Jag gillar INTE helger...

Skrivet av majsan67 den 13 maj 22:23

nä, det gör jag minsann inte alls.

Ingenting funkar på helgen.... eller rättare sagt INGEN funkar.

Alla bara flyter runt, inga ordning på mattider, sovtider... städning,tvättning... Ingen har gjort ett endaste något när helgen är över.


Idag drog gubben in kablarna som jag köpt, var uppe o kröp på vinden. Sen skulle jag sätta på nätverkskontakten jag köpt, för det skulle ju va sååååå enkelt. jo kyss mig nånstans... alltså ibland undrar jag om ADHD:n är värre än AS:n... grymt.. i 4 timmar försökte jag knåpa ihop 2 st kontakter, och jäääädrar i he----te, vilket pilljobb.


Har jag tålamod till sånt?? NÄÄÄÄ.... många svordomar, och kontakterna flög all världens väg ibland, (dom kan faktiskt hoppa helt automatiskt ur händerna serru).... men men.. men.... jag är sååå förjordat enveten samtidigt så jag skuuuullle ju bara.


Bad förresten lille sonen att se efter tjejerna en stund så jag fick kabla ifred (han är kanonduktig med töserna) ... han kom inte, så jag ropa, jag ropa... inge svar... till slut så hörde jag han dovt, var ÄÄÄÄR du.... "i garderoben" blev svaret... men va gör du där? Jag gömmer mig.... *aaaasg*

Gode gud, vilket hus vi bor i....


Nu har jag gjort om mitt fina schema igen... 4 st A4-sidor med veckans alla dagar blev nu 6 st, hela skafferidörren är schemalagt :)


Nu la jag till klockslagen för att underlätta speciellt helgerna. På vardagarna så har jag som förhoppning att laga middag 16.30, men ibland glömmer jag tiden, och plötsligt är kl 17.30... och allt är förstört. Det funkar inte att göra middan då, jag blir helt blockerad och det får bli kvällsmat som macka eller annat.

ADHD-personlighetens stora passion spontanitet/impulsivitet, går inte riktigt ihop med AS-personens behov av struktur, schema och samma varje dag....


Visst har man behov av struktur även om man "bara" har ADHD oxå, men man tar väl gärna ut svängarna lite mer kanske ;)

Sen släpar tonåringen hem fler npf-personligheter.... herrejösses, står det ADHD på vår brevlåda eller??? Men kul är det, många goa skratt när trötta tonåringar kommer på moppen kl 10 på fre-lörd kvällar....


Suuuck... måste faktiskt sluta nu, en ska till tandl kl 8 i morron, och jag ska va hos sjuksköterskan 9.30... och jag måste kolla pojkens skolväska, tjejernas kläder ska läggas fram..... mina mediciner ska gås igenom och tas med.... uuurk.... sängen känns mer lockande....

najti najti...


Alla dunderkommentarer

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen