Vad gör flickorna när pojkarna slåss???

Skrivet av majsan67 den 8 maj 19:31

Jag satt med pannan i djupa veck försjunken i tankar, är ju också ett sätt att försöka stänga av högljudda ungar...

När mina grabbar var mindre så frågade i stort sett alla om dom bråkade och slogs mycket... för det gör ju alla pojkar...


Men nä, aldrig, ingen trodde mig förstås heller, naturligtvis ljög jag friskt... Men faktum var, dom slogs aldrig, jag kommer ihåg det för jag tänkte ofta på det själv, vilka snälla ungar jag har...

Och då ska man betänka att en utav pojkarna borde vara bråkig efter konstens alla regler.... eller borde och borde...nåja...


Nu har jag två tjejer oxå, men aldrig att jag får den frågan nu.

Och vad gör dom tjejerna, dom slåss och bråkar HEEELA jävla tiden.

Men självklart frågar ingen, för sånt gör ju inte tjejer... eller hur? Nä, dom sitter väl mest och pysslar och klär på dockor hela dagarna, hjälper mamma med tvätt och disk och bla bla bla...

Tja, inte mina i alla fall.


Visst kan dom sitta och pyssla... har man tur kan dom sitta och tex pärla i hela 5 min innan helvetet bryter lös...

För då har den lilla spetsat in sig på en pärla som just storasyrran nöp och kriget är ett faktum, att det sen finns 5-600 pärlor till i samma färg och utformning spelar liksom ingen roll... för just DEN pärlan skulle hon ha..


Eller så kanske man vänder pärlspannen upp o ner och 10.000 pärlor studsar över köksgolvet.... och då får man en smäll av syrran som gallskriker och tycker allt är orättvist....

Sist det hände fick jag utbrott , vulkanutbrott... plocka upp NU eller jag hämtar dammsugarn... NÄÄÄ....

Jag tog 2 steg ut från köket för att hämta dammsugarn...NÄÄÄÄÄÄ jag plockar jag plockar...

Idag trodde jag på allvar att jag skulle hamna på psyket vilken minut som helst... hur kan en 3-åring bara vara så överjävlig?


Precis tvärtemot hela tiden (undra om hon kollar för mycke på pippi)

Måste gömma undan alla pippifilmer...

När pappa ber henne krama mamma och be om förlåtelse.. så springer hon emot mig.. haha.... haha.... haha.... och spottar...


Jag vände på huvet.. jag såg inte... pappa fick ta det, min ork var slut för länge sen... Dessutom har hon struntat att gå på toa och låter en stooor fläck sprida sig i vår säng... och för en stund sen... en gång till... och på dagis... regnkläder...stövlar... faaaaaan


Kanske hon håller på o bli sjuk... det KAN ju va en möjlig orsak.. hmmm .. får väl skylla på de...

Men på allvar.... är tjejer jävligare? Pojkarna var rena semestern i jämförelse....

Usch.... vissa dagar vill jag bara försvinna....


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen