friskrivningsklausul... inte helt enkelt...

jag visste väl det. Så klart det finns kryphål , det finns det i allt...
YES... jaa, om det nu skulle visa sig att alla jävla rör är feldragna alltså, och OM säljaren möjligen undanhållit den informationen från mig , och OM han möjligen kunde känna till det, MEN kanske han inte gjorde då det är ett dödsbo, och det tydligen är vanligt att man vill ha friskrivning just vid dödsbo då man omöjligen kan veta om några ev fel.... *andas*



hmmm.... hur bevisar man att en säljare har vetat om ett fel som han undanhållit att säga?? Vem ska avgöra det?

men summa summarum, I den mån säljaren underlåter att upplysa dig om ett dolt fel, som denne ägde kännedom om vid försäljningstillfället, saknar friskrivningen verkan avseende just detta fel och du kan göra gällande påföljder med anledning härav. Grundregeln kan därför sägas vara att en total påföljdsfriskrivning befriar säljaren från ansvar för dolda fel, som denne saknar vetskap om.

Och återigen, VEM bevisar att säljaren saknar vetskap om ett fel, eller inte???

Hur korkat som helst ...
men det finns alltid kryphål, det var det jag ville komma fram till ;)

natti NU ska jag sova...

Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen