En rektor har absolut högre kompetens än Bup.

Så ÄR det, säg inte emot mig.
För jag råkar veta att det är så, en rektor HAR faktiskt högre kompetens att bedömma elevers behov av stöd.

Eller??

Ja, åtminstone har sonens nuvarande rektor större vetskap om sonen än läkarn har.

Jag fick igår veta, att rektorerna har svarat och bemött advokatens brev till skola och kommun-

Dom börjar brevet med att upplysa advokaten om att sonen inte har en diagnos som styrker att han behöver ha samma assistent.

Ja, men nu var det alltså såhär, att diagnosen i sig är inte gällande, utan det är behovet av stöd som ligger till grund för det. Jag undrar när ledningen ska ta reda på fakta och vad som gäller.

Men som vanligt har ledningen struntat i de förordningar och lagar som dom är ålagda att följa.

Jag måste då undra, VAR har dom fått detta ifrån?????

Ja, kom inte och säg nu  att bup sa det, för det gjorde dom nämligen inte.Och Bup flög i taket när den informationen nådde fram till dom. Det är nog bäst herr rektor passar sig, att få hela bup efter sig, med tvångströjan i högsta hugg kan väl va allt annat än roande.

Däremot, så har jag skrivit i min blogg, om hur man kan bota autism genom att förnya utredningen.

Inlägget jag skrev, var fullt med ironi och lösryckta fakta. Jag kanske måste sluta skriva med ironi, rektorn kanske har autism, och tolkar bokstavligt. (jaaa, men det veeet man ju aldrig)

Är verkligen ledningen så LÅG att dom använder information som jag skrivit, till att göra såhär? För nån annan orsak kan jag inte se. För om man läser utredningen, står där nåt annat. Vad är det som gäller? Bup:s utredning, eller mina ord?? Ja, jag kollade mina ID-handlingar igår och nån läkare är jag då fan inte, inte ens psykolog är jag.
Men det kan ju hända att rektorn har hemliga meriter.......

Men är det så ni vill ha det, så ska ni också få det så. Ska man använda info på nätet, för att knäcka ett barn (för det är precis det man gör här), så kan jag lova och svära med tio fingrar upp till Gud, att jag kan agera på samma låga nivå.
Problemet är, att jag har för mycket hjärta inom mig, för att kunna göra så, inte ens mot någon jag föraktar.

Kanske behöver jag inte heller. Rektorn har nog spelat ut sitt sista kort ändå, han klarar det så bra själv.
Man tror väl att jag ska tröttna, och rasa ihop i soffan.
Men, har jag inte gjort det efter 8 års bråk och kämpande mot skolan, så varför skulle jag göra det nu???
Faktum är att jag blir tuffare och tuffare, för jag får mer och mer på fötterna....

Så GE UPP!!!! Ni vinner inte denna kampen!!!! Ni kan ALDRIG vinna den kampen mot en förälder av denna kalibern.


Här är loggar från Måndagen och Tisdagen (har dom stängt av datorerna på skolan tror ni *;)* )

Måndag 18/5

2009-05-18 09:28:24 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se
2009-05-18 09:31:30 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se
http://majsan67.blogg.se/index.html
2009-05-18 09:41:44 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se
2009-05-18 14:28:19 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se
2009-05-18 18:00:32 90.229.202.205 90-229-202-205-no150.tbcn.telia.com
http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22blogg kapareskolan%22&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=lr%3Dlang_sv&aq=f&oq=
2009-05-18 18:04:09 90.229.202.205 90-229-202-205-no150.tbcn.telia.com
http://www.google.com/custom?domains=majsan67.blogg.se&sitesearch=majsan67.blogg.se&hl=sv&q=c

Tisdag 19/5

2009-05-19 08:08:19 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se
http://www.google.com/search?hl=sv&q=majsans blogg&lr=&aq=f&oq=
2009-05-19 08:29:18 81.235.188.152 81-235-188-152-no48.tbcn.telia.com
http://www.google.com/custom?domains=majsan67.blogg.se&sitesearch=majsan67.blogg.se&hl=sv&q=ritalin 2009-05-19 18:04:12 217.28.207.226 kba226.kungsbacka.se


Ja hörrni, det är farligt på internet, storebror ser dig.
En väldig minskning av nån anledning.
Fast det är fortfarande massor av andra sökningar från en och samma ip, men jag låter det vara. Internet är ju ändå fritt, precis som yttrandefriheten ;)

Idag har jag 2 möten på skolan, det första med mentorn, nya assistenten och nuvarande. Jag har redan gjort klart för mentorn att jag i vilket fall inte kommer att acceptera det här. Men den stackars assistenten som blir kastad in i detta har ju inte gjort något, så jag får gå dit så får han se att jag inte är en sån bitch som han säkert fått höra.
Jag tycker synd om honom, att ha en chef som inte förstår vilken sits han sätter honom i.

Sen har jag möte med lite annat folk angående hur vi ska hjälpa sonen och få en helhet. Och då är det ju förstås lite folk med utifrån ;) från Bup bland annat - hepp - sonen har ingen diagnos (OBS, *ironi*)
Bäst att jag börjar skriva när jag är ironisk, man vet ju aldrig vem som tolkar texten.

Nu ska jag frisera punkfriss och göra hål i näsan och skrämma slag på skolan ;)

vänta....
OBS!!! *ironi*
*;)*

Alla dunderkommentarer
Sandra har skrivit detta:

Det verkar ju tydligt det att dom från skolan sökt sig till din sida och använt information därifrån. Jag blir helt mållös. Ska det vara professionellt?

Linda har skrivit detta:

Snälla slå inte ihjäl någon nu;) Men du har den största förståelse om det nu skulle hända.

Kram

2009-05-20 @ 09:18:12
http://metrobloggen.se/wondergirl är min hemadress
cilla har skrivit detta:

Heja dig, jag hoppas att allt löser sig. Kram :)

2009-05-20 @ 09:18:30
http://cilla.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

Men...hjälp!!! VAD är detta??? Jag blir bara så matt... vilket jag blir ett KORT tag.. sen kommer jag igång igen... har liksom varken tid eller ro att att bli matt för länge.. herregud då kan ju vad som helst hända.

Detta är bara sanslöst dåligt. Om de nu vill ha fakta så kanske de borde titta på tex attentions sidor... ett tips till skolan!!!!

Jag hejar på dej.. det vet du!!!

2009-05-20 @ 18:13:35
jayne har skrivit detta:

jag... jag som hejar på dej här ovan för är; jayne...

2009-05-20 @ 18:14:13
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen