Drömkåken eller huset som Gud glömde??

Rubriken skrämmer mer än den värmer på nåt sätt....

Sist jag skrev hade vi byggt en snötransa. Tur säger jag, så jag hade lite extraenergi att klara nästkommande dagar.

Vi har haft en del problem med avloppet sen vi flyttade in.
Men av vana trogen så vet vi alla att vi spolar efter varje tork, ... ja, så kallad mellanspolning mellan rumptorkningen... eeh...

så jag vet inte vad som har blivit mest skadat, vi eller dom avlopp vi haft förmånen att få träffa på under våra liv.
Det är lite som KBT, man lär om ett beteende. Så att säga, i stället för att fylla hela toa me papper efter det STORA, så slösar vi en jävla massa vatten o spolar efter varje rumptork.

Japp.... men så hjälper det ju inte, och det har vi oxå vant oss vid under MÅNGA år, att sådär ÄR det bara.
Tänk ändå så formbara vi är ;)

Till slut kände jag dock, att om jag inte tar tag i detta, så fylls snart huset med skit. Men jag hoppas jag lyckades skjuta på det såpass att sista betalningsdag blir sista januari, annars går det åt h----te

I Onsdags kom "skit"gubben... (förklarar snart varför han har det namnet)
Han ville veta var rören var dragna. Jag har ingen aning, har liksom inte bott här så länge. Och leta på tomten var ju kanske inte så lätt, fyllt av snö ....
Han gick runt o stanna vid vår lillstuga o fråga vad vi hade där....
njeee inget eehhh lite köksskåp.... typ

nääää säger skitgubben... en JÄVLA massa vatten.... ÖPPNA!!!

???????

jupp....
duschkranen därinne hade sprungit läck. Och jag har ingen aning om hur många hundra liter vatten som FORSAT ut....

*inga ord*

FAN säger skitgubben, vi måste ju ha vatten för att kunna testa toaletterna. Ja, för som ni förstår så fick jag ju stänga av vattnet.

Jag fick linda en handduk runt kranen så att det inte spruta fullt så mycke, så vi kunde kolla avloppet  ;)

Eftersom han inte visste var på gatan just vårt avlopp gick till fick han montera ner en toa och drog in spolslangen den vägen......
och sugslangen....

jag blev ombedd att kolla den andra toan så inte den svämmade över, och DÄR hittar jag två avlånga katter med huvet ner i toan. SKITroligt liksom blubblbuu bluububuuluuubb...
??? ;)
När det är som mest intressant i bubbeltoan hör jag ett vrålskrik FAAAAAAAAN....

I tron om att han pajat hela toan, rusar jag dit och får reda på att han.... *harkel* blivit överskjöljd med SKIT..
*håller mig för skratt*

Åter tillbaks på andra toan för att hålla koll.... ÄNNU högre FAAAAAEEEEEn...

Hittar honom på tomten, med huvet ner i snön, fyller munnen med snö.... och DÅ dog jag nästan....
Flög in till äldste sonen och kvävde mitt gapskratt. Och ni ska veta om man kväver ett gapskratt så sprutar tårarna, helt sant faktiskt...

Ja....  blir ju lite trist att beskriva den tredje gången, för det var ju typ samma sak....

Normalt säger skitgubben så håller dom koll på när det börjar svämma över så sakta och slutar spola.... men här liksom blev det ingen översvämning sådär direkt. Det blev VULKANUTBROTT!!!... POOOOOFF,,,  "the toa-lockness"
Något eller någon vill tillbaka eller nåt  ;)

Den där skitgubben, ja som ni förstått fick han sitt namn just här på min toa..... han var här i TVÅ timmar....
Det kostar 1035:-/timme... GOD JUL alla skitgubbar.... o andra... ;)
jag kan äta morot... det är gott

ja..... han spola.... och sög... (toan alltså) och spola...

men visste, att det inte blir bra för alltid...... men jag har vart på toa 3 ggr idag och det verkar helt okej ;)

Igår morse satt jag sömndrucken och förtvivlad över min vattenskada och undrade vart jag skulle ringa för att få tag på en byggfläkt .. ..... eller nåt....
Plötsligt kom jag på.... asså shiiiiit jag har ju en försäkring faktiskt ;) ;)
dom har varit här idag och antecknat och sen kommer byggarna hit och ska kolla på skadornas omfattning.

Försäkringsgubben sa att det var ju tur jag hade lillstugan försäkrad för det är inte många som har det.

Eeeeh... nähe..... varför inte de???
Även om man inte har vatten indraget så kan ju ett träd rasa över huset, eller så kan en dinosaurie komma upp genom golvet eller vad som helst..... eller nåt....

så nu väntar jag på att få veta hur mycket det kommer att kosta mig att få detta åtgärdat....
ja... men... det var väl ändå ingen som trodde att jag skulle få det gratis trots att jag betalar ca 600 spänn i månaden i försäkring??? Det räcker tydligen inte med självrisk här....

Men kära goa vänner...
Det är snart JUL ... så jag önskar er alla en RIKTIGT GOD JUL..... och jag hoppas innerligt att tomten är billig i år..... *gulp*

Se det positivt.... just nu kan vi skita obehindrat utan mellantork ;)

Behöver jag berätta att det finns ett liv bortom skit och vatten???
jaså.... finns de..... ja men ändå har jag lyckats tapetsera o måla tjejernas rum, hänga upp gardiner o julbelysning osv...... samtidigt som jag räddat ett annat barn från ruinens nattsvarta brant..... och fortsättning på det följer så småningom....

en vattenskadad röst i natten säger simma lugnt... när snön smälter....




Alla dunderkommentarer
Malix har skrivit detta:

Du det finns till och med ett liv efter jul. Och toa jo vi har oxå ett årterkommande omen av just toaletter fast här har de mera handlat om läcka och utgångna vägghängda var på man får bygga om hela badrummet. ;( kostnad runt 10000 per toa Sicken tur att det bara finns två. :O)

Grinders.se har skrivit detta:

Hej – Vi söker just nu fler bloggare som vill tjäna extrapengar på sin blogg genom att sälja sponsrade inlägg och annonsplats till företag som vi samarbetar med. Är du intresserad kan du läsa om hur detta fungerar här: http://www.grinders.se/page/about

Med vänlig hälsning

/Grinders.se

2010-12-17 @ 09:23:26
http://www.grinders.se är min hemadress
Jayne har skrivit detta:

OJ....hos dej händer det grejer kan man minst säga. herre min guuuuud. Skönt att toa är åtgärdad... och att föräkring finns... man får ju som sagt vara glad för det "lilla"...

Kram på dej

2010-12-18 @ 21:31:52
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Jayne har skrivit detta:

Majsan Majsan..klart jag finns kvar!!! Jag förstår att ditt år varit tufft men du ser ut att ha klarat dej ändå med livet i behåll och inte minst humorn.

Skolinspektionen ja, jag anser ju att skolan dabbat sig rejält i sina svar.

Jag frågasatta om de vet sonens stödbehov och de har fått frågan om de utrett sonens stödbehov och vad de kom fram till. Svaret de ger är att sonen var utredd innan han kom till dem och så diagnoserna.

Hm... Men hans diagnoser är EN sak..men vad innebär dem för honom, vilket stöd behöver han utifrån dem.. HM

Sen fick vi hem bilagorna..och då med alla elever som har behov av stöd, namn och klass och varför.. HM... på framsidan står det att detta INTE får komma i orätta händer... Skolledning borde väl veta gången i en anmälan, dvs att allt de skickar hamnar hos anmälaren..eller.. så

Ja, jag hoppas de åker dit.

KRAM på dej

2010-12-18 @ 22:57:16
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen