Stoooora internetproblem...

har jag haft här... och nu är jag gråhårig.. förresten har jag inget hår alls för det har jag slitit av i min kamp för att lösa detta....

Man ska inte ha olika leverantörer för tekniken i huset så mycke säger jag...stööön... man blir skickad fram o tebax o ingen vill ta ansvar för problemet...


Det visade sig att vi inte hade något telefonabonemang, det sas upp när jag valde IP-telefoni... men hur har vi då kunnat surfa i snart ett år, eftersom det krävs ett teleabonemang för just detta???


DEEET var mystiskt säger alla leverantörer jag ringer till??? Visst, så då blir man lurad på massa abonemangskostnader fast man inte behöver???


Så då fick jag ju beställa nytt abonemang... nytt bredband.... japp.... när jag gjort allt detta så ringer min bredbandsleverantör och ber så tusen många gånger om ursäkt för att dom missat att ge mig väldigt viktig info.... nämligen att kablarna gjorts om till "hel" ledning i samband med byte till IP-telefoni.... japp.... och således så krävs inget abonemang då...


Fick ringa o ångra alla beställningar igen... piiinsamt... o visst hade vi internet, om jag koppla modemet direkt i datorn.... men inte om jag koppla ihop den med routern... klia klia huvet...

fel på routern.... och jösses måste ju ha ny genast då... funka inte heller... nåja... jag satt här o hängde över bordet förut o klicka o ändra inställningar o blaj blaj... o tjoff... så nu surfar vi...


Är väl egentligen ganska onödigt att försöka analysera vad som var fel och hur det blev rätt???.... det finns ändå aldrig några svar på de...


Nu undrar jag bara hur många jag har missuppfattat av alla människor jag pratat med.... o skällt lite på då oxå ;).... hmmm... det får jag ju heller aldrig veta, men det är något som är jobbigt sen jag fick diagnos. Hur vet jag när JAG missuppfattar och tolkar fel, eller när helt enkelt den andra personen är helt trög???... För det FINNS faktiskt andra som är tröga oxå... helt säkert ju...


Som hon på ip-telefonin som säger att hon faktiskt skickat ett mail till mig har jag inte läst de???? nääääää.... faktiskt inte, jag har ju inget internet... kan ju knappast va jag som inte fattar då...


sluttjatat för ida....


Alla dunderkommentarer
Ewa har skrivit detta:

Måste jag riiita? Det får bli streckgöbbe i så fall.....Självklart ses vi på torsdag om du fortfarande kan!!! Kommer den andra bloggaren eller blir det bara vi?

Nickan har skrivit detta:

men hej igen du!!!!
jag tycker du e jätte dutti som fixat allt internet tjosan!!!!!!
själv har jag så målat o målat o må.......
Nu ska jag sova god natt!!!!

2007-07-09 @ 00:27:47
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Linda har skrivit detta:

Jag orkar inte ens kommentera ditt internetstrul. Jag försöker bara avhålla mig från att slå ihjäl barnen.
Jag vet inte hur jag ska fixa att ha vilddjuren hemma i 2 veckor till.
Och jag fattar inte hur jag ska orka ha vilddjuren och sambon hemma i ytterligare två veckor.
Jag sätter in mig på psyket!
Tjoflöjt!

2007-07-09 @ 16:02:02
http://npf.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen