Fyyyyy faaan säger jag.....

fan själv är lös i detta huset, så måste det va...

Sonen kom hem vid halv elva, jätteglad, cykeln är kanon, och han har träffat på kompisar som var megaimponerade. Han är helnöjd.

Tårtan som han inte hann äta innan han åkte, ville han då ha.
Men då ska gubben börja krångla... men vi kom ju överens om att vi skulle äta den tillsammans i morgon...
Tjejerna hade längtat efter tårta så dom fick lov av sonen att ta varsin bit trots att han inte var hemma.

Fint, så tjejerna ska få äta av sonens tårta, men han ska vänta tills i morrn????
Suuuuck...
Jahapp... så då avslutar vi en kanonfödelsedag, med att sonen blir skitlessen och rantar ner på sitt rum....

Bra jobbat...
Då gör jag som jag inte ska, får jag alltid höra. Jag blandar mig i, och undra va fan det är som är problemet.
Det är HANS födelsedag, det är väl klart att vi ska äta tårtan nu...
Han kommer inte ihåg den överenskommelsen, då var han bara inne i cykeln, det är glömt nu.
Och dessutom gjorde jag klart för gubben så borde du veta vid det här laget hur ungen funka, och kunde räkna ut med lilltån hur en sån sak slutar.

Så han fick krypa till korset, och ropa upp sonen, så nu har vi ätit tårta.

Under denna stund brakar fan lös igen..... *andas djupt*

Vet inte hur det startade, men store sonen, som varit hos sin pappa i helgen, kom in på att pappa faktiskt inte kan betala extra pengar hur som helst, för hur är det med dom 2500 som han betalar varje månad.
Jag lovar, min näsborrar vibrerar, och tinningarna bultar.
Det är inte första gången som deras "käre" fader har såna här diskussioner med sina barn, om vad han betalar till oss för att ta hand om HANS barn.
Är han så jävla dum, så han tror att 2500 kr i månaden ska täcka 2 tonåringars behov med kläder, mat, nöjen, aktiviteter, cyklar o mopeder, så borde han fan söka hjälp, för då är det nåt allvarligt fel.

Och det handlar inte om mängden pengar, det handlar om att ställa upp för sitt barn, nån jävla gång.
Sonen ringde och frågade om 1500 kr till frakten, för vi kände att det blev för mycke pengar. Men icke, det har han inte, det är ju semster vet du osv osv.... jaha... fan det tänkte jag inte på..... att han hade semester. Inte visste jag att han var den ende som hade semester nu.... nä så klart, han måste ha semesterpengar, det behöver ju inte vi...

Det värsta utav alltihop är att han sitter o har såna här diskussioner med sitt eget barn. Jag förstår inte att man kan vara så opsykologisk.
En 16-åring har ingen aning om kostnader för hus, mat, kläder osv, men får en 16-åring höra att vi FÅR 2500 för att försörja dom, så självklart är det tokmycke pengar för honom. Vad hans pappa lyckats med återigen, är att få sonen emot oss, för vi har sååååå mycke pengar.

Faderskapet ifråga har själv gjort ett medvetet val. At flytta till norge, med sin nya och deras dotter. För mig är det obegripligt hur man kan flytta ifrån sina barn så långt. Han ringer aldrig, har inte ens ringt sin son på hans födelsedag. vad ger ni mig för den. Han överlämnar helt o hållet till grabbarna att ringa o hålla kontakt när dom vill.
Yngste sonen stampade ner foten för 4 år sen, och sa att han ALDRIG mer åker till pappa. Det har han inte gjort heller...

Jag sa till min äldste idag, som för övrigt har ett 20-tal år fram tills han är vuxen, att han hemskt gärna får flytta till sin pappa om han vill. Det är inga problem. Så kan han kanske va glad om han får en penna i månaden för att kunna skriva.
För så illa är det. Yngste sonen sa när vi var i vimmerby, att när dom var med pappa i gränna, så fick dom några stycken polkagrisar var, för han hade inte råd med mer. När dom var på universeum kunde han inte köpa 2 st batterier till sin son´s kamera så han kunde ta kort, för det hade han inte råd med.
Jag köpte en polkagris till sonen i vimmerby, säkert 25 cm hög.... den kosta 39 kr... en hel förmögenhet faktiskt.
Har jag inte råd att unna både mig själv och barnen nåt när man är på semester, så kan man likväl hålla sig hemma. Ska man säga nej till allt så har man förstört nöjet med alltihop. För vad kommer dom ihåg???

Jo, när vi var i gränna ....... han kommer inte ihåg nånting av det dom såg.
Visst kan man få snåla trots att man åkt iväg. Men det här är ingen engångsföreteelse, såhär har det alltid varit.

Jag viker mig dubbel, vrider mig 78 varv för att göra vad jag kan för barnen. Får snåla in på nåt annat, för att vi ska kunna få lugn och ro när någon fastnat i en cykel tex.....
Han har ingen aning, om hur vi lever, hur vi har det, hur vår ekonomi ser ut.
Kom inte o inbilla mig du käre fader, att du flyttar hela ditt pick o pack och flyttar till ett annat land, om det inte betalar sig jävligt bra.
Och kom inte heller o slå i mina barn EN enda gång till, att du betalar det dubbla i bostad och matkostnad mot vad vi gör.
Vi är SEX st, ni är TRE.
Enligt min logik, så borde då VI betala det dubbla mot vad du gör.

Skrämmande.... vi får hem en otrevlig och sur unge efter besöket hos pappa. Och allt handlar om, att han då lurat i sin son att vi minsann har så mycket pengar, som han då hjälper till att betala, så sonen plötlsigt tycker VI är snåla?!?!?!?

Men tja.... om jag vill så kan jag, ta en advokat som kollar upp hans inkomst, och begär underhåll i procent av hans lön... så ska vi se hur jävla roligt det kan bli att leva sen.....
Och ändå vet han, att gubben väntar på konkursen och inte alltid får ut lön varje månad... hur fan är man funtad då??

Jag är så arg så jag vet inte var jag ska ta vägen.
Nu har han gått för långt.... det här var droppen...
Men jag ska sova på saken.... nu får han lägga av och lura i sina barn saker som han inte har en aning om.

Jag är LESS.....
undra förresten hur mycke servicen på moppen kostar som lämnades in i dag... räcker underhållet till de tror ni???

Alla dunderkommentarer
Micaela har skrivit detta:

kan du inte hota med advokat?

2008-07-24 @ 00:10:00
soffie har skrivit detta:

nej fyy vilken avslutning på kvällen.

det är verkligen tufft att va tonårsmorsa jag har ju två själv å det enda de gör är att ha mej som bank ,resturang hotell känns det som.

Du ska vi rymma du och jag....

Gonatt kramen till dej

Sandra har skrivit detta:

Vilket tråkigt avslut på dagen. :(

Kram, Sandra

2008-07-24 @ 00:33:46
http://lantluft.wordpress.com är min hemadress
Mammamumrik har skrivit detta:

Jag kan nog tro att han iofs har rätt om kostnaderna han har - eftersom levnadskostnaderna (men också lönerna) i Norge är skyhöga. (Bara som en varning alltså att det kan nog vara sant - fast då ska man också jämföra inkomst) OCH påminna alla inblandade att det väl var ett helt fritt val för exet att flytta utomlands....



Du har i alla fall gjort allt för att dagen skulle bli så bra som den var. Låt inte slutet sätta minnet av den dagen, utan hjälp födelsedagsbarnet och dig själv att minnas de bra bitarna. Känslan att trampa iväg på fincykeln. Hans uttrycket ögon då han gav sig av, och då han kom hem... Det är i historiekrivningen segern vinns vet du vännen

2008-07-24 @ 01:02:08
jayne har skrivit detta:

OJ...

Ja du... trots allt så är jag säker på att sonen kommer att förstå detta en dag, ingen tröst för dig nu men så småningom.

Min kollega hade ngt liknande, hennes son var då 16 år, hon packade hans saker och sa: Nu tycker jag det är dags att du flyttar hem till pappa ett tag, eftersom han ju är så bra. Sonen gjorde det, med glädje kan tilläggas (pappan var midre glad).

Sonen bodde där i 2 månader, sen ville han flytta tillbaka.Han förstod då att mamman verkligen gjorde allt för sina barn och att de pengar som pappan bidrog till inte räckte så långt.

När sonen bodde hos pappan fick han inga fickpengar, pappan skulle ju betala mat och annat...



Jag tyckte,trots allt, att du gjorde rätt som satta ner foten när det gäldle tårtan. Klart sonen skulle få tårta....



Hoppas hoppas hoppas du får en bra dag. Kram

2008-07-24 @ 08:34:40
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Dessutom vet vi ju bägge att det är skillnad på att slösa pengar och att "slösa" pengar..



jag kan tänka mig att han slösar en del på sin nya fru och sin dotter..

2008-07-24 @ 08:35:46
Ewa S har skrivit detta:

Ja men Majsan det räcker ju till ett par skor och jeans resten är ju nästan gratis!! Alltså det jag skrev till dig på msn menar jag. Skottpengar på sådana gubbar. Vad tror de?? De vet ju själva vad mat, kläder och sådant kostar till dem själva. På det skall man fixa allt annat för ungarna. Hoppas äldste sonen blir så klar i knoppen att han inser vad manipulativ pappan är.....

2008-07-24 @ 10:05:28
tuta har skrivit detta:

men herre gud! vem vuxen människa tar en sån duskution med en tonnåring? kids i den ålders förstår sej inte på pengarnas värde. klart summan är stor om man nu ska ha kul för hela summan, men för att få livet att gå runt ska de som sagt delas upp i hus o hem, mat, kläder ja allt. då försvinner en sån summa snabbare än en fis i sahara! verkar vara en pedagogisk far de där. låter lite som mitt ex som förklarade för mina ungar hur mamma har varit dum och lämnat honom... VA!? Snackar man vuxen probel, med barn? skakar på huvet fattar inte.

2008-07-24 @ 11:39:57
http://www.metrobloggen.se/tutas är min hemadress
Caroline har skrivit detta:

Wow, han jobbar starkt på att vända dom emot er. Gör som Micaela sa, hota med advokat så att han slutar ta såna diskussioner med sina barn. suck MÄN asså!

2008-07-24 @ 12:14:28
http://cauroso.blogg.se/ är min hemadress
Helene har skrivit detta:

Underhåll.

Ehrm...1273:- x 2. Blir inte det 2546?? Rätt ska väl va rätt...:) (millimeterrätt javisst. Kan han så kan väl du..tänker jag)

Jag utgår från att vi pratar om underhåll för 2 barn?

Tja...såvida inte nån har uppenbarligen MER pengar över.. :) = högre standard hos sig. DET ska ju barn ha del av.

Men, det där kan du ju nu?!...se senare inlägg.

2008-07-27 @ 10:31:29
majsan67 har skrivit detta:

jodå Helene, han betalar snällt exakt 2546:- varje månad, han hade till och med koll på när dom höjde, det visste inte ens jag. Men nogsamt så betalade han in det högre beloppet som nu är på 2546:-....



Jopp, jag kan det där nu, har för mig bestämt att jag läst det nånstans, att man bör utgå från standard och inkomster. Tror till o med det står på FK sida.

Men inte sjutton skulle han betala nåt mer utöver det han anses tvungen...

skulle underhållet vara på 2546, 75, så skulle han oxå betala just den summman. Nogsamt ska det va förstå du ;)



Med tanke på dom kläder han själv o sin familj går omkring med så finns det att röra sig med... jag skulle skämmas, faktiskt, att gå klädd som dom gör, och sedan säga att jag inga pengar har.... pinsamt är va det är ...



2008-07-27 @ 18:45:09
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Helene har skrivit detta:

...nä, jag SKA inte skratta men du, jag gör det! Vad annat är vettigt?? Med förståndet i behåll såklart. Snälla nån....suck.

Det "gulliga" i detta är att han missat poängen ju! Har HAN råd med högre standard ska han ge BARNEN samma standard. Åh, tillåt mig småle. Om han vore smart nu begrep han poängerna OCH skyndade sig att rätt till saken NU. För retroaktivt kan bli skitdyrt. (Hehe...)

Nä, "kill them with sweetness"!!! Det är melodin tror jag. Bli smartare = mer påläst och han har inte en endaste suck.

Tro mig.





2008-07-27 @ 19:57:46

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen