- till barnet, alltså dom 300 som var kvar.

Jag ställde nämligen frågan till "någon" om inte dom här pengarna även skulle räcka till barnet????


Fan fan fan... att jag inte varit inne på kontot o kollat transaktionerna under veckan. Men eftersom jag inte fått info, och inte visste att det skulle komma in pengar, såg jag heller ingen anledning att kontrollera.

Hade jag sett denna insättning hade jag norpat en större del av pengarna till barnet, för det har jag mandat att göra...


Vad ville jag med detta.... mer än att beklaga mig.... dum som jag är så tror jag att jag kan frälsa världen och finnas till för alla... när fan ska jag lära mig att det inte funkar så????


Nu har jag ytterligare samtal att ringa i morgon... *suuuck*

Ja, man ska väl ändå känna att man lever... image102
Gonatt från sömnlösa (seattle) kungsbacka
image103


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Jag förstår inte att du orkar. Är du nån jäkla Moder Theresa?
Finns det inget säkerhetsnät? Sociala eller vad som helst som kan föra barnets talan, så att du inte behöver göra det också?
Självklart ska inte barnet stå själv, hela den familjen verkar ju behöva hjälp..men i all din kamp för alla..så glöm inte av dig själv.
Kampen för ditt barn är den viktigaste. Han har ingen nytta av att du trillar ihop av utmattning.


Det måste finnas någon annan som kan hjälpa?

majsan67 har skrivit detta:

jodå... jag har tagit kontakt med skolkuratorn där hon bor. Har lämnat över det nu.
Jag vet att jag inte kan göra allt för alla, men det är så typiskt mig... *suck* jaja...
Sociala.... !½?/&%½#.... say no more...

Ska ringa upp lilla gumman nu o höra hur hon har det, kuratorn lovade att hon skulle ringa henne redan idag...

2007-10-11 @ 19:27:01
http://majsan67.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Bra, att du tog skolkuratorn, tror det blir bättre än soc.... Håller för övrigt helt med Linda. du måste ta hand om dig själv nu!!!!!!!! Annars kanske inte jag har kvar någon som jag kan gnälla hos ju *ler*
kram!

2007-10-11 @ 20:36:07
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen