Vecka fylld med fart....

Gubben började jobba i Måndags, och paniken kröp sig sakta över heeela mig.
Alla 4 hemma själv.... *gulp*

Därför behövde jag fylla veckan med aktiviteter. I måndags tog jag tjejerna och yngste sonen med mig till kungsbacka och besökte djungelrummet, ett lagom lekhus med bollar, rutchskanor. Där kunde jag sitta i 1½ timme (med några avbrott förstås) och läsa tidningen.... uunderbart.

I tisdags skrämde jag upp äldste sonen oxå och drog till Fun City i Varberg. Jag måste ha hjälp med tjejerna då min lilla 3,5 åring sticker så fort hon får chans....  Hon är helt hopplös, jag åker inte nånstans med henne just nu, om jag inte är ensam med henne, för då funkar det.... men med bägge själv.. njeee... den lilla tar ju gärna efter och drar hon me....

Nu har jag vid ett par tillfällen denna veckan låtit henne sticka... det är ju fullständigt vansinne, jag vet, vad som helst kan ju hända.... men jag tänker att hon kanske kunde bli rädd nån gång när jag inte finns där...
I tisdags så stöp hon just i en sån situation och skrapar upp händer och ben. BRA...... hon höll sig tätt intill oss resten av dagen, så lite effekt fick det....

Två helt orädda tjejer i en galet snurrande karusell, inte dom bästa bilder men kan ge en hint om hur jädra fort de gick..... den åkte dom 4 ggr denna dan....
 
Det sista vi gjorde innan vi åkte hem runt 7-tiden var att studsa lite i hoppborgarna.... naturligtvis slutar detta med efter en underbart lugn dag, att lilltjejen kör munnen i väggen på hoppborgen och trycker till tanden lite till...... såååå trött jag bliiir...
Här är hon precis innan denna incident


I går var vi till Europas största lekland, lek och buslandet. 3 timmar för 100:- per barn..... Behöver jag säga att mamman själv nästan dog av utmattning efter 2 timmar och hade kunnat ge min högra hand för o få åka därifrån... Alldeles för stort för så små barn, man hade ingen överblick alls. Och med en orädd 3-åring så slutade det med migrän för mig.... Allvarligt, är man odödlig redan som 3-åring....

I full färd upp för klätterväggen... jösses om man var hälften så stark som denna ungen.....
 
Sen kliver hon rätt in där dom pepprar med laserkanoner, gummibollar i o f, men fasen va ont det gjorde om man fick en boll rakt i nyllet... men nähä... där står hon och parerar, hur glad som helst...

Det första ungen gör när vi kommer dit är att börja klättra upp på en 7-8 meter hög pyramid.... en sån där med luft inuti.... och en tokbrant rutschkana nerför.... därnere står vuxna och tittar förskräckt på ungen... och jag fick harkla harkla lite... och fick sen snällt börja klättra upp själv.... fullständigt tokig är hon....

Idag så tog vi det lugnare... åkte på marknaden i byn, träffade Nickan där och strosade runt nån timme, sen räckte de kände vi. Varsin ballong blev det och nån leksak, sen kom gubben o hämta upp tjejerna. Jag drog till frissan... och sen slöt vi upp igen på cafe..... Perlen var oxå med. Och där satt vi i 3 timmar då gubben ringde och var sur över att 3-åringens välling var slut... suck.. nåja... det var trevligt ändå ju så länge de varade... :)

I morgon drar vi till lekpalatset i kållered, ett nytt lekhus. Det är lite mindre och jag kanske överlever bättre där :)

Ingen ro ingen vila.... men med aktiva barn gäller det att få tiden o gå....
Hade bägge tjejerna varit som min minsta.... så hade vi utan problem kunnat ägna dagarna hemma.... Trots hennes bravader i sin framfart där hon ibland slår halvt ihjäl sig är hon otrolig på att sysselsätta sig, och kan sitta ett par timmar och prata med dockor och pyssla för sig själv......

Men nu är inte 3-åringen sån.... det måste ju vara action i livet... ja jösses... men på måndag börjar dagis, och jag måste säga att jag behöver ett brejk nu....

får hoppas dagen i morgon blir luuuugn o fiiin...

Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Ja du håller igång må jag säga. Zacharias hade älskat en sådan vecka du beskriver,´..nja inte marknaden, men resten.
Cassandra därmot skulle få krupp.
Elias är också i rymmartagen.
Vi har letat efter honom flera gånger.
Rädd blir han inte. Men nu är det stenhårda konsekvenser för honom.
Han hade stuckit från mina föräldrars trädgård (det är grind) och jag hittade honom sittandes mitt ute på bilvägen lekandes med en sten.
Tack gode gud att det är en liten håla de flyttat till.

Nickan har skrivit detta:

Det kommer att bli rena semstern för dej nästa vecka, tror jag,.........
om du inte ramlar ihop av utmattning innan dess!!

2007-08-03 @ 15:36:28
http://nickanpickan.blogg.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen