skolan suger..

Det skulle kunna vara min tonåring som sa detta..

Men det är et inte, det är jag...

Och jag står för det också.


Vad ‘r det för system vi har, när elever riskerar IG, utan att någon larmar???

Är det lärarna, eleverna..... Eller.. Kanske politikerna som missat nåt väsentligt??


Vi kan fortsätta skrapa med foten.... Putta undan åsnebajs, tills vi kräks om vi så vill.

Men finns åsnebajs på riktigt???

Ja... eftersom det finns åsnor... så lär det finnas åsnebajs...


Ganska logiskt... ;)


Jag bara råka.... Lyfta en lur...

Behövde lite hjälp...

Min son behövde hjälp....

Han fick hjälp..... MYCKE hjälp...


Jag ringde hans lärare igår, för jag klarar inte att hjälpa honom. Inte om vi i fortsättningen ska kunna vara vänner.

Idag får han hjälp av yngste sonens assistent med en svenskauppgift (som skulle varit inne i februari)

Timmen efter får han hjälp med en annan svenska uppgift av sin lärare.


En lärare som nyligen utbildat sig till specialpedagog, och som dessutom är hemkunskapslärare i botten har redan försett honom med material till uppgiften ;) Hon hjälper honom att få klart detta.


Dom har sprungit benen av sig efter mitt samtal, och på vägen dök det upp mer saker han inte är klar med.

VARFÖR har inte detta uppmärksammas tidigare???

Min son är inte den enda som ligger efter med IG-varning som följd 2 veckor innan avslutningen i år 9.

Vad håller dom på med?



Står det inte i lagen att alla ska få det stöd, och den hjälp dom behöver???

Nä, det står inte så...

Det står : "den bråkigaste föräldern är den som vinner kampen för sitt barn" "var alltid noga med att utreda om en förälder är beredd att strida eller inte"

"när det är utrett, var då noga med att sätta in alla tänkbara resurser till just det barnet, allt för att slippa problem med föräldern"


Just nu är jag ett trumfkort att ta till för någon på skolan.

Förhoppningsvis får jag reda på innan helgen om trumfkortet behöver användas.

Mer kan jag inte avslöja just nu ;)


Tillägg till skollagen:

"majsan, mamma till 4 barn ska ni inte bråka med"


Alla dunderkommentarer
Fredetta har skrivit detta:

Ja du Majsan, nog trodde jag precis som du, att man får info om ens barn riskerar att få IG i betyg..nu har inte min son betyg än men man får visst vara med och peta överallt verkar det som...nu är det tur att dina barn har dig som mamma...undrar dock hur det går för dem som inte har någon som kan strida för dem..



Sänder styrkekramar - du verkar behöva några!

2008-05-23 @ 08:28:51
ingrid har skrivit detta:

tyvärr är det så här det fungerar överallt på alla skolor. Betygsvarning i nian kommer just 2 veckor före skolavslutningen. hade samma problem med min son bara att jag upptäckte det precis ett tag innan de skulle skicka ut varningen,kanske 4 veckor innan skolavslutningen.Han låg efter i matten. Hade inte gjort nån matteläxa nästan på terminen. Hans 2 kompisar hade inte gjort en enda o när jag då pratade med läraren i matte som också var en av hans klf. så säger hon "vadå tycker du jag ska prata med de andra pojkarnas föräldrar"? JA sa jag. Annars har de ju inte en chans att fixa detta. Så tack vare att jag ringde o bråkade så gjorde hon det o de fick sina G i matte.

/ingrid

Micaela har skrivit detta:

Det har inte fungerat så på cybergymnasiet. Man får en igvarning efter halva kursen har gått. och det kanske är lite bra.. Jag har hört fler skolor som varit helt knasiga. Är min skola så ovanlig??

2008-05-23 @ 09:44:42
Linda har skrivit detta:

Det låter heltokigt. Men det är ungefär som att barn får mordhota andra barn, men skolan talar bara med barnet som hotat. Föräldern får inget veta. Händer det igen så får föräldern veta....för då blir det anmälan.



Men det är inte så konstigt att skolan inte fungerar. Kan man inte få lärarhögskolan att fungera (som ju utbildar lärare) så kan man väl knappast begära att skolan ska fungera.

2008-05-23 @ 12:18:27
Bakombrillorna har skrivit detta:

Japp! Precis så är det. Förälder ställs mot förälder. Högljuddast och jobbigast vinner. Man får inte vara svag när man behöver hjälp :-s

2008-05-23 @ 15:06:59
http://metrobloggen.se/bakombrillorna är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Ja du Majsan.....vet inte vad jag skall skriva utom att må bästa kvinna vinna dvs du.

2008-05-23 @ 16:08:39
Perlen har skrivit detta:

Beklagar å de djupaste. Du har rätt!!

Det är för jävligt. Är man svag, skiter de i en.

2008-05-23 @ 23:01:05
vicke har skrivit detta:

Jag tittar bara in för att önska dig en trevlig sommar.

Vicke

2008-05-24 @ 17:09:09
http://www.vicke.be är min hemadress
jayne har skrivit detta:

Ja du... det står också att de inte ska bårka med Jayne!!

Ha ha ha...

Inte klokt detta... helst sanslöst... jag som trodde att dte var sonens skola som var speciell..men... BLIR TOKIIIIIIIG!!!

Är inte skolan till för eleverna?? Borde inte de stå i centrum... är dte inte därför lärarna är i skolan???

JAG begriper dte inte helt enkelt...

Min anmälan till skolverket är nu ute på skolan.. jag har bråkat mig till deras likabehandlningsplan, kolla den du med... I 2vår" står bland annat en hel del som jag anser skolan inte följe roch därmed kränekr d emin son utifrån deras vetskap om hans funktionshindret.

STÅ PÅ DIG.. jag hekar i bakgrunden..

VI måste göra ngt..synas!!

2008-05-24 @ 20:03:50
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Lillaviola har skrivit detta:

Japp, så jävligt är det!

Man måste slåss hela tiden,tyvärr.

Sonen har insett en sak att utan mig skulle han må så illa att han inte skulle vilja gå i skolan.

Tack vare oss och att vi slåss tycker han att skolan är ok ( ibland..)



Jag förstår att 7:an i höst så sitter sonen och jag i skolbänken.

Nästa vecka ska vi få veta vad sonen LIDER utav.

Vad skolan lider utav vet jag redan. INKOMPETENS!!!!

2008-05-27 @ 22:00:59
http://lillaviola.blogg.se/ är min hemadress
oskylldig elev har skrivit detta:

så sjukt rätt..

2011-04-20 @ 16:59:05
Majsan67 har skrivit detta:

Helt rätt , det är så sjukt rätt, så det blir sjukt fel :/

2011-04-20 @ 21:28:08
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen