bolltäcke, komihågklocka, handdator... jaaa

Skrivet av majsan67 den 10 maj 00:06

Var och kollade in olika hjälpmedel igår... har ju liksom en del svårigheter bland flera i det här huset som kan behöva diverse hrmm.. påminnelser av alla det slag...

Jo... 15-åringen skulle minsann ha behov av en "shake a wake" en väckarklocka  som kan ringa i 96 dec  eller nåt, och med en "klump" att lägga under kudden så hela huvet hoppar.... tonårströtthet? nja.. jodå... visst... kanske... men va fan är problemet...


den lille skulle bli vansinnig och gå bärsäkragång varenda morron om han hade en sån... helt klart.... han får så oooont om nåt/nån rör honom, allra helst på morron.... men en kom i håg klocka kan han själv prata in på, och således väcka sig själv :) kanoooon...


till mig då, behöver ett bolltäcke som jag kan gräva ner mig i när hela hjärnan löper amok och jag tror att jag måste lösa alla världens problem samtidigt... enbart jag... enkom jag... ska lösa ALLT... o eftersom hjärnan snurrar så fort så vet jag inte vad jag ska lösa... och jag trampar sönder golvet härhemma..... kan bolltäcke vara en lösning som får mig att stå still???


hrmm.. okej... jag har aldrig kunnat ha reda på.... almenacka... läkarbesök, möte,... tandläkare... skola.. bla bla bla... det går bara inte... så jag kände spontant.. en handifon skulle kunna hjälpa mig... handin.. för att den är så jäkla rätt för mig... (man kan ha bilder i den, ingen bild... fattar noll)... och fonen (alltså mobil då) gör att jag oxå får med mig den när jag går ut... ( o säg nu för fan inte att jag minsann kan lära mig att få med mig nån annan funktion ur huset om jag kan få med mig mobil.... för det gåååår inte.... o varför ska jag ödsla energi på de i nåt år när jag inte behöver???)


jo... men i alla fall... bara för de ringde arbetsterapeuten ida... och hon bad sååååå mycke om ursäkt för att hon inte hört av sig på 1,5 mån, men ändå... och hon mååååste ringa habterapeuten för hon kunde ju inget om vad man kan behöva... men tidshjälpmedel ligger låååångt fram i tiden... först ska vi få ordning på vardagen..


jaha... jamen då tar jag o skiter i alla läkarbesök, skolmöten, etc inom den närmsta framtiden... för det hör ju inte till vardagen...


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen