mammaaaa.... jag är skitnödig

skiter björnen i skogen?? Dom säger det i alla fall.

Självfallet så måste allting rasa ihop samtidigt. Sånt är ju livet, eller hur. Det kan ju inte gå på räls det vore väl ändå förbannat tråkigt.

Började i förrgår med att äldste sonen upplyste mig om att ena toan läckte vatten. Ja, underifrån så golvet sakta blev tvättat så fint.

Så kan vi inte använda den....
Dan efter så blev det stopp i andra toan!?!?!? Men hallåååå. jag har LÄNGTAT efter två toaletter, om ni VISSTE hur mycke jag längtat efter det. Och plötsligt har vi INGEN toa!!!

Inte nog me det, den toan det blev stopp i passade samtidigt på att gå sönder och stod och spolade vatten i rasande tempo. Så vattnet sjönk ju aldrig undan. Det fanns ju inget annat o göra än att stänga av vattnet. Såå billigt är det inte me vatten. Och dessutom ville jag inte riskera att behöva komma hem till ett hus som bada i vatten.

Det fick helt enkelt bli en ny toa. Självklart hade dom bara en i lager, dom andra skulle ta en vecka att få hem. Eeeeeh funkar inte riktigt för vi har varken toa eller vatten. Så jag bar hem en ny toa ;)

På vägen köpte jag wc-stos och nytt vattenledningsrör.

Nema problema.... första problemet, för liten skiftnyckel. Gaaaah, brände iväg till grannen o låna.
Så här fin toa hade vi.
ser rätt fin ut vid första anblick

Slet väck den och gäääääärk så läbbans
undra om det ser ut såhär under alla toor

Lite städning fick det bli
så nu är det rent o snyggt

Men varför ska nåt vara enkelt!!!!

Avloppsröret var ALLDELES för långt, så det blev till att kapa. Eftersom det är första gången jag sätter in en toastol fick jag kapa i omgångar för att inte riskera ta bort för mycket.... svettigt

här kapas det bajsrör

Till slut fick jag skithuset på plats ;)
fiina toastolen ;)

Dock sitter den inte fast, för något vajsing är det med wc-stosen ihop med denna toa. Så det blir att besöka rörbutiken i morron igen och kolla vad som kan vara fel. Det gäller o sitta fint, rakt o stilla när man är nödig...
Se upp för toan den är lös ;)
min nya fina toa ;)


Sen gav jag mig på o skulle koppla in diskmaskinen.... men det blev för mycke för denna dagen , så den får stå tills i morgon. Orkar bara inte mer...

Men nu har jag i alle fall provat o byta toa, så nu kan jag det oxå ;) ;)
Jag har ju en till att byta lite längre fram ;)

najti på alla



Alla dunderkommentarer
Ulrika har skrivit detta:

Tummen ner för stt det ska jävlas så.



Tummen UPP för att du fixade det så bra ändå.

Vad gör det att stolen inte sitter helt fast? Ännu!;-)

Kan man förena nytta med nöje, balansträning, behovsgöra och så lite nöjesparkfeeling.

Sätt in en discokula som snurrar stämningsfullt så blir det roligare. En cd kanske?



Fast hoppas att du får ordning på det snart.

en toalett är ett måate!

Ännu hellre två.



Kramar

Jayne har skrivit detta:

wooow....wooow...vilkan handlingskraft!!! Imponerad är jag verkligen!!!

Jag är säker på att du fixar detta!!!! Har du kommit så här långt så.

Kram

2010-12-01 @ 21:46:37
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
freyia har skrivit detta:

Helt underbart, får mig att gå tillbaka i tankarna till när sonen med asperger konstant fyllde toan med papper och naturligtvis orsakade stopp, vår hyresvärd var måttligt road, då de fick rensa stopp upp till 5-6 ggr i veckan, det blev till slut ett byte av såväl rör som toastol- tack o lov har vi hyresrätt, nu har vi ny lägenhet och annan värd- grabben är stor och numer skiter han han i toa såväl som utan en rulle papper per gång, dagens toa klarar av den halva rulle han kör ned.

Jag kan trösta dig med att de växer ;)

Lev väl :D ! Kram

2010-12-04 @ 11:57:29
http://animum.n.nu är min hemadress
freyia har skrivit detta:

oj glömde , jag bloggar på aftonbladet- här är den adressen :D

Jag skäller, gnäller och hänger ut det vi möts av dagligen pga okunskapen och den oerhörda brist på insikt om asperger och adhd ....

http://blogg.aftonbladet.se/19200_freyia

2010-12-04 @ 11:59:30
http://animum.n.nu är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen