Vaccinet slut på 3 dagar???

Jag fattar absolut ingenting. På landstingets hemsida står det att man från o med denna vecka börjar vaccinera barn, ungdomar och deras föräldrar. Övriga ombeds respektera turordningen.

Jag var inställd på att vi vuxna skulle få vänta. Det viktigaste var ju att barnen fick sitt vaccin.

När vi nu väl lyckades samla ihop alla 6 samtidigt, så var det ju rätt snopet när vi kom till vår vårdcentral och det var SLUT!?!?!?

Att ringa sjukvårdsupplysningen för o kolla om vi kunde åka nån annanstans kunde vi glömma, 27 minuters väntetid i telefonkö.

Men vi satte oss i bilarna och äldste sonen kopplade upp sig på min mobil, och kollade om det fanns vaccin nån annanstans.

Kungsbacka vårdcentral hade fortfarande kvar, men öppnade inte förrän kl 15, och klockan var 13.30...
Vi tog nummerlappar och bestämde oss för o vänta.
Men då delade dom på oss, och bad mig gå med dom minsta till BVC, där dom hade öppet mellan 13-15..
Knasigt tyckte då jag, då dessa enheter låg i samma korridor med en dörr emellan, och dom ändå sprang fram och tillbaka och "snodde" vaccin av varandra..... hmmm

Vi fick vänta en kvart, tjejerna fick först, och sen jag. Sköterskan säger då att hon tog nästan alla vuxendoser från vårdcentralen.

Då bad jag vänligt men bestämt att dom skulle gå dit och hämta resterande familjemedlemmar så dom kunde få inne på bvc.
Min yngste son har inte råd att bli liggande i nån influensa. Skulle han bli riktigt dålig, och inte få i sig nån näring på några dar, så blir det inte roligt, pga hans låga vikt.

För mig har han varit prio 1 att få vaccinet.

Så nu är vi vaccinerade med första dosen alla 6.

Vad jag blev irriterad på var alla äldre som inte respekterade att barn och föräldrar var prioriterade.
Dom kom dit ändå och fick sitt vaccin, vilket fick till följd att många barn får vänta ytterligare 1-3 veckor.
Vaccinet tog alltså slut under tiden vi var där. Vi hade tur, det var dom sista kanske 100 doserna som gick.

VAd som är ännu konstigare är att det står på hemsidan att dom har doser så det räcker till alla barn och ungdomar.

Vad jag kan se är det i dagsläget endast en vårdenhet som inte har slut på vaccin just nu.
Har dom verkligen tillräckligt där?

Nåja ....

Jag och min 5-åring har jävligt ont. Hon fick sin i benet, vilket ju blir värre, för man går ju mer än man behöver använda armen.
Jag kan knappt lyfta min.... kan ju kaaanske bero på att jag monterat ihop några barnmöbler, och suttit och sorterat lego ett par timmar..... *funderar*

Fast det känns rätt rejält faktiskt.

Min yngre son fick dom ta in på rummet igen när vi var där, för han sa plötsligt att han fick feber, mådde illa och blev yr. Han ska då alltid utmärka sig ;)

Han var rätt blek ett tag, och har inte gjort mycke väsen av sig resten av dan ;)

Nu ska jag snart sova... är riktigt trött...
najti najti


Alla dunderkommentarer
Lottie har skrivit detta:

Varför fick hon den i benet ????

Har inte hört att nån annan fått det. Sambon kännner inget, men jag o min 12 åriga dotter har ont i våra armar. Svårt att ligga på den sidan !!

Linda har skrivit detta:

Här var det sådan lång kö att vi gav upp utan att ens ställa oss i kön. Så än har det inte blivit någon vaccinering, inte ens för Elias i riskgruppen.

2009-11-08 @ 22:44:22
http://www.metrobloggen.se/wondergirl är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen