Dagens horoskop

I mitt horoskop idag stod det att jag skulle fråga ett barn i min närhet vilket nummer som var bäst att spela på, och Lotto var bäst.

Jag läser sällan horoskopen, för att jag inte särskilt ofta har en dagsfärsk tidning hemma. Men sonen säljer ju GT lördag och Söndag, och då läser jag alltid horoskopet.

Oftast så ler jag lite och tänker att : jaaviisst, så är det säkert.

Men det gjorde jag inte idag.

För VEM hade kunnat släppa såna rader???

Så jag fick ju ta med sonen och kryssa i dom nummer han tyckte passade bra.

Eftersom jag aldrig tippar, så har jag heller ingen aning om när det sänds på tv, och om jag inte kan se det på tv, boll efter boll, kan det nästan kvitta faktiskt.
Sonen tycker likadant....... men NÄR är det dragning..... hmmm


Inte har vi något hopp om att vinna ... men lite kul är det ju ändå.

Jag fick frågan av gubben, vad jag skulle göra om jag vann högvinsten.

Jo DET ska jag berätta för dig, jag ska BETALA för att någon får färdig huset, och skapar en GRUND-ordning här, så jag kan LEVA!!!!!

Så är det..... får jag så mycket pengar, då KÖPER jag mig struktur.

Annars kan man för 100 miljoner köpa 11.4 miljoner liter mjölk.....
Eller så kan man jobba i 476 år med en bruttoinkomst på 25.000:-

Hujedamej... så mycke pengar...

Nu ska jag fortsätta leta lottonummer ;)

See yaaa

 


Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Så det stod så? Att du skulle leva i 476 år om du spelar på rätt lottorader så du kan jobba för 25 000 i månaden? blir det färre år om du ger dig löneökning måste ju bli lite prishöjningar och så på de åren. Kliar mig lite i huvudet

2009-09-26 @ 20:42:11
majsan67 har skrivit detta:

alltså jag tror helt säkert att det finns nån veterinär i din huslänga som kan plocka fram nåt formulär du kan fylla i....



Jag vill inte verka elak på något sätt... men att du kan gå på att det stod att jag skulle leva i 476 år om jag spelar rätt lottorader, gör mig faktiskt liiiite rädd.... darrar



Du har aldrig funderat på att söka hjälp???.... Och eftersom jag uppmärksammar dig på det, så tänker jag att jag borde få betalt för de... eller??

Jayne har skrivit detta:

ha ha ha ha....HUR gick det nu då....????????

Nyfiken blir man ju såklart!!!!

Kanske du kunde köpa dig en egen skola, bli rektor och ja...få en skola som sköter sig exemplariskt??!!!! Sonen kan sedan få jobb på skolan och hjälpa dig.

Kram (Ps glöm inte då att jag är lärarutbildad... jobbar gärna hos dej)

2009-09-27 @ 10:09:00
http://jayne.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Alltså va Majsan...NU blir jag sur. Att du bara kan luras så. Provision på dina åsikter får du ta av din lottovinst! Punkt:-D

2009-09-27 @ 11:35:53
dampmamma har skrivit detta:

Yep, håller med Jayne om att du borde investera vinsten i en skolan... Skickar du ett ansökningsformulär?



Härinne finns ju en hel del både med och utan pedagogisk utbildning, men alla med betydligt högre kunskap om pedagogik och funktionshinder än vad de stackars skolorna härute lyckats skrapa ihop....



Som jag ser det så har du personalfrågan löst... och en hel drös med barn skulle med glädje byta;-)



En sak bekymrar mig lite dock.... Jag vill inte leva i 476 år... Måste jag sluta spela på lotto nu då???

2009-09-28 @ 06:32:03
Sopkvasten har skrivit detta:

Tjenixen!

2009-09-28 @ 17:03:42
Ewa AS har skrivit detta:

Fick med A i signaturen ovan men med tanke på mina kommentarer passar bokstäverna bra så det får stå kvar. Du kan ju helt enkelt ge dig själv högre lön i färre antal år dampmamma så löser du det. Om du får en månadslön på 250 000 så lever du i 47,6 år till och har vääääldigt bra ekonomi:-D.

2009-09-28 @ 18:32:04
tantskrället har skrivit detta:

Bidrar med ett levande räkneexempel från den kommun jag tillhör då.



25 elever som har varit instoppade i vanliga skolan utan något vettigt stöd och utan vettig hjälp och utan vettigt namn på sina svårigheter. Alla går idag på aktivitetsstöd av dessa 25. Skall de fortsätta med det så innebär det en ren pengakostnad på idagsläget 8000 per månad samt ett ev bostadstillägg för hyran. Det är ungefär 150 000 per år för 25 stycken. I dagsläget finns inga utsikter att få ut dem i arbetslivet med vanliga åtgärder så deras sysselsättning kostar också pengar. Samt deras eget lidande som inte går att mäta.



Jämför med 15 elever som fått stöd i skolan till ett pris av ca 100 000 (detta är högt räknat misstänker jag) extra per år i 12 år. 12 av dem går på universitet 2 jobbar och 1 är sjukskriven. Dock inte pga sin diagnos utan pga av andra orsaker. Vari ligger besparingen på skolorna då?



Undrar bara.



Så med lottovinsten kan man ge många elever 1,2 miljoner var i extra stöd så de går ut skolan med bibehållen självkänsla och ett egenvärde i att bidra till sin egen försörjning genom ett vettigt arbete.

2009-09-29 @ 07:24:59
trött och lite sorgsen har skrivit detta:

Ja du tantskrälle, den ekonomiska politik som drivs i skolan är fantastiskt kortsiktig.



Man kämpar i 8 år för att ens barn med dignos ska få det stöd som behövs. I total motvind (läs orkan).

Skolan hävdar att barnet kommer att nå målen utan mer stöd, "inlärningen är det ju inget fel på".



Och så en helomvändning i 9an då man plockar bort alla ämnen utom svenska, engelska, matte.



Skolan har sparat pengar i nio år, individen och samhället förlorar oändligt mycket mer.



2009-09-29 @ 11:43:40
Ewa S har skrivit detta:

trött och lite sorgsen jag vill gärna skicka dig en kram. Du har så rätt så rätt! Jag lider med situationen du beskriver och gissar mig till att du är välbekant med dem. En klok lärare där jag jobbar sade idag "vart tog alla bra lärare vägen och var kommer alla idioter till rektorer och skolchefer ifrån" Skall lugna att det inte handlade om den skola där jag själv jobbar. Jag har haft en liknande situation med ett av mina barn och tycker det är fruktansvärt att det förekommer!

2009-09-29 @ 23:31:51

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen