Stålcigaretter

Ja, jo ni vet jag tar ju hjälp av dom där stålpinnarna, som både glöder och ryker. Men jag skäms inte för de, för dom FUNKAR ju faktiskt ;)

Jag fick ju lov att beställa nya, för dom gamla batterierna har på nåt vis dött.
Ett utav dom nya batterierna lyste blått när man "rökte".
Jag fick lite noja och tänkte att det är nåt allvarligt fel på den, och den är säkert dödens giftig allra minst.
Jag mailade supporten och frågade, och fick svaret:

* Inget fel eller farligt med "BLÅ" lampan! Nya batterier lyser blått för att skilja sig visuellt från vanliga cigaretter och därmed få mindre motstånd när Smartcig röks i områden som röknngen är förbjuden!

japp.. allt lugnt då...

Tills idag, då sonen får syn på den där helt aviga pinnen som lyser BLÅTT, varför lyser den blått undrar han???

Jag förklarar varför, enligt svaret jag fått...

Han säger då...
Jamen varför lyser den då över huvudtaget, det är ju helt meningslöst!!

Först blir jag alldeles stum, sen viker jag mig dubbel o gapskrattar.

Såååå logiskt, han har ju helt rätt. Varför lyser den??? För vems skull? Jag bryr mig ju inte alls om den där lampan, jag är ju bara ute efter "nappen", som ersättning för det jag har förlorat.

Om nu folk blir upprörda över att nån "röker" på olämpliga platser för att det ser ut som en cigarett, varför tar man inte då helt enkelt bort lampan helt, precis som sonen säger?? Nä, vi byter ut den mot blått...
Varför frågade dom inte mig först, jag hade hellre velat ha en gul lampa, jag tycker det är snyggare...

Varför krångla till det, vem bryr sig??


Alla dunderkommentarer
Mia har skrivit detta:

Kikar förbi, börjar få ordning på datorn och gjorde en ny blogg =) hoppas allt är väl hos er, ska läsa ifatt...Kram

Tant Rasch har skrivit detta:

Jag har verkligen inte tid att sitta här, ska med bussen som får om 6 min.



Men jag passade på att läsa din rökdagbok, alltihop givetvis. Det går ju bra det här, men jag har några frågor. Går du i den här gruppen? Det framgick inte för mig. Och får du några uppgifter att tänka på mellan varje gång? Smartcigs i all ära, det är judet där pillandet som är svårast (nappen som du kallar den ;-) ) men har du gått igenom dina triggers tex. Skrivit kontrakt med dig själv (skitbra!!!) Frågar på fullt allvar eftersom jag var tvungen att gå med i nätgrupp då jag behövde sluta för att aldrig börja igen och i den fick vi massro av uppgifter som faktiskt hjälpte mig.



Kram

2009-03-17 @ 10:40:12
http://lenerasch.wordpress.com är min hemadress
redbull har skrivit detta:

Jag är ny här!

Jag blir väldigt imponerad av ditt sluta röka projekt.

Var får man tag på såna där metall substitut.

Det gäller ju att bryta ett vanemönster och att lura receptorerna.

2009-06-07 @ 11:37:50
http://[email protected] är min hemadress

Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen