Min lilla olycksfågel :(

Skulle ju gå in o berätta alla smaskiga historier om vår tripp till Nidingen.
Men det går i 280 km som vanligt. Igår bestämde vi oss för Skara, trotsade vädret och åkte.....

I vårgårda fick vi stanna för kissepaus, och passade oxå på och äta på Mcdonalds...
När vi skulle gå till bilen, så spriiiinger minstingen, som vanligt, för gå kan man bara inte...

Och rasar huvudstupa rätt i asfalten... gode gud, jag slänger allt jag har, plånboken for upp o kvitton far all världens väg....
Lyfter upp ungen, näsan är sönderskrapad.... blöder ur munnen. En snabb kik in i munnen och får konstatera.. jaha... nu var tanden över för alltid.... hon slog ju i backen i augusti förra året och bägge framtänderna blev lösa...
Men dom har ändå repat sig.... men en smäll till funkar ju inte...

På vårdcentralen i vårgårda.....
image28

I förmiddags hade vi tid till tandläkarn, efter röntgen konstaterade att roten hade knäckts denna gången, så tanden behöver dras ut :(

Hon var illa däran då hon inte ätit sen lunch igår, och dom få dropparna vätska vi lyckats få i henne räckte inte...
Så när vi kom hem satte sig hennes pappa med medicinsprutan i högsta hugg och tvingade ner vatten, sen tog han drickyoughurt, och efter en stund piggnade hon till rejält och ville dricka själv...
Hon kunde till o med bjuda på ett leende...
 

Några timmar senare var det färdigt igen... nån direkt mat fick vi ju inte i henne.
Så jag värmde en halv barnmatsburk med lax, hällde i mjölk och stora mängder smör, mixade den så den rann...
Sen satt jag med medicinsprutan och fick till slut i henne alltihop, till efterrätt blev det en halv banan mixad med 3 st jordgubbar, och det gick med sprutan oxå :) och så ½ deciliter juice....

Då blev det förnyad fart och man kunde leka prinsessa en stund :)
Till o med tanden visade hon upp, för hon ville så gärna se hur den ser ut
 

Jag är helt slut efter denna pärs. vi valde att åka vidare till Skara då vi var så nära. Hon piggnade till efter ett tag o var med och plaskade i vattnet....

Jag återkommer med en reserapport när jag har lite mer ork :)


Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Stackars liten!
Du får skriva en smaskig reseskildring senare, för både jag och Nickan har varit ovanligt snälla och mesiga i våra sk skildringar.
Du har fria händer från min sida;)

Nickan har skrivit detta:

jaha du, vad ska man säga..... Hon blir iallafall härdad, och hennes föräldrar med kan jag tänka...
Ge henne en bamse kram från mig, Emma Wiklund du vet.....

2007-07-28 @ 13:36:54
http://nickanpickan.blogg.se är min hemadress
Anna M har skrivit detta:

Lilla gumman, vad ont det ser ut!! Pussa försiktigt på henne från mig!
Liv står oxå på näsan i ett och har varit till tandläkarn redan innan hon hade någon tand...

2007-07-29 @ 01:19:24
http://tartmamman.blogg.se är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

men oj vad det är fart på den här bloggen *not*
kramen från mig iallafall.....

2007-07-30 @ 17:02:23
http://nickanpickan.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen