Rektor prejar förälder och elev i diket!

GT Lördag 09-12-05

Lördag 5 december 2009

Onsala: Under lördagsförmiddagen blev en förälder med sin son brutalt nerprejad i diket av en rektor på en skola.
- Det var tur vi inte hamnade på sidan med bilen, säger modern skärrat efter händelsen.
Sonen som säljer GT varje Lördag/Söndag skjutsades som vanligt av sin mor den drygt 2 mil långa rundan.

De var precis klara med rundan när de får möte i en kurva på den trånga vägen. På ena sidan finns det längs vägen mötesplatser.  Modern och hennes son, som åkte på den sida utan mötesplatser hade inte en chans när mötet uppstod.

Modern fick göra en kraftig inbromsning, och dessutom styra långt ut mot dikeskanten för att förhindra en krock.
Det var då marken försvann under bilen. Med full kraft sugs i det närmaste bilen ner i det leriga diket.

- Jag hade ingen möjlighet att förhindra det, bilen bara gled ner, säger modern till GT. Jag var också orolig att bilen skulle välta över, eftersom min son satt på den sidan.

Efter flera nästintill fruktlösa försök lyckades till slut modern få upp bilen på vägen igen.
- Det var tur ändå att ingen kom till skada , menar modern som under sina försök att få upp bilen på vägen, undrade varför hon inte fick någon hjälp.

Föraren i den mötande bilen visade inte som modern uppfattade det några tecken på att komma till deras undsättning.

- Jag försöker lära mina barn att man ska ställa upp för varandra och hjälpa andra i kris, säger modern. Tyvärr är det ju inte alla som resonerar så.
Modern har ägnat flera timmar under dagen med att försöka ge sonen en förklaring på varför de inte fick någon hjälp.

- Det är svårt, eftersom jag inte förstår det själv, säger modern uppgivet.
- Nu måste jag lämna in bilen på en biltvätt för att få den ren och vad kostar inte det?, suckar modern.

Offrets leriga bil

Av Soor Nahoj

Alla dunderkommentarer
upprörd har skrivit detta:

Det är ju helt fruktansvärt att en vuxen (?) människa kan bete sig på det sättet!

Hur ska sonen kunna känna sig trygg med att gå tillbaka till sin skola när hans rektor utan att tveka kan lämna honom i diket efter olyckan, och inte ens tar reda på om någon blivit skadad.

Vilken tur att det fanns uppmärksamma vittnen till olyckan och att bilen var så lätt att identifiera!



Man kan ju inte heller låta bli att undra vilken sorts personlighet en sådan rektor har? Och att detta inte är ett återkommande drag hos rektorena i Onsala/Kungsbacka



Jag hoppas verkligen att det inte visar ligga sig något mer bakom det här än ren ouppmärksamhet, det vore väldigt obehagligt...



Så skönt att allt gick bra med dig och sonen, hoppas han klarar att samla mod fr att möta den här obehagliga mannen igen!



2009-12-05 @ 15:15:09
Nathalie har skrivit detta:

Det var mig en "taggig" en som inte kunde stanna för att kolla att allt var OK.Jag hade gjort en polisanmälan,(smitning)E du säker på att det inte var uträknat,med tanke på skolinspektionens rapport.



Vittnen finns det?Någon måste sett detta.Sätt upp lappar i affären,busskuren mm.Ta kort på bilen o gör en efterlysning.

Du bör kolla så din bil inte fick några skador,

Hoppas att du får ett samtal och minst en ursäkt.



Hoppas ni klarar av tidningdutkörningen i morgon, Jag lovar att leverera ett fack ägg när ni kommer.



2009-12-05 @ 15:37:22
Victoria har skrivit detta:

Det här låter ju inte klokt!

Den här personen behöver ju hjälp av något slag! Vilken tur att man inte arbetar på hans skola!



Bakom ratten ska man INTE vara ofokuserad, han behöver nog hitta en motionsform att få ur sig energi på så han kan koncentrera sig på bilkörningen sen.

2009-12-05 @ 15:41:23
dampmamma har skrivit detta:

Ja, vad kan man säga, jag blir lika upprörd som alla andra.



Man behöver ju inte mycket fantasi för att ana ett samband..

kritik från skolinspektionen en dag

några dagar senare prejar vi den ansvarige av vägen...

Är syftet att avskräcka från fler anmälningar?



Till skillnad från Viktoria ovan tror jag dock att ovan nämnda rektor skulle behöva gå en kurs i svenska.

Om han kunde uttrycka sig bättre i tal och SKRIFT så skulle han inte behöva preja barnen av vägen.



Ett annat alternativ är lite terapi, så att han kan ta reda på varför han har svårt att känna empati för andra....



Eller skaffa ett jobb där man inte behöver träffa människor...

2009-12-05 @ 17:48:42
Tant Klant har skrivit detta:

Är det inte dax att denne rektor får gå på kurs för att lära sig att handskas med människor? Har nu följt din blogg under en längre tid och får verkligen hoppas att denne människa (eller nåt sådant) är ung utan livserfarenhet och tidigare jobb. Är det inte så är det en man utan vett alltså en av det slaget som tänker med en helt annan och oftast mindre kroppsdel som sitter på en helt annan del men inte i ändan utan andra hållet.



Jag blir otroligt trött över att ständigt behöva läsa om vuxensvek av detta slag som försigår för din son. Det är en evinnerlig tur att har en så vettig mamma annars hade grabben varit rökt med den skolgången.



Vad skall till för att rektorn skall vakna? När han inte ens verkar göra det vid en dylik prejning så undrar man ju.....

2009-12-05 @ 23:49:37
Fredetta har skrivit detta:

Polisanmälan ska karlskrället ha. Han kan gott få stå för ev skador och bärgning av bilen och få betala böter. Skönt att ni inte blev skadade iallfall.

Julkram!

2009-12-07 @ 08:16:51
Ulrika har skrivit detta:

:-o

Men shit! Du menar att det är du och pojken som blev prejade. Det var det jä*ligaste!

Har du anmält det?

Vad obehagligt. Man hoppas ju att det bara är slumpen att det var rektorn och du och pojken inblandade men jag kan inte hjälpa att jag tvivlar....

Ewa S har skrivit detta:

Nu har ju alla andra hunnit före men jag vill bara tillägga en sak. Jag tror faktiskt inte att det var med flit detta hände. Jag tror rektorn var ofokuserad helt enkelt? Kan tyda på något......ELLER så var han stressad pga skolinspektionens kritik.

2009-12-07 @ 15:49:44
Anonym har skrivit detta:

gillar artikeln i göteborgosten idag ;-)

2009-12-07 @ 19:29:48
Perlen har skrivit detta:

Bra liknelse. För jag antar att detta är en jämförelse hur grabben blivit behandlad i skolan.

2009-12-14 @ 09:40:48
hemlis har skrivit detta:

Döm inte!

2009-12-17 @ 23:55:24
http://hemlis är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

hemlis:

Döm inte?? Vem? Vad?

Jag får väl uppenbarligen göra ett inlägg och tala om att artikeln är FEJKAD!!!



Är det ingen som har nån humor längre??

Fast det hände.... o ingen stannade... men jag dömer ingen ;)

Jag vågar åtminstone stå för mina åsikter och vem jag är. men jag dömer ingen ;)

2009-12-18 @ 00:35:23
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
hemlis har skrivit detta:

Är artikeln fejkad? Det var inte roligt. Att stå för sina åsikter är bra.Det är inte samma sak som att döma andra. Låt andra också ha sina åsikter. Fejka information-- inte OK. Då får vi aldrig fred på jorden

2009-12-19 @ 23:58:03

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen