npf-förälder behöver nerver av stål

eller nerver av järn, koppar, eller vilket nu som är hårdast..

Min yngste son har plötsligt helt glömt av att höra av sig om han åker någon annanstans efter skolan.
Han har alltid varit otroligt duktig med detta, och har till och med ringt mig för att fråga om han kan ta ett äpple när han varit hemma själv en stund.

Men den egenskapen är som bortblåst.
Idag fick jag jaga runt efter honom... (hans mobil har låst sig, och tja, vad ska jag säga jag hittar inte koden, får leta i morron)
Hans kompis han brukar vara med hade varit hemma hela eftermiddan, men han visste vart han kunde va.
5 min efter ringer en kille, och säger att vi måste komma för han har ramlat med cykeln och slått i hakan. Ta med vatten också säger han.

Jag ringer gubben direkt som nästan va hemma, så han fick vända.
herreguuud vad han såg ut i ansiktet... :(
Vi försöker tvätta rent helt hysterisk unge, och jag gör bedömningen att det behöver ses över av läkare.
Han hade ett rejält jack i hakan och det behöver antingen tejpas eller sys. Dessutom var läppen som en fotboll, och jag kunde inte se om han bitit hål eller inte.

Idag fick gubben åka med honom, jag kände att jag inte pallade det just nu.
Alla dessa turer till akuten med två barn som har svårt för att hålla sig upprätt på benen tar snart kål på mig.

Fick ett sms för en stund sedan, då hade han fått smärtstillande innan dom skulle göra rent.
Jag sa till gubben att tala om vad han har för diagnoser, så dom kan få komma in fortare, för idag lär sonen inte alls klara av att sitta och vänta. Han har nog förbannat ont, och väntan och oron över om han behöver sy eller inte blir för jobbigt för honom.

Jag brukar inte berätta om hans funktionshinder, har bara gjort det en gång förut, och det var också en gång då han hade fruktansvärt ont. Vi fick komma in väldigt snabbt, och snart märkte dom också att det blev jobbigt så vi fick snabbt remiss vidare ;)

Jag är helt slut nu känner jag.
Har städat från 9 till halv 3, för jag fick ett bryt. Någon hade släppt 14 bomber här hemma.
Och när allt är rörigt runt mig, får jag absolut ingenting gjort överhuvudtaget. Jag lägger allting på hög.
Men trots att jag var så dödstrött vid halv 3 så orkade jag ändå göra sånt jag skjutit på, som samtal att ringa, mail att skicka.

För då kunde jag fokuser utan att bli störd av annat.

Store sonen är fortfarande inte klar med sin hemkunskap, och just nu orkar jag inte tjata på honom.
Ibland blir bara allting för mycket...

Alla dunderkommentarer
Ulla har skrivit detta:

Ja, vad ska man säga om ungdomar som inte hör av sig. Grrrr!!!

Sandra har skrivit detta:

Sänder en stor kram.

2008-05-19 @ 21:46:42
http://barnstugan.wordpress.com är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

MAn ska veta att man lever, därför skaffar man barn. Tror jag...

Hoppas att det har gått bra på akuten. Skickar kramar till dig och dina nära...

2008-05-19 @ 22:54:20
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
Cyberspunken har skrivit detta:

Mmm nerver av stål och en ängels tålamod behöver man vara utrustad med, det är jag den första att skriva under på =)

2008-05-19 @ 23:07:42
http://cyberspunken.blogg.se/ är min hemadress
Agnetha Ersson Eriksson har skrivit detta:

Hej! Ja, dessa små liv. Jag har varit i Stockholm en vecka och jag vet att det alltid blir att "sopa" efter min dotters bravader. Mycket riktigt.I lördags hade hon sin första fylla och polisen hade fått köra hem henne till hennes pappa. Suck. Andra barn förstår konsekvensen men det gör ju inte hon. Impulsen styr och då hamnar hon i dåligheter. Tyvärr har inte hennes pappa samma radar som jag och kan ligga steget före, och det vet hon. Dom är inte dumma dom små rackarna. kram till dig

2008-05-21 @ 08:07:42
http://metrobloggen.se/atenga är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen