Hårddisk sökes!!

Ser ni någon? Jag ser en, men den finns inte!??!?
Hur kan något finnas men inte finnas?

Håhåjaja....
Jag löser ju säkert detta på ett eller annat sätt nån gång, men jag orkar liksom inte just nu, för just det va tråååkigt, så jag tänkte va så ful att någon annan hyperfokusdamptant kunde roa sig med att lösa problemet för mig, så kan jag komma in här sen och hämta lösningen (jesiken vilken lång mening tappade luften alldeles)

Det är sonens dator som fått ryck, den startar inte från nåt annat än xp-skivan, men plötsligt så vrålar den från blue-screen "setup did not find any hard disk driver installed in your computer"

Så ska man stoppa i windows automated system recovery disk, alltså diskett då.
Inga som helst problem då det finns en diskettstation, det svåra blir ju bara då att jag inte har en sån diskett.
Det går tydligen bara att skapa en i xp-proffessionell har jag läst mig till, och då vi bara har en dator med xp i huset som funkar med home-edition så kan jag inte ordna nån heller.

Kanske finns det sånt att ladda ner på nätet?? Länk tack..
Förmodligen ska väl en sån skapas från datorn det gäller, himla lätt när det inte finns nån hårddisk...

äsch... jag går o duschar så får jag kanske nån lysande idé av att blöta ner skallen...

Alla dunderkommentarer
Vicke har skrivit detta:

Det låter som om du får formatera om hårddisken.

Svar: Dom fick kalla fötter och nu får dom samla in pengar där igen

KlotterPlanket har skrivit detta:

Antingen formatera om hårddisken eller öppna upp lådan och kolla att alla kablar sitter där dom ska, kanske dammsuga - blås ur datorn också...



Formatera den sedan med hjälp av XP skivan. Han kan ha fått nått trevligt virus, eller som sagt var sitter kablarna inne i den lös eller så har den helt enkelt lagt av :-) Hoppas det fixar sig!

2008-09-20 @ 16:01:42
http://klotterplanket.pitea.riksnet.se/ är min hemadress
Tant Rasch har skrivit detta:

Jag håller mig undan. :-)

Hoppas det löser sig!

2008-09-20 @ 17:08:15
http://lenerasch.wordpress.com är min hemadress
Mammamumrik har skrivit detta:

"den startar inte från nåt annat än xp-skivan, men plötsligt så vrålar den från blue-screen"



Vafalls! Har den trevliga lilla Majsan börjat skriva på ryska... eller möjligen Urdu?



undrar ÖVERJAGET



Själv håller jag - som så många gånger för - med Tant Rasch (och där fick du svaret på hur mycket hårdvaruhjältinna jag är - icke sa Nicke! (Har alltid undrat varför bara Nicke får säga "Icke!")



Men hoppas det ordnar sig - utan allt för mycket tråk och träl

2008-09-20 @ 22:55:11
http://mammamumrik.wordpress.com är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen