Jag lämnar in en skitig handduk....

Kan man de???
Det där om att "NU minsann lämnar jag in handduken"

Ingen har sagt något om den måste vara ren först.... eeeh jaaa, jag kan liksom inte tvätta just nu.
Vi har inget vatten?!?!?

Det tog slut ca kl 3 i eftermiddag, och då tänkte jag att visst det är väl typiskt liksom det händer ju jämt o ständigt.

När vi bodde ihop två o två eller en o en eller vad de heter så försvann vattnet säkert en gång i månaden. Så jag tänker att det väl kommer tillbaks. Körde äldste sonen till teorilektion på körskolan på eftermiddan. (näää inte BARA därför, jag passade på att få fatt på en halvmeter hög julgran oxå minsann) men den var VÄLDIGT tät o fin ;)

När jag är tillbaks runt 6-tiden finns fortfarande inge vatten. Det går faktiskt att leva utan just vatten, ja nästan. Vi bor ju på landet o många hus har inte kommunalt vatten o därför finns det kranar med dricksvatten lite här o var så man inte torkar ut liksom. Problemet är väl mest att man behöver gå på toa ibland oxå, och av nån konstig anledning är toaletterna beroende av att det finns vatten??!??!

Ringer en granne på gatan o skulle ÄLSKA att höra att dom är helt utan vatten oxå. Meeeeeen, det var dom INTE.
Det spola så fint i deras kranar. FAN

Sen är det ju extra roligt oxå att jag ringt Renova idag och reklamerat deras senaste arbete eftersom det är stopp i avloppet IGEN!!!!

Ska bli spännande att träffa "skitgubben" igen, för nu kan han inte spola, hahhaaaaa. Ja spola kan han väl kanske men inte på min toa.

Nu har jag lyckats få fram en VA-karta, så nu hittar jag spolbrunnen.....
Julklappar??? HA....
jahaaaa, ja *harkel*
shit..... min äldste son har fått den bästa uppfostran man kan få och tar sina fondpengar (som jag har sparat åt honom, om som han redan sålt för att ha till körkortet) och går o köper tjejernas önskeklappar. Inte ska han betala det alls, men han hjälper mig så länge. BÄSTA BÄSTA UNGE!!

jag köpte en julgran idag. som sagt.

Rören i krypgrunden är faktiskt isolerade har jag kollat idag. Kan dom frysa då???
Nja.... grannen sa att det verkar vara fruset längre ut mot gatan då, eftersom vi inte har vatten någonstans. Är det då jag som bär ansvar för detta???

Jag tänker så här faktiskt... att det säkert finns kryphål i en friskrivningsklausul oxå... någonstans...
Är det nån som hittar det kryphålet så borde det väl vara jag.

Jag sa på skämt till mäklaren att om det går åt helvete så ringer jag Martin Timell... "NÄÄÄ gör inte det, det får du inte"
Får jag inte.... jag är myndig och gör vad jag vill... faktiskt

Vet ni att det blåser storm från golvlisterna oxå... det funkar med maskeringstejp, som jag får tejpa om VARENDA morgon.... för tydligen är det nåt väldigt gott i den där tejpen som min ena katt gillar alldeles förfärligt mycke.
Fogmassa är tydligen ingen lösning för det SKA komma in luft där....
ja... luft o luft, men ska det BLÅSA???

Jag tätar med isolering då, det sluter ju inte lika tätt som fogmassa.

Byggde nytt kök idag... nästan.... behövde mer skåp och bänkar, och då fick jag trolla med knäna lite.
Har hela garaget fullt med gammalt kök som jag köpt på blocket ;)

Blev riktigt bra .... för stunden i alle fall ;)
lite extra bänk i köket

fast man inte ser så mycke....

kolla just var ungarnas julklapp befinner sig, som jag beställde på blocket med hjärtat i halsgropen...  har fortfarande hjärtat i halsgropen.... får jag det jag betalat för????

Nä, jag tror faktiskt jag går o snusar nu...  o drömmer om vatten....
kan man smälta snö tror ni? Det finns ju ändå rätt gott om just den varan....

dripp dropp slurp hoppas ingen vill klämma ut en smurf, för dom får ingen plats i våra torra dass...

och det rimma inte ens...

Alla dunderkommentarer
Barnens Hjältar har skrivit detta:

Fasen vad du är bra Majsan! Händig och redig och allt. Det du skrev om ischias skrev jag ungefär exakt likadant hos en annan. Det kommer och går men förvärras under graviditeterna. Idag var det riktigt jäkla jobbigt och självklart kom det under långpromenad till affären :P

Nåväl, det går väl över när det går över

Sov gott !!

Jayne har skrivit detta:

Håller med ovanstående.. du är verklogen händige manny!!!! Otroligt.

Julklapp...kanske ska ni alla önska er varsin potta???

usch.. jag hoppas verkligen att 2011 blir ett kanonår för dej och barnen!!!!!! Det är ni värda

2010-12-20 @ 23:54:07
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Tant Dummis har skrivit detta:

Min julklapp till dig blir telefonsamtal. Till Aschberg om grannsämja (förebyggande bara:-D), Timell arga snickaren roomservice you name it. Kan säkert skriva till spårlöst försvunnen eller vad det heter också. Skriva att ditt fina boende är just det. Spårlöst försvunnet......:-D

2010-12-21 @ 14:21:58

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen