Det sägs att alla män har asperger...

Ja, det brukar låta så, lite sådär skämtsamt.

Men är det kul egentligen???

Möjligen, för dom som inte vet vad asperger är.

För andra, är det inte kul alls, det är ett hån.

Att ha asperger, är inte att vara karl. Nähe *asg*... tack o lov...
Om asperger är samma sak som att vara karl, ja då vill jag då fan inte ha den diagnosen alls.

Möjligen retar jag upp en eller annan nu, men då får jag stå för det.

Men ni vet, asperger .... ja, tolka bokstavligt, ja, säga bokstavligt, hrmmm... tja eeeh, (som rektorer brukar säga i brist på annat)

Men i alla fall, det är fredag, ja... eeeh, och ni vet, eeeeh..... jag ska göra det enkelt för er alla.....
Alltså karlar har inte asperger per automatik, dom karlar som har asperger, ja dom är ju helt okej, men dom feldiagnostiserade aspergerkarlarna, ja DOM.... akta er noga för dom... jisses say no more...

;)

Min son har asperger, helt garanterat... o han är inte en av dom där "karlarna"...

okej... say no more....


Pssss... sen finns det ju psykopater oxå.... dssssss



Alla dunderkommentarer
Linda har skrivit detta:

Njae, det man brukar säga så där lite ironiskt är att först kommer autism, sedan aspergers, sedan man. Nu vet jag inte hur karlar är i allmänhet, men min karl har säkert AS. Han är iallafall en man;)

Ewa S har skrivit detta:

Vad trodde du uttrycket Amen kommer från som man avslutar böner med? Har tolkats som ett lamt A me som ungdomar och vissa andra säger när de vill protestera. Men jag är säkert på att det står för A-men alltså Asperger män. Fast riktiga då inte sådana som innehar funktionshindret Man alltså.

2009-05-29 @ 23:01:17
majsan67 har skrivit detta:

aaah meeen, ewa, snurrade du inte till det nu, eller`?



A-men, alltså Asperger män, skriver du, fast riktiga, inte dom som har diagnosen..... men dom som HAR diagnosen är det ändå inte dom som ÄR riktiga män.... dom andra är på låtsas`????



Linda: ja, för att särskilja en man från en kvinna, är väl det som hänger mellan benen.... men asperger utreds ju inte nerifrån utan ifrån intellektet.... hmrmm... harkel

2009-05-29 @ 23:06:13
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Jag skall förtydliga mig. Riktiga män har nog asperger. De andra är funktionshindrade genom sitt kön helt enkelt. Men det står lite flummigt. Men du menar att ett av aspergers kriterier är det som hänger mellan benen? Fast det då inte är per automatik då om nu diagnosen sitter på en kvinna. Intressant, framfört det till BNK?

2009-05-29 @ 23:13:47
majsan67 har skrivit detta:

hmm... fast om det sitter på en kvinna, så hänger det ju inte... hrmm... o då hrm HAR en kvinnna då inte asperger om det hänger??? och VAD hänger på en kvinna som har AS???



ooooh men shit.... sccchhhhhh... viskar hängpattar.... men du, sitter AS i hängpattar???? nääheee, du skojar, sååå kan det väl inte va ändå??



men du... hur kom vi över till kvinnors bröst helt plötsligt... usch sånt snusk.... skämsigt

2009-05-29 @ 23:17:12
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

förresten, så har jag inte hängpattar... så de så ;o)

2009-05-29 @ 23:21:23
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

oh förresten.... vem var det som startade den här diskussionen???



Ja, om hängpattar alltså... ja det måste ju varit du Ewa... tja, för nån annan är ju inte skyldig till det du själv startade, för nån annan måste ju alltid ha skulden för det du själv gör, ja, så klart....



2009-05-29 @ 23:23:22
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Nej det kan inte vara ett sådant där måsteargument att det skall hänga. Men jag vet! Håret brukar hänga på kvinnor. Det däruppe alltså. Nej FYYYY EEEEWA

2009-05-29 @ 23:24:29
majsan67 har skrivit detta:

men snälla du, alltså. Det skadar ju aldrig att klippa av det som hänger... ja nu menar jag ju håret... ja alltså det där uppe... daah va trodde du???





tja... håret brukar ju inte göra ont att klippa av... i alla fall... harkel

2009-05-29 @ 23:27:21
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

har du läst boken All cats have asperger? Den e ganska svår för den är på något utrikiskt språk tror jag. Men den är ganska pedagogisk för det är fina bilder i den.

2009-05-29 @ 23:36:45
majsan67 har skrivit detta:

men fattar du ingenting, klart den är på utrikiskt språk, den är ju på kattiska ... daaah....



men om man har dyslexi är den perfekt, för man slipper ju läsa ;)..... ja.... du vet.... s... en del överhuvuden har ju svårt för att läsa liksom...



2009-05-29 @ 23:40:07
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Ååååå vad du är smart. Tur att du inte är rektor du det vore inte bra för skolans statisk! I vår kommun så är det inte nödvändigt att vara smart när man är rektor jag tror det går för bra för skolorna då. Men du skall kunna sätta sprätt på pengar här i den här kommunen. För om man gör fel så blir man sparkade snett uppåt och inte utåt. I alla fall om man förköpt sig på prylar. Så du kan inte bli rektor du för du kan räkna ut det du!

2009-05-29 @ 23:46:03
majsan67 har skrivit detta:

men du SKOJAR...????

Vad för prylar kan en rektor förköpa dig på då???



Båtar? Mac-datorer? Klotter-städ??



nää.. det skulle jag aldrig lägga pengar på, för sånt behövs ju faktiskt inte.



Jag måste berätta en hemlis, jag tycker oxå det är tur att jag inte är rektor, för jag hade blivit kickad fortare än Björn Borg... (blev han kickad??) Men vad jag ville säga egentligen är att barnen på skolan hade fått det FÖR bra, och det hade ju inte förvaltningschefen med dubbel-v gillat.



Och en annan sak, jag hade rykt på... är då alla kalsonger (ja på tal om björn borg) som jag låtit ungarna rompa runt med hur som helst.... ja dessa kalsonger.... dom sitter ju inte på huvet som tur är.... gu bevars...

2009-05-30 @ 00:00:29
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Ewa S har skrivit detta:

Man KAN köpa nya möbler och annat pedagogiskt material till hela skolan för "nu är det nya tider" och slänga ALLT gammalt beprövat som har fungerat. Man kan t ex köpa nya bänkar så att barnen SKALL sitta två och två och inte ges några möjligheter till att sitta ensamma fast vissa kommer att behöva det. För man KAN ju kanske lära sig att samsas om det har sådana bänkar. Men detta är ju några år sedan som tur är.



Denna procedur upprepades på ytterligare en skola här med samma resultat. himlar med ögonen över att vem som helst verkar få rektorsjobb. Enda kriteriet är att man saknar sunt förnuft.

2009-05-30 @ 10:23:29
trollhare har skrivit detta:

Det knepiga med påståendet att alla män har Asperger är att det inte förklarar varför det ffa är tjejer med Asperger som är underdiagnosticerade. Om Asperger vore ett typiskt "manligt" drag skulle det ju vara killarna som de missade att diagnosticera, eftersom de skulle uppfattas som "vanliga killar"...

2009-05-30 @ 15:14:29
http://trollhare.wordpress.com är min hemadress
majsan67 har skrivit detta:

Kom osökt att tänka på Björn Rosenström, "o så klippte du av dina paaattaaar"

ja..... harkel sådär en liten avstickare....



Men jag måste fråga Ewa, hur fanken kom du in på bänkar i skolan, apropå män med asperger??

Finns det nån röd tråd.... som jag kanske missat?? Har vissa problem med att hålla röda trådar, håller lättare i dom vita... tja..



Trollhare, Ewa har ju tramsat till hela den här diskussionen faktiskt så inte en mänska begriper ett jota...

FAst dom där "vanliga" killarna har missuppfattat det där med asperger, dom tar i så dom spricker i sina försök att apa efter dom "verkliga" AS-boysen... för du vet en AS-man kan man helt säkert prata förnuft med...... men en "låtsas-AS-gubbe" är ju helt jävla omöjlig....



jamen så är det allt....



(och så har jag nog glömt att nämna att ironin flödar i detta inlägget)

2009-05-30 @ 20:01:38
http://majsan67.blogg.se/ är min hemadress
Anonym har skrivit detta:

är en 15-årig tjej som blev diagnotiserad för en månad sen :) Däremot tror jag inte på psykologen ^^

2009-12-17 @ 20:33:26

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen