Kapareskolans ledning borde SKÄMMAS!!!

Antingen så bör man ändra texten på skolans sida, eller lämna in handduken och erkänna att man inte ens kan nå upp till sina egna uppsatta mål.

Det är ta mig fan pinsamt att läsa med tanke på hanterningen av eleverna på skolan.

Vi vill att verksamheten vid Kapareskolan
• Ska ha elevernas bästa som utgångspunkt
• Ska präglas av helhetssyn
• Ska leda till samhörighet och trygghet för elever, föräldrar och personal
• Ska vara flexibel, stimulerande, omprövande samt ge möjligheter att göra olika
• Ska utmärkas av livfull intern diskussion men med lojalitet mot fattade beslut
• Ska vara ekonomisk medveten
• Ska ha beslut och ansvar nära elever, föräldrar och personal när det gäller innehåll, ekonomi, arbetssätt, arbetsformer och organisation
• Ska leda till stolthet över arbetsplatsen
• Ska präglas av lyhördhet gentemot elevernas behov
• Ska utmärkas av god samverkan på alla plan och ett gott samarbete mellan föräldrar, personal och elever

Läs hela grundsynen här:
Kapareskolan
Jag har inget mer att säga om den saken.

Jag har haft många och långa samtal under eftermiddagen med olika personer.
Det börjar dra ihop sig go vänner ;)

Bland annat har jag pratat med en person som har en intressant sida. Högintressant till alla er som har problem med myndigheter, myndighetspersoner etc
En mycket kunnig och vältalig man, som har lämnat ett nytt lagförslag till regeringen, "Lex Alissa", en lag som skyddar våra barn i behov av särskilt stöd i skolan.

Citerat från sidan:
"Min tanke med en sådan här lag är att skolpersonal och övrig personal inom skolan får en skyldighet att anmäla till sin verksamhetschef/kommunen när de ser att en elev är i behov av stöd eller hjälp för att utvecklas i sin skolsituation inte får detta, samt en skyldighet att anmäla om eleven inte går framåt mot de mål som är specifikt satta för den eleven."

Han har särskilt tryckt på Lpo 94, god miljö för utveckling och lärande.
Denna barnmisshandel måste få ett slut.
Lex Alissa

Hans sida Omyndigheten.se innehåller anmälningar och tvister med olika myndigheter. Dom flesta myndighets- och offentliga personer får diagnosen OMU = Omyndighetsutövande.
Dessutom är det fritt fram att namnge handläggarna/personer man haft problem med, så länge man håller sig till sidans regler. Detta har kontrollerats av datainspektionen, så det är helt lagligt.
Jag har registrerat mig där idag, så jag ges möjlighet att skriva där själv.

Gör det ni också, registrera er och skriv, låt dom inte komma undan. Vi måste hjälpas åt att sätta stopp för dessa makthavare vi har att göra med. Nu är fanimej gränsen nådd.

Jag låter sökarna till bloggen från igår vila idag ;)
Men i morron får ni info om vad som hänt under dagen.

Det är bra att känna mycket folk har jag märkt.
Den ena leder mig vidare till nästa, och nästa osv. Man vet aldrig vems kontor jag slutligen hamnar på ;)

Nu ska jag skriva lite på annat håll ;)

natti natti


Glömde en intressant länk, gör ett tillägg ;) Ni har väl behöriga lärare va ??
Kan nog intressera någon...
Ekeröbloggen

Alla dunderkommentarer
Anonym har skrivit detta:

Vet vad du menar jag skall genast in och anmäla mig. Och JA denna kommentar skrevs ganska omgående efter att blogginlägget var publicerat. JA jag kollar ofta din blogg och ser om du skrivit nya saker. Ja jag är en tjötröv och kan inte låta bli att skriva på din blogg:-D

2009-05-18 @ 21:17:06
Anonym har skrivit detta:

Öh var tog mitt vackraste namn vägen i inlägget ovan? Visserligt är det mitt enda sådant men dock det vackraste. När jag var liten ville jag heta Margareta Wilhelmina Teodora men min mamma fick något vilt i blicken när jag nämnde det. DET hade varit något att skriv ovan.:-D.

2009-05-18 @ 21:59:02
Sandra har skrivit detta:

Tack för tipset!


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen