Nu är det gjort.....

Tryckte precis på skicka-knappen, och sände iväg ett mail med begäran om utskrivning ur särskolan.

Då det inte finns några färdiga blanketter att hitta, (vilket fler än mig fått erfara) så har jag skrivit av en gammal sådan i word, fyllt i uppgifterna och bifogade denna i mailet.....
image112
Det gäller att ha lite fantasi....

I enlighet med Lag om försöksverksamhet med ökat föräldrainflytande begärde jag om utskrivning ur särskola.
Det är bra att kunna svänga sig med fina ord oxå....image113

Rektorn från särskolan ringde nämligen idag, och undrade vad som händer. Hon har ju fortfarande ansvaret, och känner sig enormt pressad. Rädd för att jag som förälder ska börja bråka med henne ang att Mattias inte fått någon undervisning under dessa 5 veckor han varit hemma kände hon väl lite panik.
Nu var det ju inte hon som föreslog att jag som förälder kunde ta hand om den biten, utan andra, så inte tänker jag bråka med henne om det.

Så därför gick jag genast efter samtalet och skickade iväg mailet, så får det bli någon annans ansvar :)
Det är ju oxå så att så länge som det finns någon att lägga just ansvaret på, så behöver ju ingen annan agera heller.
Så nu kanske det blir fart på folket ...image114
Nu ligger bollen hos kommunen....
Jag väntar på att verksamhetschefen ska höra av sig, så får vi se vad nästa steg ska bli....

trötta febriga hälsningar......

Alla dunderkommentarer
Nickan har skrivit detta:

Att dom inte tar ändan ur vagnen snart, tänk att ett barn ska kunna vara hemma från skolan så länge utan att något händer...... Det är ta mig fan inte klokt någonstans..... ärligt talat!!!!!!!
Skulle vara kul att höra vad dom har som argument , egentligen, hur detta kan vara möjligt.. kanske kan bli ett "LEX".....

Linda har skrivit detta:

Det tror jag var det bästa du kunde göra för honom.
Han hör inte hemma där. Du får väl anställa mig som privat lärare när jag går ut till sommaren;)

2007-10-16 @ 08:26:04
http://npf.blogg.se/npf är min hemadress
Perlen har skrivit detta:

Lex Majsan! Det hade varit något att hänvisa till.
Tycker att du gör det bästa i det läget ni är i nu.

Hoppas det kommer en bra lösning snart.
Kram

2007-10-16 @ 09:05:51
Micaela har skrivit detta:

Hoppas det bara blir "fem" veckor nu då... och inte en hel termin som för mig. Jag blir arg annars.

2007-10-16 @ 15:49:40

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen