Det är dukat för kalas....

Jomen, min 4-åring har dukat för sitt kalas.... i MAJ!!!

Min stora tjej fyller år om ett par veckor och håller på att planera för detta. Och då fick den lilla sån väldans fart, och började skriva lappar för bordsplacering och tejpade upp på ryggstöden på alla stolar. I vardagsrummet.
Stolarna räckte inte riktigt så då gick hon o snodde stolar i köket. När jag frågade om dom stolarna ska stå där ända till hennes födelsedag så gjorde hon noga klart för oss att så var de.

Dessutom har hon gjort iordning kalasmuggar med fina bårder som hon tejpat på muggarna. Dom står nu i skåpet och väntar på hennes kalas om 5 månader.

Gubben frågade henne mitt i allt vad hon skulle ha på sin smörgås. Då vänder sig ungen om och pekar med hela handen : DU, jag håller faktiskt på med bordsplaceringen nu!
Klart hon inte har tid o tänka på macka då.

Jisses va jag har skrattat åt detta.

Som om inte det vore nog, så har hon börjat på sin önskelista inför nästa jul.
Man måste ju säga att hon är väldigt kreativ.

Och kanske skulle jag lära mig nåt av henne. Nogrann planering och förberedelse är ju inte direkt min starka sida.
Sen kan jag ju tycka att det är lite väl överdrivet att planera för nästa jul när den förra var här för en vecka sen.

Jag har väldigt mycke o göra dessa bråda dagar, för jag får hela tiden order om vilka garner som ska användas till nya barbiekläder. Jag har KRAMP i händerna, för jag stickar barbiekläder för brinnande livet. Fast jag kan nog tycka det är en rätt trevlig syssla ändå ;)

Nu ska jag kolla robinson ;)


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen