Ju fler vi är, desto mer kan vi påverka

Vid sidan av det tredje världskriget mot enskilda skolor, som ungefär 99,5% av alla föräldrar till barn med särskilda behov bedriver, så jobbar vi allt högre upp för att påverka politiker till en förändring.

Dom enskilda skolorna har idag alldeles för mycket vetorätt, och verkar tro att man kan komma undan med vad som helst genom att sedan skylla ifrån sig på kommunpolitikerna.

Detta jobbar vi på att förändra både på lokal- och länsnivå.
Att starta en länsföreningen var ett steg på vägen för att kunna påverka högre upp.

Vi har haft ett mycket givande möte med vår ordförande i för- och grundskoleförvaltningen
Larry Söder
Vi hade en mycket bra dialog där vi fick möjlighet att ge förslag på förändringar.
Det arbetet fortsätter under sommaren för att följas upp till hösten igen, med ett nytt möte.

Då det råder kris på många håll i landet med mycket psykiskt lidande som följd, så samlar nu Attention Riks in historier från verkliga livet. Detta kommer att sammanställas till en Rapport som ska användas till att påverka politiskt.
Jag uppmanar er ALLA att skriva er historia och maila in den till Riksförbundet.
Läs om detta!

Något jag är förundrad över är att ansvariga tolkar lagen som fan läser bibeln. Lagar är ju inte till för att tolkas, utan tillämpas. Ännu märkligare är att när det gäller lagar som är till fördel för ansvariga ska dom följas till punkt och pricka.
Men jag har också IQ nog att läsa bibeln som fan själv.

Så självklart roar jag mig med det just för tillfället, och om ni visste hur mycket intressant det står i det finstilta.

Och hornen i pannan blir längre och längre. Stå inte i vägen vad ni gör, för när dom växt klart spetsar jag upp er allihop.

Ja , då menar jag alltså inte ALLA, utan dom som liksom jag roar sig med att läsa bibeln upp och ner ;)

I morgon är en ny dag. Har ni tänkt på hur mycket samtal man hinner ringa på en dag??
natti natti

Alla dunderkommentarer
jayne har skrivit detta:

Hej Majsan

JAG ska verkligen ta tillfället i akt här!!! Tack för den infon.

Vill också skicka en STOR kram till dig.


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen