Lycklig kille - trots allt

Jag har världens lyckligaste kille. Äntligen har han fått sin efterlängtade moppe.

Det har "bara" tagit en månad att komma överens.
Det tar ju som bekant TID för våra speciella barn. Även om det är roliga saker, så behövs det bearbetas, tänka, känna osv.

Han tyckte det tog för lång tid att ta moppekortet, så då ville han ha en vanlig moppe. Och jag vet att han kommer att ångra sig. Så detta har tagit en månad för honom att inse.

Han lärde sig alla skyltar på två dagar. Fråga mig inte hur han gjorde, för det hade då inte jag lyckats med. Han kan varenda jäkla skylt, vad dom heter och vad dom betyder. Kan inte direkt påstå att jag är lika kunnig i ämnet *harkel*

Så nu är det teorin vi ska traggla oss igenom, vi gör det hemma i lugn och ro och han skriver provet på internet. När det är klart åker dom till Kisa och gör körprovet. Ingen stress, ingen panik ;)

Nu får han träna på dom olika momenten utanför på gatan, så fixar han det galant sen. Kan berätta att ungen kört TVÅ MIL, fram och tillbaka på vägen utanför sen igår. Han har sååå roligt.

Lite glädje mitt i allt jobbigt...

Här är han på sin racermoppe ;) Han kan han också vet ni ;)

superstolt kille

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Kul:-D.

2009-08-24 @ 15:56:39
Lottie har skrivit detta:

Å så roligt för honom ! Vilken underbar känsla av frihet !!

DynamitHarry har skrivit detta:

Detta har han väntat på!Hoppas bara han tar det lugnt på vägarna.Att han klara sitt EU kort är jag helt säker på.Gör han det så växer han 1m.

2009-08-24 @ 21:45:31
simone har skrivit detta:

Vad betyder din header? .. är det var du lider av..? Verkar intressant här.

2009-08-25 @ 00:26:29
http://fattybom.blogg.se/ är min hemadress
dampmamma har skrivit detta:

Jaaa Majsan, LIDER du av adhd???



UNDERBART att se din moppe-kille! Teorin kommer han att fixa hur bra som helst tycker jag att det verkar som. Finns intresset så går det ju så lätt att lära sig.



Kanske något för skolan att fundera på...



Skönt iaf att se honom så stolt och lycklig!

2009-08-25 @ 18:17:58
Ewa S har skrivit detta:

Fniss Dampmamma:-D. Tonen påminner om reklamen "är det inte på tiden att det är en positiv upplevelse att väga sig". NEJ jag vill vara arg när jag väger mig!!



Underbar kommentar. Håller med Dynamit-harry att han fixar detta:-D

2009-08-25 @ 19:05:31
Ewa S har skrivit detta:

Fniss Dampmamma:-D. Tonen påminner om reklamen "är det inte på tiden att det är en positiv upplevelse att väga sig". NEJ jag vill vara arg när jag väger mig!!



Underbar kommentar. Håller med Dynamit-harry att han fixar detta:-D

2009-08-25 @ 19:05:41
majsan67 har skrivit detta:

jodå, jag lider av en hel del, som tex svamp mellan tårna, vax i öronen och lite sånt där....

men lider av ADHD??? Nje, jag hade dock lidit UTAN min ADHD, för tänk va tråkigt livet hade varit då ;)



Jag tror definitivt att andra lider mer av våra förmågor... för ingen vet var dom har en... BÖÖÖÖ ;)



2009-08-25 @ 20:52:56
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Liider du av fotsvamp? Ja inte sjutton njuter jag av den:-D. God var den också? Ja inte sjutton hade väl gjort reklam och sagt att den var äcklig? Jo om man är ärlig då men det passar sig ju inte.



Ja livet är fullt av motsägelser men det är först när en person som vågar vara ärlig (och nu är jag trist men jag tror inte man hittar någon som står för sina åsikter fullt ut som INTE har adhd åtminstone light. Man kan vara en konstnärstyp också iofs)



Tänk min lilla gullegubbe (rektorn) och jag sprang och lekte detektiver idag och hade jättekul:-D. Han ÄR för skön.



Fick ett jättebra mail idag från vår "lilla" Stockholmsbekanting idag som är talande om våra barn som inte är som alla andra. DET skulle alla rektorer som inte är som min chef få i mailen tycker jag.

2009-08-25 @ 22:08:19
dampmamma har skrivit detta:

Jo fotsvamp orsakar lidande, liksom armsvett, hemorojder och vissa rektorer...



Däremot njuter jag nog mest av min adhd, precis som Majsan hade jag nog blivit fruktasvärt UTTRÅKAD utan den.

Jag passar också på att njuta av mina barns adhd... vilken tur att de fått ärva den! Tänk om jag haft barn som gnällde över "det är tråkigt", "vad ska vi göra", "vi har ingenting att göra mamma"... men det händer liksom inte hemma hos oss.



2009-08-27 @ 09:19:00
Anonym har skrivit detta:

Jo fotsvamp orsakar lidande, liksom armsvett, hemorojder och vissa rektorer...



Däremot njuter jag nog mest av min adhd, precis som Majsan hade jag nog blivit fruktasvärt UTTRÅKAD utan den.

Jag passar också på att njuta av mina barns adhd... vilken tur att de fått ärva den! Tänk om jag haft barn som gnällde över "det är tråkigt", "vad ska vi göra", "vi har ingenting att göra mamma"... men det händer liksom inte hemma hos oss.



2009-08-27 @ 09:46:23

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen