Mycket barn kostar pengar, lite barn kostar mer?

Jag hittade något fantastiskt intressant. På Kungsbacka Kommuns hemsida står att läsa att inför 2005 planeras stora besparingar pga ökat antal elever i förskola- och grundskola. Totalt ska 18 miljoner kronor sparas.

2009, besparingar , elevantalet har minskat?

Okej, jag måste nog tänka en stund.....

*10 minuter senare*

Nä, jag ger upp. Det jag förstår är att självklart kostar mer barn mer pengar...
Mindre barn, kostar uppenbarligen ännu mer ....

Kungsbacka Kommun stoltserar över att många vill flytta hit, och man lägger budgeten efter hur många man TROR ska flytta hit. Men att konstatera är, att dom skatteintäkter det innebär med fler invånare, uppenbarligen inte alls kommer i närheten av kostnaden.

Jag kan bara konstatera en sak, att människor är av ondo, i synnerhet då barnen. Man skyller friskt på att antingen har vi för många, eller oxå för få. Oavsett antal är dom inte värda att satsas på. Det sparas in på dom oavsett.

Jag vill faktiskt ha en förklaring på hur man i två olika sammanhang av besparingar, hänvisar till motsatserna?
För mycket barn, - för lite barn?
Ja, jag är ju ingen politiker, kanske därför jag inte förstår sammanhanget.
Man kanske får lära sig det i politikerskolan? Ska nog söka dit, för det här är ju jätteintressant.

Läs om besparingarna 2005:
http://www.kungsbacka.se/sitetemplates/KBInformationPage____7882.aspx

Nu ska jag försöka få upp det barn som anses klara sig själv utan assistent till hösten.
Det är märkligt, borde han då inte också kunna ta ansvar för att komma upp själv på morron?
Shit jag måste också packa ihop hans väska.....
Jaa..... gör inte alla föräldrar det för sina 14-åringar?
Nä nu är det bråttom, förskolskjutsen kommer om 35 minuter.
Skolskjuts??? Har han skolskjuts?
Ja... vi tycker det är roligt med skolskjuts *ironi*

see ya

Alla dunderkommentarer
Ewa S har skrivit detta:

Men Majsan....vi är ju bara morsor som inte förstår pengars värde utan bryr oss om att våra barn skall få en framtid. Vad begriper väl vi??



Ja jag tror alla måste ställa upp lika mycket för sina barn som du för din fjorton och jag för min trettonåring. Sedan tror jag på tandfen och jultomten också.

2009-03-20 @ 07:44:07
Micaela har skrivit detta:

Hur kommer det sig att alla människor säger olika? Fattar inte.


Här skriver du din goa kommentar ;)

Ditt vackraste namn ;)
Jag ser dig ;)

Din hemliga adress ;)

Din hemadress? ;)

Din dunderkommentar skriver du här ;)

Trackback
Dagens namn:

Bloggens startsida

Sök i bloggen