Inför mötet med Fredrik Malmberg

Nu börjar det dra ihop sig, imorgon åker vi till stockholm för att träffa barnombudsmannen ;)

Vi har fått lite frågor på mailen som barnombudsmannen vill ha svar på.
Jag har försökt i flera dagar att sätta mig med sonen, men först idag funkade det. Jag vill ju inte att han ska komma helt oförberedd. Det var flera saker jag var tvungen att förklara för honom också.
Vad betyder tex Pedagogiska utmaningar? Det kan ju va bra om vi slipper ta det under intervjun, det har vi inte tid med ;)

Han svarade jättebra på frågorna till en början, men sen tyckte han det räckte. Vi fick ta resten i rasande tempo.
Men jag har fattat vad det är för frågor, vi tar det i morrn när vi är där, fräste han.

Jag förstod då att det var jobbigt för honom. Många av dom frågorna BO vill ha svar på är just sådant som inte har fungerat alls, både vad gäller stöd/hjälp, kränkningar etc.

Det gör ont i mig att se den plåga han har utsatts för under många års tid.

Men jag ska peppa honom inför morgondagen, så han verkligen berättar PRECIS hur han känner och upplever sin skolgång.

Kan vi påverka på något sätt så ingen annan behöver uppleva samma sak, så har vi vunnit ;)

Jag hoppas kunna avlägga rapport i morgon kväll, direkt på plats i den stora staden....

kraaaam

Alla dunderkommentarer
Anonym har skrivit detta:

Hej

Jag är också på väg till stora staden... andra ärenden .

Håller tummen för er nu!!!! Avslöja ALLT!!!!

Kram

2009-09-11 @ 09:57:00

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen