Mobbad/kränkt? Men skyll dig själv

Ja, det är väl så man kan sammanfatta skolors tolkning när en elev känner sig kränkt eller mobbad...

För det måste ni ju förstå, att vad som än hänt, så får ju eleven fatta att han/hon själv har bett om det.

Japp....


Jag blir fanimej mörkrädd...... "vår uppfattning är att skolan inte kränkt M".. så står det i skolans svar på frågorna från skolinspektionen..... Vem har rätt att avgöra om en annan människa känner sig kränkt eller inte??

Ibland kostar det att resonera så....

Japp.....  Somliga straffar gud genast....

432.500:-


tillägg...
men oooh, så spännande... vet inte varför det är så spännande just nu... ;) ;)*blink* men ändå ;)
BEO

Det finns ju faktiskt fina handlingsplaner att följa.... synd bara att ingen verkar läsa dom...
Handlingsplan i utformandet av likabehandlingsplan



Alla dunderkommentarer
Jayne har skrivit detta:

Hej svejs...spännande!!!

men har ni fått slutresultatet eller....???

vad är det för summa...???

SPÄNNANDE



Men du vet väl att skolan HAR rätt att sätta sig över andra människor.. du måste ju färstå att en lärare har många andra elever att ta hänsyn till... lärare är lärare och en rektor kan inte ansvara för alla lärare.. DET förstår du väl.



HRM..... IRONIIIIIIII

Nathalie har skrivit detta:

Jag har följt dig ett tag på din blogg och har 1000 frågor i huvudet.På min sons skola så finns det ett sk barn och elevombud som skall föra barnets talan i just sådana kränkningsärende.Har skolan något ombud?Om skolan har ett ombud så koppla in denna personen.

Nu till fråga 2.Finns det ingen på skolan som har frågat din son vad han tycker,tänker och känner?

.Jag trodde att Onsala var ett "fint"ställe att bo på,har tyvärr ändrat åsikt.Hoppas att rekorerna/ledningen inte söker sig till Kullavik där jag bor.Det räcker med ett Cirkus Scott besök om året.

Ett gott råd till dig Majsan är att ta reda på vem skolans ombud är.Här måste ligga en hund begraven.

Hoppas att du har kraft att fortsätta kämpa.KRAM

2009-10-12 @ 17:33:18
Klantmamma har skrivit detta:

Jag tror (som resten av oss NPF-föräldrar) att förståelsen för barn med funktionshinder har minskat. I takt med att stressen ökar minskar utrymmet för dem och de "syns mer" när omgivningen har triggat i gång dem pga dålig utbildning och taskig förståelse.



Ett funktionshinder blir ett handikapp i en felaktig miljö.



När vi var små (i alla fall jag och ja det var när dinousarierna levde) var rektorerna konsekventa stränga män som man visste var man hade. De skulle aldrig svänga sig, köra genvägar eller något sådant. Visserligen var skolan en mer stängd plats då och kanske fanns det många elever som mådde dåligt då med. Men ärligt tror jag det är sämre nu och det är många gånger en ren "ledningsfråga" att det blir så vimsigt och snurrigt på många skolor!

2009-10-12 @ 18:18:19
majsan67 har skrivit detta:

jag har undersökt detta, och barn och elevombud verkar vara en eller flera elever. Men det är ju inte lätt att vara ombud för elever när skolan inte tycker en kränkning är något allvarligt.



Jag har dock fått veta att det även finns en vuxen, en lärare som är ombud..... men jag får ont i magen, det är rena maffian.... behöver jag säga nåt mer?



Som svar på din andra fråga, NEJ, INGEN har frågat min son vad han tycker och tänker, känner.

Men det är klart, skolan tycker ju inte att dom kränkt honom..... så varför besvära sig?



Det är dessa värderingar vi skickar med våra barn in i vuxenlivet. Ingen bryr sig om vad jag tänker/känner eller tycker. Det visar vi ju tydligt....

Ändå kan man med att säga att skolans uppdrag är att förbereda för vuxenlivet, med värdegrunder, moral och etik osv....



lita på att jag kämpar på.... nån måste ju visa sonen att han också har ett värde....



2009-10-12 @ 18:58:22
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Citat från min älsklingslärare här som idag var frustrerad över frånvaron av personal samt okvalificerade vikarier. "Skolan av idag skiter i ungarna. Bara de har idkat barnpassning verkar de vara nöjda"



Behöver jag nämna att det är samma person som myntat uttrycket "föräldratabbar" och "på varje tillsägelse måste det gå minst fem beröm".



JAG ÄLSKAR denna fantastiska människa:-D

2009-10-14 @ 10:30:13
Mikael har skrivit detta:

Kommentaren vart för lång då.



Men...



http://mirhepo.bloggagratis.se/2009/10/31/2137236-kommentar-till/

2009-10-31 @ 11:12:04
http://mirhepo.bloggagratis.se är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen