Kvinnor med ADHD

Idag hittade jag en artikel.... att vara kvinna och ha ADHD...

Vilken enorm lycka det är att läsa om hur andra har det. Vilken lycka att läsa att det ÄR så svårt att hålla ordningen, att det helt enkelt är en omöjlighet emellanåt. Hur man än gör, vänder och vrider, så är kaoset ett faktum ändå ganska omgående...

Att läsa om någon annans ständigt dåliga samvete över att inte kunna hjälpa sina barn med ordningen, för att det är så svårt för en själv.

Jo, det är lycka att läsa, på ett sätt.... men samtidigt frustrerande... vad GÖR man för att få ordning? Får man någon hjälp med detta?
Frågor man ställer sig är förstås, om man nånsin kommer att klara det så man kan trivas, och slippa va hyperstressad och ha ångest.... eller är det verkligen så att det alltid kommer att va såhär???

Intressant... måste starta forskning i ämnet....

här kan ni i alla fall läsa om dessa kvinnor...
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psykologi/artikel_895533.svd

Alla dunderkommentarer
Ingrid har skrivit detta:

Hej, jag är, liksom min dotter diagnosticerade med AD/HD, gå gärna in på min blogg och läs om neuropsykiatriska funktionshinder. Kontakta mej gärna!

Linda har skrivit detta:

Nä...Jag saknar min mamma väldigt mycket. Hon städade, lagade mat och höll ordning..i mitt liv.
När jag själv blev mamma så blev hela hushållet kaos.
Jag behöver en mamma.
Så att jag själv kan vara en mamma.

2008-02-22 @ 16:54:53
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Nickan har skrivit detta:

Där ligger nog både du och jag i lä....
alltså med den diskbänken.... ja ja det kan nog se så ut här ibland också när jag tänker efter...
kram.

2008-02-22 @ 18:08:38
http://Nickanpickan.blogg.se är min hemadress
A har skrivit detta:

Jag läste den artikeln och det var som om det var mig det handlade om =O Har i många år kämpat med ordningen men får helt enkelt inte till det... Skäms ofta som ett djur då barnen tar hem kompisar. Fast lite bättre har jag blivit under åren. Ser inte riktigt sååå illa ut längre som i artikeln, men det har gjort det =/

2008-02-23 @ 08:19:26
http://amittilivet.blogg.se är min hemadress
Micaela har skrivit detta:

Det verkar som om jag har en släng av adhd eftersom stratteran funkar.

2008-02-23 @ 14:22:46
Perlen har skrivit detta:

Minns ni programmserien där de hjälpte folk få ordning på sin ekonomi/tillvaro, kommer ej ihåg vad den hette. Där fanns flera fall där iallafall jag undrade varför de inte fått en diagnos och massa hjälp långt tidigare.
Nu stod de där och blev utskällda för att de inte kunde hålla vare sig i pengar eller städning.
Helt kasst tycker jag. Men det finns väl folk som tycker att det är underhållning:-(

2008-02-23 @ 17:52:08
Moa har skrivit detta:

Kanonartikel. Det är sååå skönt att känna igen sig.

2008-04-03 @ 10:56:31
http://dampmorsan.blogspot.com/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen