några tårar blir de....

joo.. det blir det när jag kikar in här och ser att det finns någon som bryr sig.... jo kanske är det slutpausat... jag vet inte :)

Det har varit helt hysteriskt här det sista, om nu det ordet räcker för o beskriva allt....


Först då att jag fick ta en paus, av rädsla att inte såra någon.-... sen... så dog pojkarnas farfar... begravning på skolavslutningen... vi åker i morron kväll, har 5.5 tim o köra, kan inte åka förrän tidigast 19 på kvällen då dagis har gårdsfest o gubben är på kurs i malmö.... tja... varför inte... allt måste ju ske samtidigt.... är det inte så då???


Sen fick jag för mig att göra två stolar till öppna förskolan med avslutning 11/6... alltså idag.... kl 03.30 i morse så fick jag anse mig vara nöjd även om jag kunde ändrat på lite till.. men nåja.. kunde ju lämna dom...

i förrådet står då dessutom två stycke plywood-plank, som ska målas färdigt till dagis i morgon.... en barba-papa... o en barbamama... oooooojjjjjj.... varför varför kan jag inte planera så jag kan hinna me....?!?!?


Nu är dom färdiglackade, återstår i morgon att spika ihop några stöttor så dom står upp.... städa, tvätta bil.... packa kläder... flytta bilstolar till grannens bil... handla för grillfest till kvällen...  håhåjaja...

och hjärtat går fortfarande i 2 228 km/tim.... ?!?!?!


Jag har nog just förstått varför... jag klarar inte att åka bort... eller jo, men jag klarar inte planeringen innan, och packningen... jag går i gång i ett sånt tempo veckovis innan... jag fixar inte detta... jag längtar såååå tills vi kommit iväg så jag kan få lugn o ro... dessutom skulle det räcka med kläder till begravningen... varsitt par shorts och t-shirt, badkläder, handduk, tandborste... KLAAAART...


egentligen......

men ändå.... vi ska ju ändå till skara sommarland på vägen hem... o man behöver ju en bra stor väska om man ska dit... japp...


nu är jag helt slut... men fortfarande har jag inte gjort det jag skulle göra när jag satte mig vid datorn... kolla vad det kostar i stuga på skara... suck....

får göra de då...



min 12-åring (alldeles strax 13) sa till mig idag att man minsann inte alls behöver vara 18 för o köpa cider.... ... visst... nähä.. för det står faktiskt i affären att man ska visa leg när man köper öl och cigaretter.... och då prova jag o köpa cider för det står ju inte där att man behöver leg då...


give me a break!!!!!!... jag är färdig för graven, denna mamma orkar inte mer...


men samtidigt... hur underbart som helst :) här tolkar vi saker bokstavligt hela tiden... och ja, han har rätt... det gäller öl o cig... alltså borde han kunna handla cider *s*


Nu fick han ju inte de då... men jag tänker minsann ställa frågan till butikerna hur dom tänker när dom skriver så... har faktiskt inte undrat själv, men för min son blev det väldans konstigt...


nä fanken..m åste kolla stuga i skara.... jag blir borta några dar... eeeh... precis som jag inte redan vart de... men jag behöver lite mer tid att hitta ett annat sätt att skriva.... nu har jag åtminstone bara "baktalat" mig själv... o okej... sonen lite då... men det var ju gullit...

natti nati


Alla dunderkommentarer
Anna M har skrivit detta:

Beklagar att pojkarnas farfar gått bort! Och så typiskt att allt kommer på en gång. Jag är oxå urusel på att planera men det brukar ändå bli bra till slut...

Linda har skrivit detta:

Livet är överdjävligt! Det är tur att du och jag finns så det blir några ljusglimtar.
Jag ska plugga engelsk fonetik, så du får gärna ringa om du vill ta en fika.
Varje dag om du vill.
Motivationen är inte på topp.
Kom du hem med livet i behåll?
Eller ska du iväg igen?
Kommer du till Attentions lokalmöte på onsdag?
*Kram*

2007-06-18 @ 10:54:30
http://npf.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen