Vadå Ullared???

Njet... med den öppettiden på en lörda, njaaa..... jag kände inte riktigt för de faktiskt *s*

Ändå va jag i säng före 12... kvart i närmare bestämt, men vem sjutton orkar gå upp kl 6 på morron??? Inte jag i alla fall, vare sig det är vardag eller helg....


Idag har jag ta mig fanken inte gjort mycke för omvärlden....

La i två maskiner gjorde jag, hängde upp två... vek ihop två oxå¨....  sen satt jag i 3 timmar och förberedde mig för att lägga in tvätten.... och sen kom jag inte längre... pust... va jobbig förberedelse, blev ju alldeles trött ju.. :)


Fast jag har ägnat en hel del tid idag åt att få den minsta att äta, hon har inte ätit nånting i stort sett den senaste veckan. Matvraket her self, har matstrejkat... denna tjej som man ibland fått stoppa för att hon inte ska föräta sig, ratar nu allt...


Så... mamma majsan... gör iordning ett par köttförsbiffar i förmiddas, delar dom i mååånga bitar... sticker tandpetare i allihop, trycker en stoor klick kalles mjukost på tallriken och ställer fram.... ungen trycker i sig en hel biff... för det var ju väldans roligt att äta plötsligt :)


Nattningen för 3-åringen går ju sådär .... man får bereda sig med en jävla stor portion tålamod innan läggning... 2-2,5 timme far hon upp o ner ur sängen varenda kväll, hon som aldrig varit några problem att lägga... vad händer egentligen med 3-åringar??? hopplöst..


Igår prata vi ihop oss, vi tog 3-4 ggr var på raken, sen bytte vi... vi bestämde oss för att inte säga något, bara ta in henne igen, bädda ner och gå ut...

Så när den ene av oss börja känna adrenalinet så skiftade vi... efter 1 timme gav hon upp. Det roliga var att hon var helt tyst hon oxå hela tiden.... hon bara testar... kollar, hur långt kan jag driva min mamma o pappa.... heheheh... stööön


Grejen är ju den, hon kommer upp lika fort som vi stängt dörren om henne, 30 sek... så på en timme är det 60 min.... vilket innebär att hon i snitt kommer upp 120 ggr på 1 timme... drar vi ifrån lite om hon kanske väntar en minut vissa gånger så kanske vi hamnar på 100...

Man har lätt o hålla sig för skratt då faktiskt...


Idag bad jag 15-åringens kompis o gå in o säga till henne att det är natt nu... ni må tro jag blev paff när han faktiskt gjorde de oxå :) (han känner dom iof rätt väl)

Det blev knäpptyst, jag hörde honom i babylarmet, nu ska ni sova, klockan är mycket och nu ska jag oxå gå hem o sova...

Tänk ändå, 15-årig kille och så pedagogisk... en bra pappa blir han minsann.


Vi hörde inget mer från barnen, nu sover dom som grisar.... storebrors kompis har talat *s*

nä... nu är det snart natt för mig.... förstår inte vem som strör sömnpulver över mig jämt o ständigt....

natti natt....


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Nu får du allt uppdatera din blogg. Du har ju varit tyst i 2 dagar...man kan ju tro att du har dött...och det har du väl inte...väl?


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen