Varit lite tungt och Arga Snickaren

I slutet på Oktober förra året mailade en väninna till arga snickaren. Hon fick nämligen hicka (en underdrift) när hon såg huset jag hade köpt.

Jag tyckte att javisst, gör du det om du inte har något bättre för dig. Men eftersom jag inte ens hade flyttat in i huset, så var det ju inte alls troligt att dom ens skulle bry sig om mitt hus.

Den 2:a Februari ringer Pontus från Arga snickaren??!??! Han vill att vi gör ett litet filmklipp och lägger upp på Youtube. Men shiiit. Sagt och gjort. Vi gör detta. Min son klipper ihop det alldeles fantastiskt. Jag måste ju säga att jag fick ju lov att verkligen bjuda på mig själv, med hjärtat i halsgropen dock. Det är ju inte varje dag man väljer att "vika ut sitt liv".

På förmiddan dagen efter ringer jag och ger Pontus adressen till filmen. Efter lite mer än en timme så ringer han tillbaks, och säger att "det här blir skitbra". Kan ni va hemma på Tisdag, vi tänkte komma förbi.

Tisdag den 8:e februari dyker Pontus upp här med filmkamera. Vi hade jävligt roligt. Ja, i alla fall jag och barnen ;) Tror Pontus tyckte det var rätt kul han oxå.

Han var här i drygt två timmar, och lämnar oss med att vi kommer att få besked runt mitten av mars.

Vet ni vilket det absolut fulaste ordet i världen är????
VÄNTA!!!!! Det är VIDRIGT att vänta.

Under tiden vi väntat, har det varit tungt på andra sätt, då situationen runt en familjemedlem har blivit nästintill outhärdlig. Jag har knappt orkat andas periodvis.

Orkar inte gå in på det närmare.

Idag var väntan över. Kl 17 idag, ringde Pontus. Han meddelade att dom inte valt oss till programmet.
Motiveringen till det var att vi just inte bott i huset så länge, och dom åker bara hem till människor som bott i sina hus minst 1 år eller mer.
Varför kom dom då hit överhuvudtaget? Det framgick väldigt tydligt i min väninnas mail att vi då inte ens hade flyttat in i huset. Så det var något dom visste.

Men dom ville ändå besöka oss, för dom tyckte jag var så himla härlig. (filmen som vi gjorde)

Men jag förstår faktiskt inte. Visst, jag är fullt medveten om att dom måste gallra. Men orsaken till att just vi inte kom med känner jag är lite märklig, för då skulle dom inte ens hört av sig från början.
Sen skulle jag uppskatta att få hjälp utan att ha en kamera i näsan :) Men jag hade ställt in mig på att jag får bjuda på att fläka ut mig. Folk glömmer så fort ändå.

Ville dom bara ha roligt en stund?

Efter att ha sett dom två första avsnitten av programmet, har jag förstått att jag skulle ha grinat istället. Men är jag inte lessen så är jag inte. Hade dom kommit under dom 2 sista veckorna som varit hade jag grinat hela tiden. Men men, till sommarn har jag bott här 9 månader, då kanske jag ska skicka in igen.

Den här vintern med dom elräkningarna jag haft, kan jag inte renovera i den utsträckningen jag hade velat.

Life goes on....


Alla dunderkommentarer
Barnens Hjältar har skrivit detta:

Åh men det finns säkert någon mening med det.

Du kommer få ordning, du gör som vi bara, tar några år med omvägar.

Vi blir aldrig färdiga men arga snickarn vill jag inte ha hit ändå, känner jag mig själv rätt hade han åkt på en propp ;-)

Barnens Hjältar har skrivit detta:

Ja, proppar kan bli riktigt intressanta..beror på vem som ger dem och vem som får dem :P

2011-03-20 @ 17:00:05
http://barnenshjaltar.blogg.se/ är min hemadress
Tokmamma har skrivit detta:

Håller med , elräkningen kunde typ försörja en hel by med mat och skolgång, istället gick det till att inte frysa ihjäl.

2011-03-31 @ 22:18:23
http://tokmamma.blogspot.com/ är min hemadress
Jayne har skrivit detta:

OJ...spännande!!!

Hade varit "kul" att se dej på tv så klart och också varit KUL om du hade fått hjälp på vägen. TRIST!!!!!

2011-04-02 @ 09:22:33
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Jayne har skrivit detta:

Kanalen missade helt klart möjligheten til bra TV!!! Deras förlust.

När det gäller sonen så hoppas jag verkligen att han är att lita på, det känns så.... men det får framtiden visa!!!! :/

2011-04-03 @ 17:48:35
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Barnens Hjältar har skrivit detta:

Ja VÄNTA är det fulaste ord som finns, det tycker både jag och ungarna men vi använder det flitigt allihopa :P

2011-04-05 @ 14:54:37
http://barnenshjaltar.blogg.se/ är min hemadress
Barnens Hjältar har skrivit detta:

Pöss på dig!!

2011-04-09 @ 17:32:05
http://barnenshjaltar.blogg.se/ är min hemadress
Psykparfait har skrivit detta:

Att vänta, det finns inte ens i min vocabulär. Kan du förklara vad det betyder? Så tråkigt att ni inte fick vara med. Det låter som att det hade kunnat bli ett himla roligt program eftersom det trots allt är Karaktärerna i huset som är avgörande.



Min flickvän var nyligen med om ngt liknande (- allt ditt väntande). Vi är i faggorna att skaffa häst. En vän till min sambos syster ringer och säger att hon har en häst. Min sambo förklarar vad hon är ute efter samt hur mycket pengar vi har att leka med. Hon är MYCKET tydlig med detta. Ok, svarar säljaren, kom ut och provrid!



Min sambo blev helt förälskad i hästen och vill givetvis ha hästen. Så när det sedan diskuteras pris säger kärringen att hon vill ha 50K mer än vad vi har sagt oss ha. Eh, ok. Sen dribblar hon runt med "åh, jag vill ju gärna sälja honom till dig för ni passar så bra ihop" jada jada jada, "men jag behöver pengarna så jag kan inte sälja honom för den summa ni har". Det tog henne flera veckor att meddela oss detta och under tiden gick min sambo runt och väntade på att säljaren skulle bestämma sig.



Gah!

2011-06-29 @ 10:06:33
Psykparfait har skrivit detta:

Jag kan ju tillägga att efter att ha förälskat sig i denna häst så har alla de hästar som hon därefter rider inte en stor chans att leva upp till hennes krav och förväntningar.

2011-06-29 @ 10:10:39
http://psykgarderoben.wordpress.com/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen